Diskuzní fórum a databáze tipů a utilit pro AutoCAD, Inventor, Revit a další produkty Autodesk - od firmy Arkance Systems [www.cadforum.cz]
CZ | SK | EN | DE
Přihlášení
či registrace
   právě nás čte: 6088 
RSS kanál - CAD tipy RSS tipy
RSS diskuze

Diskuze Diskuzní fórum, poradna

 

NápovědaCAD diskuze, rady, výměna zkušeností

 
CAD Fórum - Homepage Veřejné diskuzní fórum k CAD aplikacím - ptejte se na libovolné otázky týkající se oboru CAx, podělte se o vaše znalosti a zkušenosti s programy AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion 360, 3ds Max a s dalšími CAD aplikacemi. Zaregistrujte se nebo se přihlašte a zašlete váš příspěvek do odpovídajícího fóra. Viz další informace o CAD Fóru. Nechcete se registrovat? Zeptejte se v naší Facebook poradně.
Fórum nenahrazuje technický support firmy Arkance Systems (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.cadstudio.cz
  FAQ FAQ  Prohledat fórum   Události   Registrovat Registrovat  Přihlásit Přihlásit

Téma uzavřenoInventor import 3ds max

 Odpovědět Odpovědět archiv
Autor
roice Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 07.dub.2011
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
Product Design Suite 2018 Premium
Stav: Offline
Bodů: 216
Přímý odkaz na tuto zprávu Téma: Inventor import 3ds max
    Zasláno: 09.pro.2011 v 10:34
Ahoj,
řeším takovou prkotinu, běžně používám modely z Inventoru v 3D Studiu MAX. Inventor je geniálni na strojařinu a MAX je super na vizualizace. Ale te teď jsme narazil na protíž, obráceně to nějak nefunguje. Jsou věci které se v Inventoru dělají mizerně nebo jen na hranici bastlení různých komplikovaných postupů. Konkrétně třeba vrtule ventilátoru, nebo lodní šroub a takových věcí je víc. To ani nemluvím o organice. Jen pro příklad, lodní šroub, mi v maxu zabere i s otevřením maxe 10min a to se u toho budu flákat, samozřejmě dodržím určitou přesnost.
Otázka je jasná, jak dostat modely (meshe, poly) z 3D Studia MAX do Inventoru, aniž by se nějak poškodili, deformovali, nebo rozmlátili na miliardu plošek, který nikdo nedá už dohromady.

PS.: Někdo v Autodesku by si měl sednout, hluboce se zamyslet a vypotit software kterej se bude jmenovat Inventor Max Fusion a pak to zadat Inženýrům ať se snažej. 100% tenhle člověk bude do roka ve vedení Autodesku jako největší inovátor na poli 3D grafiky a Autodesk pak strčí do kapsy všechny 3D systémy planety.
Nejsem prudič, jen jsem zvědavej a rád věcem rozumím. Takže jsem vlastně rejpal :D
Zpět nahoru
Vladimír Michl Zobrazit panel
Moderátor
Moderátor
Avatar
Arkance Systems

Přihlášen: 09.zář.2004
Lokalita: ČR (JČ)
Používám:
Dodáváme produkty Autodesk
Stav: Offline
Bodů: 21470
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 09.pro.2011 v 10:41
Vhodná cesta zpětného převodu je ACIS - viz:
 
Nicméně podrobnější povrchové modelování "inventorovým" způsobem nabízí Alias - součást Product Design Suite.
Vladimír Michl (moderátor)
Arkance Systems s.r.o. - www.arkance-systems.cz
(podpora viz hd.cads.cz)
Zpět nahoru
roice Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 07.dub.2011
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
Product Design Suite 2018 Premium
Stav: Offline
Bodů: 216
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 09.pro.2011 v 11:22
Nechci být moc velký šťoura ale mám autodesk product design suite 2012 premium a Alias v ní není. 

Ano návod znám, bohužel jediný způsob který víceméně funguje je stl soubor a ten model rozbije na jednotlivé plošky a rotačních prvků nebo trochu nestandartních ploch, je to pak nepoužitelné. Škoda.
Do Aliasu už asi nepůjdu, stačí mi učit se 3Ds Max, Inventor, Fusion, Publisher a Unity. Konkrétně u Unity by se Autodesk mohl mnohému přiučit, min. co se kompatibility a schopností načítat externí modely týká


Upravil roice - 09.pro.2011 v 11:23
Nejsem prudič, jen jsem zvědavej a rád věcem rozumím. Takže jsem vlastně rejpal :D
Zpět nahoru
flesar Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 15.lis.2005
Lokalita: ČR (JČ)
Používám:
AIP 2009
Stav: Offline
Bodů: 640
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 09.pro.2011 v 11:40
Alias je součástí Autodesk Product Design Suite 2012 Ultimate Edition. viz. http://www.cadstudio.cz/designsuite
Zpět nahoru
roice Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 07.dub.2011
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
Product Design Suite 2018 Premium
Stav: Offline
Bodů: 216
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 09.pro.2011 v 13:34
Ano to vím, jen jsem si možná hloupě rýpnul ;).

