ARKANCE - globální Platinum partner Autodesk ARKANCE | KONTAKT - CZ | SK | EN | DE
Již 10.000+ CAD tipů. Přes 118.500 registrovaných u nás, celkem 1.093.000 registrovaných (CZ+EN), přes 53.000 CAD/BIM bloků. Vyzkoušejte nový přesný Inženýrský kalkulátor. Kompletní příkazy AutoCADu a proměnné AutoCADu 2026.
RSS kanál - CAD tipy RSS tipy
RSS diskuze

Diskuze Diskuzní fórum, poradna

?
CAD diskuze, rady, výměna zkušeností

CAD Fórum - Homepage Veřejné diskuzní fórum k CAD aplikacím - ptejte se na libovolné otázky týkající se oboru CAx, podělte se o vaše znalosti a zkušenosti s programy AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion, 3ds Max, Vault a s dalšími CAD/BIM/PDM aplikacemi. Zaregistrujte se nebo se přihlašte a zašlete váš příspěvek do odpovídajícího fóra. Viz další informace o CAD Fóru. Nechcete se registrovat? Zeptejte se v naší Facebook poradně.
Fórum nenahrazuje technický support firmy ARKANCE (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.arkance-systems.cz
  FAQ FAQ  Prohledat fórum   Události   Registrovat Registrovat  Přihlásit Přihlásit

Téma uzavřenoZkušenosti absolventů VŠ s CAD modelováním

 Odpovědět Odpovědět archiv
Autor
Martin Madaj Zobrazit panel
ARKANCE support
ARKANCE support
Avatar
Arkance Systems

Přihlášen: 05.lis.2004
Lokalita: ČR (JM)
Používám:
Vždy aktuální verze
Stav: Offline
Bodů: 310
Přímý odkaz na tuto zprávu Téma: Zkušenosti absolventů VŠ s CAD modelováním
    Zasláno: 17.led.2012 v 13:38

Dobrý den,

zajímalo by mě, jaké máte zkušenosti s absolventy VŠ, kteří se k vám do firmy hlasí na pracovní pozice, u kterých je vznesen požadavek na znalost modelování v parametrickém CAD systému (nyní mám na mysli běžně používané aplikace jako AIP, SolidWorks, Solid Edge, NX, Catii,...). Jde mi o úroveň jejich obecného povědomí o základních principech parametrického modelování, jako např.:

  • že se 3D prvky tvoří ze 2D náčrtů,
  • že 2D náčrty musí být SMYSLUPLNĚ a úplně zakótovány a zavazbeny (pokud nepoužíváme např. adaptivitu) např. kvůli pozdější možné editaci (výhoda parametričnosti)
  • že je užitečné náčrt/prvek/součást vhodně polohovat vůči souřadnému systému
  • s ohledem na výše uvedené, že nesmí být všude kóty s hodnotami např. na 3 des. místa jenom proto, aby to bylo nějak zakótované,
  • že se má provést kontrola kolizí sestavy, atd.
Prosím, pokud budete mít čas, zkuste se podělit se svými zkušenostmi. Díky.

Upravil Martin Madaj - 17.led.2012 v 13:42
M.M.
Zpět nahoru
VlJanecek Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 04.říj.2004
Stav: Offline
Bodů: 463
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 17.led.2012 v 13:46
Když vynechám ty uchazeče kteří jsou úplně mimo, tak obecné znalosti o náčrtech, kótování a vazbách bývají docela ucházející. Co chybí jsou strojařské návyky - co a kde kótovat, co má obsahovat výkres, atd. Testujeme na Inventor.
Zpět nahoru
Martin Madaj Zobrazit panel
ARKANCE support
ARKANCE support
Avatar
Arkance Systems

Přihlášen: 05.lis.2004
Lokalita: ČR (JM)
Používám:
Vždy aktuální verze
Stav: Offline
Bodů: 310
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 17.led.2012 v 14:12
Mohl byste zkusit jenom tak od boku napsat, jaké procento z uchazečů je úplně mimo?
M.M.
Zpět nahoru
dusek Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 09.lis.2010
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
Inventor 2014
Stav: Offline
Bodů: 901
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 17.led.2012 v 15:26
Před rokem jsme prováděli nábor na konstruktéra, součástí náboru byla i zkouška v Inventoru. Pohovoru se účastnilo cca 7 lidí, byli tam absolventi SŠ, jeden absolvent VŠ a zbytek.

