Diskuzní fórum a databáze tipů a utilit pro AutoCAD, Inventor, Revit a další produkty Autodesk - od firmy Arkance Systems [www.cadforum.cz]
CZ | SK | EN | DE
Přihlášení
či registrace
   právě nás čte: 4665 
RSS kanál - CAD tipy RSS tipy
RSS diskuze

Diskuze Diskuzní fórum, poradna

 

NápovědaCAD diskuze, rady, výměna zkušeností

 
CAD Fórum - Homepage Veřejné diskuzní fórum k CAD aplikacím - ptejte se na libovolné otázky týkající se oboru CAx, podělte se o vaše znalosti a zkušenosti s programy AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion 360, 3ds Max a s dalšími CAD aplikacemi. Zaregistrujte se nebo se přihlašte a zašlete váš příspěvek do odpovídajícího fóra. Viz další informace o CAD Fóru. Nechcete se registrovat? Zeptejte se v naší Facebook poradně.
Fórum nenahrazuje technický support firmy Arkance Systems (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.cadstudio.cz
  FAQ FAQ  Prohledat fórum   Události   Registrovat Registrovat  Přihlásit Přihlásit

Téma uzavřeno3DS max - plná geometrie

 Odpovědět Odpovědět archiv
Autor
poop Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 03.srp.2009
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
3DS max
Stav: Offline
Bodů: 4
Přímý odkaz na tuto zprávu Téma: 3DS max - plná geometrie
    Zasláno: 21.srp.2010 v 02:03
Dobrý den, nevíte jak převést objekty ze skořepiny na plnou geometrii, aby dobře fungovaly booleanovské operace včetně zaplňení děr při subtraction?
Zpět nahoru
Biolit Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 09.bře.2007
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
3dsmax
Stav: Offline
Bodů: 162
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 21.srp.2010 v 23:12
nevim co si predstavit pod pojmem skorepina, ale kdyz ve viewportu kliknete pravym mysitkem, tak prava dolni lista obsahuje polozku "convert to" a pri najeti mysi na tuto polozku se vam odkryje nabidka moznych konverzi. Osobne booleanovske operace radeji nepouzivam, je to dost nepredvidatelny nastroj. Jednodussi operace delam radeji rucne a mam tak geometrii pod kontrolou. Ale je to nejspis vec nazoru a mozna i zkusenosti.

Upravil Biolit - 21.srp.2010 v 23:13
Zpět nahoru
poop Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 03.srp.2009
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
3DS max
Stav: Offline
Bodů: 4
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 09.říj.2010 v 13:46
Myslel jsem jestli jde převést "surface" na "solid"??
Zpět nahoru
Biolit Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 09.bře.2007
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
3dsmax
Stav: Offline
Bodů: 162
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 11.říj.2010 v 07:50
toto v maxu pokud vim nejde. Ani nevim, k cemu by toto melo slouzit. Spis by bylo lepsi, kdybyste popsal ceho chcete konkretne docilit a pak to muzem poresit. 
Zpět nahoru
poop Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 03.srp.2009
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
3DS max
Stav: Offline
Bodů: 4
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 12.říj.2010 v 22:06
Například když vymodeluji objekt ručně pomocí polygonů a chci do něj udělat díru - proboolean a subtraction, tak to nefunguje, musím použít boolean a zůstanou po průniku díry na vnitřní straně a modifikátor Cap holes mi nefungoval dobře.

A ještě bych měl jeden dotaz: Při importu 2D půdorysu v .dxf chci, aby se mi zobrazoval i při renderu, tak nastavím u Spline rendering tloušťku čáry Thickness na určitou hodnotu a vše funguje OK, ale nemůžu nikde najít jak dodatečně změnit Thickness, můsím vždy půdorys smazat a znovu importovat s novou Thickness.

Díky
Zpět nahoru
Biolit Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 09.bře.2007
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
3dsmax
Stav: Offline
Bodů: 162
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 13.říj.2010 v 06:31
osobne boolean moc nepouzivam, protoze dela vetsinou dost zajimave a nechtene veci. Obvykle prevadim objekty do "editeble poly" a tu bych doporucoval prozkoumat nastroje "extrude", "bridge" (http://www.recipester.org/Recipe:Bridge_borders_in_3ds_MAX_37470951), "inset", "chamfer" a dalsi. Jak funguji je celkem dobre opsano v Helpu nebo na Googlu se urcite take neco najde. Na prvni pohled se to muze zdat pracnejsi a slozitejsi nez boolean, ale je lepsi vytvorit si to rucne za tri minuty, nez opravovat 30min spraseny model od booleanu.

Co se tyka 2D pudorysu z DXF, tak nevim, jak se tvari po importu jestl ito je krivka nebo uz jako 3Dmodel. Jestli to je krivka bych ji prevedl na editable spline a zde uplne nahore v nastaveni muzete menit jejich tlustku podle sve potreby jak pro render, tak pro viewport. Pokud to je 3Dmodel, tak bych pri importu dal cary co nejtenci a aplikoval modifikator "Shell" 


Upravil Biolit - 13.říj.2010 v 06:32
Zpět nahoru
poop Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 03.srp.2009
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
3DS max
Stav: Offline
Bodů: 4
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 15.říj.2010 v 16:06
Moc díky, hodně mi to pomohlo, vše už funguje.
Zpět nahoru

Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk

Příbuzné CAD tipy:
Tip 4912:Jak převádět data mezi Autodesk Maya a 3ds max?
Tip 7474:Chybějící materiály po importu FBX souboru z Revitu do 3ds Max.
Tip 10488:Chyba "file link" při importu Revit projektu do 3ds Max 2016.
Tip 11019:Geometrie z FBX souboru z Revitu má v Maxu nesprávné měřítko.
Tip 8594:Program nelze spustit, protože v počítači chybí d3dx9_43.dll
Tip 10483:Chyba při otvírání .max souboru v Autodesk 3ds Max.


 Odpovědět Odpovědět

Přejít na fórum Oprávnění fóra Zobrazit panel



Stránka byla vygenerována za 0,852 sekund.