ARKANCE - globální Platinum partner Autodesk ARKANCE | KONTAKT - CZ | SK | EN | DE
Registrujte se na 22. ročník konference CADfórum 2025 - 30.9. Zámek Valeč.
Přes 119.000 registrovaných u nás, celkem 1.097.000 registrovaných (CZ+EN), přes 53.000 CAD/BIM bloků. Vyzkoušejte nový přesný Inženýrský kalkulátor a aktualizovaný Generátor čarových kódů.
RSS kanál - CAD tipy RSS tipy
RSS diskuze

Diskuze Diskuzní fórum, poradna

?
CAD diskuze, rady, výměna zkušeností

CAD Fórum - Homepage Veřejné diskuzní fórum k CAD aplikacím - ptejte se na libovolné otázky týkající se oboru CAx, podělte se o vaše znalosti a zkušenosti s programy AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion, 3ds Max, Vault a s dalšími CAD/BIM/PDM aplikacemi. Zaregistrujte se nebo se přihlašte a zašlete váš příspěvek do odpovídajícího fóra. Viz další informace o CAD Fóru. Nechcete se registrovat? Zeptejte se v naší Facebook poradně.
Fórum nenahrazuje technický support firmy ARKANCE (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.arkance-systems.cz
  FAQ FAQ  Prohledat fórum   Události   Registrovat Registrovat  Přihlásit Přihlásit

Téma uzavřenoŘezy v 3Ds Max

 Odpovědět Odpovědět archiv
Autor
roice Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 07.dub.2011
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
Product Design Suite 2018 Premium
Stav: Offline
Bodů: 216
Přímý odkaz na tuto zprávu Téma: Řezy v 3Ds Max
    Zasláno: 21.lis.2011 v 09:11
Ahoj, existuje nějaký nástroj v 3Dds max který by umožňoval udělat průřez modelem. Nemyslím boolen, nebo proboolen, ale něco pouze pro pohled do vnitřku modelu. Boolen je použitelný pouze pro u jednoduchých modelů, ale ne u skupin atd... Navíc boolen je definitivní, nejde jej vypnout a koukat na scénu jako kdyby tam nebyl.
Naprosto ideální by bylo kdyby existovalo něco jako odečítací model jako je v sestavách v Inventoru. Kde bych si mohl říct co se odečítat má a co ne atd...
K čemu to potřebuji. Vytvářím scénu s domečkem a jeho vnitřním vybavením a potřebuji udělat pohledy do místností z vnějšku domu. Na scéně musí být jak exteriér domu tak i interiér.
Předem moc děkuji za nápady.
Nejsem prudič, jen jsem zvědavej a rád věcem rozumím. Takže jsem vlastně rejpal :D
Zpět nahoru
Biolit Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 09.bře.2007
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
3dsmax
Stav: Offline
Bodů: 162
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 21.lis.2011 v 13:38
v nastaveni kamery je roletka "clipping planes", jde tam nastavit odkud a jak daleko ma kamera pocitat.
Zpět nahoru
Biolit Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 09.bře.2007
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
3dsmax
Stav: Offline
Bodů: 162
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 21.lis.2011 v 13:39
a pozor na ty orezane casti. Obcas je potreba zabery doretusovat v postprodukci
Zpět nahoru
roice Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 07.dub.2011
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
Product Design Suite 2018 Premium
Stav: Offline
Bodů: 216
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 21.lis.2011 v 14:35
Že mně tohle nenapadlo, ale stejnak to budu muset dořešit jinak, takhle bych strávil spoustu času skládáním výstupů, protože to takhle řízne úplně všechno. Ale neva i tak moc díky za nápad, je to jedna cest kudy by to mohlo jít.
Nejsem prudič, jen jsem zvědavej a rád věcem rozumím. Takže jsem vlastně rejpal :D
Zpět nahoru
Biolit Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 09.bře.2007
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
3dsmax
Stav: Offline
Bodů: 162
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 21.lis.2011 v 14:56
tak je vice variant jak tohle udelat. Zalezi co konkretne potrebujes udelat. Treba jedna z moznosti je v nastaveni objektu zakazat, aby objekt byl viditelny pro kameru. Takto jsem treba delal pudorysy bytu, kde jsem toto nastaveni aplikoval na stropy. Vysledkem je potom, ze globalni osvetleni se ti pocita jakoby tam strop byl a kamera ten strop nevidi. Takze je krasne videt dovnitr a osvetleni je tam prirozene.
Dalsi varianta dat na potrebne objekty dat modifikator Slice". Pak uz jenom otacet a pohybovat danou rovinou, aby ti to vyhovovalo. Tu se to ale co se svetel tyka chova jako bys ten objekt oriznul.
A pak jsou jeste pripady, ze slozitost toho nastaveni je tak velka, ze se proste komponovani z vice zabery nevyhnes.
Zpět nahoru
roice Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 07.dub.2011
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
Product Design Suite 2018 Premium
Stav: Offline
Bodů: 216
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 22.lis.2011 v 08:25
Tak to je ono, vypnout pro kamery. Ano je to složitější, potřebuji udělat pohledy do rodinného domu s plným vybavením a osazeného technologiemi pro inteligentní dům, vytápěním, tepelná čerpadla, vrty, solární panely atd... Takže jednou domeček v kuse a pohled jen na kotelnu, jednou komplet bez zdiva atd... Takže pro budoucnost bude jednodušší všechny zdi, střechu atd rozřezat na segmenty a ty pro pohledy vypínat, bude to jednodušší i pro případné animace. Sice to mnohonásobně naroste co do velikosti a složitosti modelů, ale bude se to používat delší dobu, tedy doufám, tak bude rychlejší udělat pořádně modely, než pak pokaždé úpravě upravovat hromadu obrázků.

