ARKANCE - globální Platinum partner Autodesk ARKANCE | KONTAKT - CZ | SK | EN | DE
Registrujte se na 22. ročník konference CADfórum 2025 - 30.9. Zámek Valeč.
Přes 119.000 registrovaných u nás, celkem 1.099.000 registrovaných (CZ+EN), přes 53.000 CAD/BIM bloků. Vyzkoušejte nový přesný Inženýrský kalkulátor a aktualizovaný Generátor čarových kódů.
Registrujte se na konferenci CADfórum 2025 - automatizace navrhování
RSS kanál - CAD tipy RSS tipy
RSS diskuze

Diskuze Diskuzní fórum, poradna

?
CAD diskuze, rady, výměna zkušeností

CAD Fórum - Homepage Veřejné diskuzní fórum k CAD aplikacím - ptejte se na libovolné otázky týkající se oboru CAx, podělte se o vaše znalosti a zkušenosti s programy AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion, 3ds Max, Vault a s dalšími CAD/BIM/PDM aplikacemi. Zaregistrujte se nebo se přihlašte a zašlete váš příspěvek do odpovídajícího fóra. Viz další informace o CAD Fóru. Nechcete se registrovat? Zeptejte se v naší Facebook poradně.
Fórum nenahrazuje technický support firmy ARKANCE (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.arkance-systems.cz
  FAQ FAQ  Prohledat fórum   Události   Registrovat Registrovat  Přihlásit Přihlásit

Téma uzavřenoAutocad2010 a textury Arroway - dotaz

 Odpovědět Odpovědět archiv
Autor
idus Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 19.lis.2007
Lokalita: ČR (LB)
Používám:
Autocad 2010
Stav: Offline
Bodů: 8
Přímý odkaz na tuto zprávu Téma: Autocad2010 a textury Arroway - dotaz
    Zasláno: 17.dub.2010 v 11:15
Dobrý den,
používám Autocad2010 v české verzi a zakoupil jsem si DVD s texturami Arroway (tedy vždy 3 specifické textury "bump" + "diffuse" + "specular" pro jeden povrch). V této souvislosti bych měl dotaz jak tyto textury použít, resp. kam přesně v záložce materiály jednotlivé typy textur (bump, diffuse, specular) použít? Byl by někdo ochoten podrobně poradit? Intenzity nastavení v % jsou v manuálu Arroway již doporučeny, ale nevím kam přesně jednotlivé textury dát. V záložce materiály Autocad2010 jsou volby pro "mapu rozptylu", "mapu neprůhlednosti" a mapu nerovností".

Když už si dám tu práci a jednotlivé textury zařadím, je možné je pak vyexportovat do "mojí" knihovny textur tak, abych nepoužíval jen knihovnu "global", ale abych si pro rendering načetl vlastní vytvořené knihovny textur? Příklad, aplikuji textury dřeva, zařadím jednotlivé bump, diffuse a specular a když už to bude hotové, potřeboval bych to do nějaké knihovny nazvané třeba "dřevo" vyexportovat a když to budu potřebovat, tak zase do Autocadu načíst a používat v daném projektu. Jde to?

Další věc, lze nějak specifikovat render v autocad2010, je kvalitní nebo se dá sehnat a používat s autocadem kvalitnější rendering?? Rád bych generoval realistické obrazy, hra světel a stínů apod. Pokud existuje kvalitnější render, jaký? Poraďte prosím...
Možno i na mail idus@centrum.cz

Děkuji
Zpět nahoru
Vladimír Michl Zobrazit panel
Moderátor
Moderátor
Avatar
ARKANCE

Přihlášen: 09.zář.2004
Lokalita: ČR (JČ)
Používám:
Implementujeme řešení Autodesk
Stav: Offline
Bodů: 21970
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 17.dub.2010 v 12:00
Textury jsou klasickou součástí nastavení výkresu, takže stačí výkres s nově doplněnými texturami uložit jako vaši šablonu výkresu.
 
Principy definice materiálů jsou u všech rendererů podobné - ony textury nastavte do zmíněných voleb map v editoru materiálů AutoCADu (bump=nerovnost, atd.) - pozor, ve verzi 2011 je nastavení trochu odlišné (a spousta materiálů a hi-res textur už je tam předpřipravena).
 
Mental Ray v AutoCADu 2010 dává docela kvalitní výsledky. Pro detailnější nastavení parametrů renderingu je možné použít např. 3ds Max Design.
 
PS: upravte si prosím používanou CAD aplikaci ve vašem uživatelském profilu ve fóru


Upravil Vladimír Michl - 17.dub.2010 v 12:02
Vladimír Michl (moderátor)
ARKANCE CZ - arkance.world
(podpora viz helpdesk.arkance-systems.cz)
Zpět nahoru
idus Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 19.lis.2007
Lokalita: ČR (LB)
Používám:
Autocad 2010
Stav: Offline
Bodů: 8
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 17.dub.2010 v 12:08
Když uložím textury jako šablonu výkresu a budu vytvářet nový výkres, můžu je tedy načíst a používat. Pochopil jsem to správně?