U toho zbytku to byli lidi co měli SŠ, Inventor měli kdysi na škole nebo se v tom učili sami. Úroveň to byla šílená, většinou pořádně nevěděli která bije. Tady si myslím, že pokud nenarazíte na člověka z oboru, tak šance, že najdete někoho kdo v tom umí je minimální.

Pak tu bylo pár absolventů místní SŠ, která by měla být zaměřená na kreslení v Inventoru. Úroveň se lišila adept od adepta. Byl tu kluk co v tom uměl, myslel, věděl. Sice trošku tápal v strukturování a podobně, ale to si myslím, že není nic co by se nedalo naučit. Základy měl, zájem měl, potenciál v něm byl. Pak tu byl další s červenou hlavou, cvočky na zádech a ten zas netušil, která bije. Takže tu záleží zase na koho narazíte. Podle mne, pokud nepřijde nějaký flink nebo lempl, tak potenciál tam je.

Pak tu byl jeden absolvent z VŠ, v Inventoru uměl asi jako ten středoškolák, základy i potenciál v něm byl. Byl přijat. Jak psal kolega výše, v inventoru dobrý, ale úroveň strojařských návyků spíš nic, než moc, trošku mi u něj chybí . Po roce fungování je vidět růst. Je ale potřeba se mu věnovat.
Václav Dušek
Zpět nahoru
VlJanecek Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 04.říj.2004
Stav: Offline
Bodů: 463
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 17.led.2012 v 15:50
Mám podobné zkušenosti. Těch mimoňů je tak 30-40 procent.
Zpět nahoru
Permonik Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 26.říj.2011
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
Fusion 360, Inventor 2018 Prof., AutoCad 360
Stav: Offline
Bodů: 495
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 18.led.2012 v 21:11

Jako bývalý student průmyslovky a nyní vysokoškolák musím potvrdit, že je to smutná pravda.

Na střední učiteli stačilo, když to nějak „vypadá“. Plné zavazbení náčrtu se nepožadovalo. Co se tyče vysoké, tak nemohu tohle soudit, protože díky certifikátu (na Inventor)  a trochu zkušenosti jsem na ten předmět nemusel chodit.

Ale nedokážu jsi představit lidi co jsem přišli z gymplů, že se za 8 týdnu (každý týden 3 vyučovací hodiny) dokaži tohle naučit. Pokud ovšem nekresli doma.

Strojařské návyky se kantoři snažily naučit, ale většinou se sami nedohodly co je na výkresu podstatné a jak to má vypadat. Velký vliv má na návyky  mentalita studentu.

Ing. Tomáš Mlčák - Digitální prototypování, Konstrukce strojů a zařízení, Fotogrammetrie, Vývoj pásových jednotek
Zpět nahoru
Martin Madaj Zobrazit panel
ARKANCE support
ARKANCE support
Avatar
Arkance Systems

Přihlášen: 05.lis.2004
Lokalita: ČR (JM)
Používám:
Vždy aktuální verze
Stav: Offline
Bodů: 310
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 19.led.2012 v 14:03
Osobně mám např. zkušenosti s tímto: vyskytují se problémy se čtením výkresů (i velmi jednoduchých), a co se týče modelování, pak např. problémy se zavazbením a zakótováním náčrtů, kdy nepomáhá ani automatické vizuální (barevné) odlišení zavazbených/zakótovaných částí náčrtů.
M.M.
Zpět nahoru

Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk

Příbuzné CAD tipy:
Tip 9562:Přenos ocelové konstrukce mezi Inventorem a AutoCADem Plant 3D.
Tip 10559:Jak přepnout Fusion 360 mezi modelováním přímým a s historií?
Tip 10696:Jak vymodelovat splétané ocelové lano v Inventoru?
Tip 8130:Modelování výkopů u kolmo vedených inženýrských sítí.
Tip 4406:Jak zobrazit jednotlivé kroky postupu modelování součásti Inventoru?
Tip 8044:VIPNastavení počáteční velikosti pohledu pro první náčrt.


 Odpovědět Odpovědět

Přejít na fórum Oprávnění fóra Zobrazit panel



Stránka byla vygenerována za 0,242 sekund.