Diskuzní fórum a databáze tipů a utilit pro AutoCAD, Inventor, Revit a další produkty Autodesk
 - od firmy Arkance Systems [www.cadforum.cz slaví 20 let]
CZ | SK | EN | DE
Přihlášení
či registrace
  právě nás čte: 14931

CAD tip CAD tip # 11501:

   
Otázka CAD 
 %  platforma  kategorie 
Q - otázka

Licensing Error (Chyba licence) při spuštění produktu (2017/2018/2019, 2020/2021, 2022/2023). Reset licence.

A - odpověď Při spuštění CAD aplikace řady 2017/2018/2019 (popř. 2020/2021 a novějších 2022/2023) se objeví okno s chybou "Chyba licence" nebo "Licensing Error" a po potvrzení se program ukončí.

Nejčastější příčinou této chyby je poškozený nebo chybějící soubor LGS.data, který je nutné resetovat následujícím způsobem:

Přes Průzkumník Windows přejděte do následující složky:

C:\ProgramData\Autodesk\CLM\LGS\{product key}_{verze}.0.0.F

(na Mac verzi jde o složku $Home > Library > Application Support > Autodesk > CLM > LGS)

Pokud neexistuje, vytvořte ji. Produktové klíče najdete ve vašem účtu Autodesk Account nebo např. zde.

Z této složky odstraňte soubor LGS.data anebo jej přejmenujte např. na: „old_LGS.data“. Při opětovném spuštění dojde k znovuvytvoření tohoto souboru a CAD produkt se spustí bez varovného hlášení. Můžete se rovněž pokusit obsah souboru ověřit pomocí Notepadu - soubor LGS.data by měl obsahovat řetězec "_STANDALONE" pro samostatné a řetězec "_NETWORK" pro síťové licence, nic jiného (ani CR/LF).

Pokud postup nepomůže a je přípustné případně narušit i jiné, fungující licence Autodesk, proveďte ještě tyto dva vratné kroky:

  • Přejděte do složky C:\ProgramData\FLEXnet\ a vymažte (zazálohujte!) tři skryté soubory, jejichž názvy začínají na "Adskflex"
  • Přejděte do složky C:\User\jménoživatele\AppData\Roaming\Autodesk\ADUT a přejmenujte tuto složku např. na "ADUT2"

Pokud problém nastává při prvotní aktivaci zakoupené licence původně provozované v Trial verzi, ujistěte se, že nejste přihlášeni na jiný účet Autodesk ID. Odhlaste se dočasně ze systémových aplikací A360 Desktop a z Autodesk Desktop App v systémové liště (rt-click > Preferences > Sign-out).

Pro verze 2020 a vyšší platí odlišné úvodní kroky:
  • Nejprve je potřeba použít AdskLicensingInstHelper (viz Tip 12206) - např.:
    AdskLicensingInstHelper change -pk 001L1 -pv 2020.0.0.F -lm ""
  • Poté ve Správci úloh (Task Manager) násilně ukončete ("Ukončit úlohu") proces AdSSO.exe
  • Další kroky jsou už opět společné

Poté ve složce C:\Users\USERNAME\AppData\Local\Autodesk\Web Services vymažte případný soubor LogState.xml a ve složce C:\ProgramData\FLEXnet vymažte všechny soubory začínající na "adskflex". Dočasně vypněte ve Windows bezpečnostní kontrolu účtů UAC a případně i antivir. Pak znovu spusťte CAD aplikaci.

Viz též Autodesk KB.

Pokud postupy nepomohou, proveďte čistou reinstalaci aplikace.

ACADInvRevitNW.CivilMax
100% *  CAD 
29.6.2017    4788×   FAQ  
antivir licence účet XML
 
platí pro: AutoCAD · Inventor · Revit · NW.Civil · 3ds Max ·

Zpět   Všechny další tipy



Pomohl vám tento tip? Provoz služby CADForum.cz podpoříte i nákupem produktů Autodesk u provozovatele tohoto serveru a Platinum partnera Autodesku, firmy Arkance Systems.
Můžete si také přidat odkaz na vaše stránky: CAD Fórum - diskuze, tipy, bloky a utility
CAD:    OS:    Kateg: 
Text:  FAQ   






Tipy a triky prosím využívejte na vlastní zodpovědnost.
Provozovatel (Arkance Systems CZ s.r.o.) nenese odpovědnost za případné potíže vzniklé v souvislosti s použitím kteréhokoliv z uvedených tipů.
Pro plné zvládnutí dané aplikace doporučujeme absolvování některého z nabízených CAD školení.
Další publikování obsahu je dovoleno jen se souhlasem autora.
TOPlist