Přesně na to, co jste uvedl a nedokončil v závorce jsem se ptal "(bum=nerovnost, atd.)", tedy do jaké složky v záložce materiály Autocad2010 použít, mám-li textury označené "bump" + "diffuse" + "specular" ... prosím do jakých složek přijdou v Autoicadu?
Zpět nahoru
Vladimír Michl Zobrazit panel
Moderátor
Moderátor
Avatar
ARKANCE

Přihlášen: 09.zář.2004
Lokalita: ČR (JČ)
Používám:
Implementujeme řešení Autodesk
Stav: Offline
Bodů: 21970
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 17.dub.2010 v 12:44
Diffuse = rozptyl, Specular jsou spíš odrazy/odlesky nikoliv neprůhlednost, ale vyzkoušejte to.
Jestli myslíte složky na disku, pak nejlépe je přidat je k ostatním texturám (závisí na operačním systému).
Vladimír Michl (moderátor)
ARKANCE CZ - arkance.world
(podpora viz helpdesk.arkance-systems.cz)
Zpět nahoru
Rostislav Říha Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 03.říj.2004
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
ACA 2010
Stav: Offline
Bodů: 1615
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 19.dub.2010 v 11:54
Původně odeslal(a) idus idus napsal(a):

V záložce materiály Autocad2010 jsou volby pro "mapu rozptylu", "mapu neprůhlednosti" a mapu nerovností".
Renderer autocadu nepouzivame, takze mohu radit jen obecne:
  • Pokud autocad preklada nazvy jednotlivych map tak, jak uvadite, tak preklad stoji...za velmi malo. ... na tema kvality takoveho prekladu se daji na internetu dokonce najit vtipy....minimalne dva mam na disku
  • Obecne plati (doufam, ze odhaduju spravne - prikladem je beruska):
    • mapa rozptylu = diffuse map. Tato mapa nastavuje, jak bude material vypadat v rozptylenem svetle. Bude to cervena bitmapa s cernymy puntiky.
    • Mapa neprůhlednosti = transparency map? specular map? Nevím. V anglicky mluvících programech transparency map ukazuje, jak pruhledne bude ktere misto materialu - transparency map pouzijete na kridla berusky: maji nepruhlednou kostru (ta bude cerna) a prusvitne casti (ty budou skoro bile). Specular map pak ukazuje, jak se ktere misto leskne: cim tmavsi barva bitmapy, tim vice se material chova jako zrcadlo - krovky tudiz asi budou tmavsi, nez cumak, a tmavsi, nez kridla ... odhadoval bych, ze v autocadu pujde spise o specular mapu.
    • Mapa nerovnosti = bump map. Tady je to jednoduche - co je cerne, je hluboko, co je bile, je na povrchu - bumpmapu lze pro jakykoli obrazek vytvorit snadno v photoshopu.
  • Arroway pracuje s diffuse, bump a specular
  • je treba si davat pozor na znamenka: v programu, ktery uzivame, je treba zadavat bump se zapornym znamenkem...
  • Vse vyse popsane je fajn zkouset na jednoduchych prikladech - tak si nejlip overite, co co dela...
Rostislav Říha
Zpět nahoru
idus Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 19.lis.2007
Lokalita: ČR (LB)
Používám:
Autocad 2010
Stav: Offline
Bodů: 8
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 19.dub.2010 v 12:00
Děkuji za obšírnou odpověď, jsem rád, když se ozve někdo, kdo věci opravdu rozumí :-)
Nicméně bych se zeptal jaký render používáte, resp. jaký byste doporučil pakliže bych rád vyzkoušel opravdu realistické scény (interiér bytu, nábytek apod.).
Děkuji za odpověď
DS
Zpět nahoru
Rostislav Říha Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 03.říj.2004
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
ACA 2010
Stav: Offline
Bodů: 1615
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 19.dub.2010 v 13:07
ohledně mé kvalifikace nevím - mám zato, že tu je mnoho kvalifikovanějších uživatelů, co se renderingu týče - určit mají k tomuto tématu co dodat.
s výběrem vhodného rendereru je to stejné: existuje tu spousta diskusí, záleží přesně na metodice práce, na tom, co je pro Vás těžištěm (buď je to render samotný, nebo je rendering jen "postranním" výstupem) ... záleží i na tom, jaký render chcete - jak moc "hifi" má být...takže se nedá tak snadno poradit. začněte pročtením ostatních diskusí.
Rostislav Říha
Zpět nahoru
Jiří Plávek Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 10.říj.2004
Lokalita: ČR (LB)
Používám:
Revit
Stav: Offline
Bodů: 134
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 19.dub.2010 v 14:34
Také si řekněte co přesně vám na rendru z Autocadu vadí - podle toho pak hledejte případnou alternativu. Jestli chcete něco ještě jednoduššího nebo naopak aby to umělo nastavovat víc parametrů nebo nějaké zvláštní efekty, atd. Protože realistické obrazy a hry světel a stínů umí dobře i ten render co je v Autocadu. Jestli je to pro stavařinu, tak se vyzkoušejte spíš Revit (render je tam podobný).
Zpět nahoru

Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk

Příbuzné CAD tipy:
Tip 4868:VIPZměna textury řezu v pohledu Inventoru.
Tip 3502:VIPNedokumentované triky s texturami v Inventoru.
Tip 2474:VIPJak zapnout/vypnout zlomky AutoStack v Mtextu?
Tip 5316:VIPRastrové šrafy 2D objektů - standardní funkcí AutoCADu.
Tip 5411:VIPJak odlišit bloky stejného jména z různých DWG výkresů?
Tip 7393:Editace materiálů AutoCADu 2011 - velikost textury.


 Odpovědět Odpovědět

Přejít na fórum Oprávnění fóra Zobrazit panel



Stránka byla vygenerována za 0,845 sekund.