Moc díky za nakopnutí správným směrem, s maxem jsem strašlivě dlouho nedělal a nějak jsem si odviknul na systém práce.
Nejsem prudič, jen jsem zvědavej a rád věcem rozumím. Takže jsem vlastně rejpal :D
Zpět nahoru
be_em Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 06.úno.2006
Lokalita: Slovensko
Používám:
Používal som AutoCAD 2004, 3ds max7. Teraz AcadLT
Stav: Offline
Bodů: 865
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 22.lis.2011 v 09:29
Dobrá rada je to vypínanie objektov pre pohľad kamery. Ešte jedna alternatíva je napr. nastaviť stenám (zanimovať) priesvitnosť, tzn. v určitom čase animácie stena úplne zmizne. Na to stačí v materiáli zanimovať jeden parameter transparency. Nevýhoda - nesmie sa to chovať ako "sklo" a lámať svetlo! Takže tieto parametre vypnúť.
Zpět nahoru
roice Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 07.dub.2011
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
Product Design Suite 2018 Premium
Stav: Offline
Bodů: 216
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 23.lis.2011 v 09:03
Moc díky za rady, nejspíš budu muset všechno zkombinovat, ale model už jsem na to připravil, celý včerejšek jsem trávil řezáním a opravami modelů co budou mizet, takže to teď půjde jak po drátkách. Ještě jednou moc díky za nápady.
Nejsem prudič, jen jsem zvědavej a rád věcem rozumím. Takže jsem vlastně rejpal :D
Zpět nahoru

Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk

Příbuzné CAD tipy:
Tip 3195:VIPJak zprovoznit funkci DWG-Link (VIZ) i v 3ds max?
Tip 11470:Mohu spouštět 3ds Max Interactive na jiném počítači?
Tip 3790:Co je formát .W3D a jak jej načíst do 3ds max?
Tip 7474:Chybějící materiály po importu FBX souboru z Revitu do 3ds Max.
Tip 7246:Pack-and-Go v Autodesk 3ds Max.
Tip 4996:Jak do 3ds max 8 načíst DWG z AutoCADu 2007?


 Odpovědět Odpovědět

Přejít na fórum Oprávnění fóra Zobrazit panel



Stránka byla vygenerována za 0,387 sekund.