Diskuzní fórum, poradna
CAD diskuze, rady, výměna zkušeností |
Veřejné diskuzní fórum k CAD aplikacím - ptejte se na libovolné otázky týkající se oboru CAx, podělte se o vaše znalosti a zkušenosti s programy AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion 360, 3ds Max a s dalšími CAD aplikacemi.
Zaregistrujte se nebo se přihlašte a zašlete váš příspěvek do odpovídajícího fóra. Viz další informace o CAD Fóru. Nechcete se registrovat? Zeptejte se v naší Facebook poradně.
Fórum nenahrazuje technický support firmy Arkance Systems (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.cadstudio.cz
obluk otocenia autobusu |
Odpovědět | archiv |
Autor | |
eidam655
Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Diskutér Přihlášen: 29.dub.2010 Lokalita: Slovensko Používám: AutoCAD2013 Stav: Offline Bodů: 11 |
Téma: obluk otocenia autobusu Zasláno: 14.lis.2012 v 17:30 |
zdravim,
nedarilo sa mi najst nejaky blok tu v databaze na obluk otocenia autobusu (90, alebo 180 stupnov), tak som si aspon prekreslil to, co bolo v literature... teraz mam ale len dve polyliny, ktore su z rovnych segmentov. aky je najspravnejsi postup na nakreslenie tychto oblukov s pouzitim zakrivenych segemntov? dakujem za akukolvek odpoved, Adam |
|
Mantlík
TOP uživatel Přihlášen: 01.říj.2004 Lokalita: ČR (Pha) Používám: ACAD/Map/Civil R10-> 2022 Stav: Offline Bodů: 2533 |
Zasláno: 14.lis.2012 v 18:38 |
Problém má dvě stránky - teoretickou a praktickou ...
Teoreticky 1) můžete v polyline střídat přímkové a obloukové úseky - viz nápověda + nabízené možnosti během příkazu nebo 2) můžete kreslit samostatně přímky a oblouky a příkazem _pedit je pospojovat (ale musí na sebe navazovat) Prakticky obě výše uvedené možnosti jsou bezpředmětné, neboť: a) pokud si necháte obalové (=vlečné) křivky vygenerovat specializovaným programem, jsou to vždy křivky z přímkových segmentů (většinou lze nastavit jejich délku) b) proto si myslím, že vychází-li onen obrázek v literatuře z reálných podkladů, byl vygenerován z pouze přímkových segmentů (s velmi malým krokem) c) je velký rozdíl podle délky autobusu (zpravidla 8,5m, 11m, 12m, 13,5m, 15m). S tím souvisí, zda je autobus dvou či třínápravový d) opět je značný rozdíl, zda danou trajektorii bude sledovat přední či zadní náprava e) důležitý je též rozvor a přední přesah a též maximální rejdový úhel přední nápravy PS1 Orientační šablony najdete v Technických podmínkách MDS ČR č. TP171 (možno stáhnout v pdf) PS2 Mohu Vás požádat o sdělení, z jaké literatury jste překresloval? Případně je zaslat (máte-li naskenované)
|
|
J. Mantlík
|
|
Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk
Příbuzné CAD tipy: | ||
Tip 3113: | Jak v AutoCADu zkonstruovat průjezdové křivky vozidel či letadel? | |
Tip 14008: | Ruční řízení vozidla v Autodesk Vehicle Tracking. |
Odpovědět | |
Přejít na fórum | Oprávnění fóra Nemůžete vytvářet nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete vymazávat vaše příspěvky v tomto fóru Nemůžete upravovat vaše příspěvky v tomto fóru Nemůžete vytvářet ankety v tomto fóru Nemůžete hlasovat v anketách v tomto fóru |
Stránka byla vygenerována za 0,538 sekund.