Každopádně jediné co jsem prozatím našel je placené řešení od Sycode za nějakých 5500,-

Je zajímavé že pokud člověk něco takového chce, musí hledat u třetích firem. Je to jako kdyby chtěl člověk pro načtení exelovské tabulky do wordu, koupit převodní soft. I když v tomhle případě by spíš bylo lepší přirovnání, mezi wordem kterej umí normální text a wordem kterej umí tučnej text. Omlouvám se za to rejpání, ale vždycky mi podobný blbosti strašně rozčílí.
Nejsem prudič, jen jsem zvědavej a rád věcem rozumím. Takže jsem vlastně rejpal :D
Zpět nahoru
Vladimír Michl Zobrazit panel
Moderátor
Moderátor
Avatar
Arkance Systems

Přihlášen: 09.zář.2004
Lokalita: ČR (JČ)
Používám:
Dodáváme produkty Autodesk
Stav: Offline
Bodů: 21470
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 09.pro.2011 v 13:48
Moc nerozumím v čem by vám mělo koupení importního doplňku Sycode pomoci. Formát 3DS je síťový (mesh) formát (navíc silně zastaralý), takže pro tento případ naprosto nic nepřinese.
 
Sám 3ds Max je založen hlavně na povrchových modelech (kde navíc většinou nejde moc o přesnost), takže potřeba přenosu modelů z 3ds Max do parametrických modelářů zase není tak moc častá. Každopádně ale existuje 4-5 kompatibilních datových formátů, které umožňují přenášet 3dsmax modely přímo do Inventoru.
Vladimír Michl (moderátor)
Arkance Systems s.r.o. - www.arkance-systems.cz
(podpora viz hd.cads.cz)
Zpět nahoru
roice Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 07.dub.2011
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
Product Design Suite 2018 Premium
Stav: Offline
Bodů: 216
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 09.pro.2011 v 14:43
Zastaralý, ano, ale na 99% modelů víc než dostačující ;) A podívejte se do databází modelů. Většina je v 3ds, proč, protože je kompatibilní téměř se vším co používá xyz.

Ano nejde tam o přesnost, ale i v MAXu lze modelovat přesně a to i na desetiny mm.
Ano není častá, ale byla by vhodná, protože parametricky se těžko dohání rychlost volného modelování a naopak, vše má své.

Tak si je vyzkoušejte a uvidíte jak dopadnete ;) Samozřejmě bych doporučoval zkoušet na něčem jiném než boxy a podobný vylomeniny.

Ale víte co, nechte to plavat, jen jsem myslel jestli někdo už něco podobného neřešil a vypadá to že ne.
Nejsem prudič, jen jsem zvědavej a rád věcem rozumím. Takže jsem vlastně rejpal :D
Zpět nahoru
Panoch Zobrazit panel
Diskutér
Diskutér

Přihlášen: 08.pro.2011
Lokalita: ČR (OL)
Používám:
AutoCAD
Stav: Offline
Bodů: 43
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 09.pro.2011 v 15:01
Já si myslím že to nikdo ani "řešit" nemohl. Formát 3DS je určitě blbost, ale ono ani jiný formát podle mně nepomůže. Jaký nástroj by podle vás automaticky přemodeloval třeba typickou čajovou konvici z Maxe do objemových 3D těles?

Prostě Max je na povrchy, AutoCAD a Inventor je na tělesa. Formátů podporuje všechny tyhle aplikace spoustu, v tom problém není, ale prostě princip je jiný. To není ničí vina, tak to prostě je.
Zpět nahoru

Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk

Příbuzné CAD tipy:
Tip 7617:Jak načíst CAD model z Inventoru do 3ds Max?
Tip 2573:Kde vzít plugin pro Inventor na exportování modelů do 3ds max?
Tip 2680:Jak načít 3D data Inventoru 6 do 3ds max 4/VIZ 4?
Tip 5626:VIPBezplatný dávkový konvertor 3D souborů formátu OBJ, 3DS, DXF.
Tip 3790:Co je formát .W3D a jak jej načíst do 3ds max?
Tip 7474:Chybějící materiály po importu FBX souboru z Revitu do 3ds Max.


 Odpovědět Odpovědět

Přejít na fórum Oprávnění fóra Zobrazit panel



Stránka byla vygenerována za 1,703 sekund.