Diskuzní fórum a databáze tipů a utilit pro AutoCAD, Inventor, Revit a další produkty Autodesk - od firmy CAD Studio [www.cadforum.cz]
Česky Slovensky English Deutsch
Přihlášení:
▶ Registrace

 právě čte: 7625 
RSS tipy RSS kanál - CAD tipy
RSS diskuze RSS kanál - CAD diskuze

Diskuze Diskuzní fórum

NápovědaCAD diskuze

CAD Fórum - Homepage Veřejné diskuzní fórum k CAD aplikacím - ptejte se na libovolné otázky týkající se oboru CAx, podělte se o vaše znalosti a zkušenosti s programy AutoCAD, Inventor, Revit a dalšími CAD aplikacemi. Zaregistrujte se nebo se přihlašte a zašlete váš příspěvek do odpovídajícího fóra. Viz další informace o CAD Fóru.
Fórum nenahrazuje technický support firmy CAD Studio - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.cadstudio.cz
  FAQ FAQ  Prohledat fórum   Události   Registrovat Registrovat  Přihlásit Přihlásit

Téma uzavřenoSilniční zatížení třída A, B

 Odpovědět Odpovědět archiv
Autor
Mantlík Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 01.říj.2004
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
ACAD/Map/Civil R10-> 2017
Stav: Offline
Bodů: 2067
Přímý odkaz na tuto zprávu Téma: Silniční zatížení třída A, B
    Zasláno: 11.čer.2015 v 16:11
Opět zdravím
 
Byl mi investorem položen záludný dotaz, zda je možné určitou (mně zatím neznámou značku) trubku použít jako chráničku a byla přiložena jakási tabulka s její únosností podle typu zatížení.
Pro silniční zatížení tam jsou (mj.)
 - silniční zatížení třídy "A"
 - silniční zatížení třídy "B"
 
Pominu, že se mi chce odpovědět, že tahle změna je především záležitostí výrobce a zhotovitele ...
Zajímalo by mne ale, co je to to "silniční zatížení třídy A nebo B". A dle této tabulky je "A" větší, než "B".
 
Rozhodně to je něco jiného, než třídy dopravního zatížení (tj. S, I - VI, O, CH) anebo zatížení mříží a poklopů (tj. A - F).
 
Můžete mi, prosím, někdo osvětlit, z čeho či z jakého předpisu to vychází?
Děkuji
 
J. Mantlík

Zpět nahoru
vbehun Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 04.říj.2004
Lokalita: ČR (ZL)
Používám:
Autocad R10 >>> Autocad 2017
Stav: Offline
Bodů: 1092
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 11.čer.2015 v 16:24
Takovéto třídy zatížení udává Kopos Kolín v katalogu chrániček - viz přiložený obrázek.
---

Připojené náhledyPřihlaste se pro zobrazení plné verze - 81/Kopos.png



=^..^=
Zpět nahoru
Mantlík Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 01.říj.2004
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
ACAD/Map/Civil R10-> 2017
Stav: Offline
Bodů: 2067
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 11.čer.2015 v 16:57

Děkuji za odpověď

ale - a teď to prosím neberte osobně, Vy za to nemůžete -
 
a) ČSN 73 6110 něco takového nezná
 
b) Mezitím jsem se z některých odkazů dostal také právě k ČSN 73 6203. Jednak je to ale norma na zatížení mostů a jednak v její současné podobě - ČSN EN 1991-2 (Eurokód 1) - nic takého jsem tam ale také nenašel (pokud jsem to nepřehlédl jak vrata od stodoly)...
Pominu, že to je norma mostařská a podle mne most a maloprofilová trubka jsou něco úplně jiného a že dle legislativy je maximální nápravový tlak hnací nápravy 115 kN (a návrhová náprava 100 kN)
Až ve verzi z r. 1986 jsou tyto třídy uvedeny se SOUSTAVOU nápravových sil, z nichž některé mají uvedené hodnoty
 
Takže pochybnosti o relevatnosti těchto termínů zůstávají ...
 
J. Mantlík

Zpět nahoru
vbehun Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 04.říj.2004
Lokalita: ČR (ZL)
Používám:
Autocad R10 >>> Autocad 2017
Stav: Offline
Bodů: 1092
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 11.čer.2015 v 17:39
Ještě existuje (nebo existovala - nemám normy před sebou) termín "skupina pozemních komunikací A, B podle ČSN 73 6177";
kde ovšem jde o dopravní zatížení.
---
Možná by měl investor upřesnit své požadavky v souladu s platnou legislativou.
---

Připojené náhledyPřihlaste se pro zobrazení plné verze - 81/NVozovky.png




Upravil vbehun - 11.čer.2015 v 17:44
=^..^=
Zpět nahoru
Mantlík Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 01.říj.2004
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
ACAD/Map/Civil R10-> 2017
Stav: Offline
Bodů: 2067
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 11.čer.2015 v 18:17
Máte pravdu - bylo to tam (ale už není) ...
A ve smyslu ČSN 73 6177 se jednalo pouze o rozdělení komunikací na dvě skupiny pro účely dodržení povrchových vlastností (nikoliv zatížení) ...
A TP122 už také neexistuje (a ani jsem ho nikdy nepoužil)
 
Zřejmě tohle rozdělení pochází z nějaké normy z dávných dob (ale nepamatuji si, že by na něco takového za dobu své projekční činnosti narazil) a různí výrobci ho používají dosud bez ohledu, zda je to relevantní nebo ne ...
 
A co se týče investora ...................... no comment
V zásadě je podle mne prokázání potřebných vlastností výrobku a způsobu jeho správného uložení na jeho výrobci a záruku za hotové dílo nese zhotovitel. Kromě toho v dokumentaci pro výběr zhotovitele (což je většinou poslední stupeň dokumentace, který se zpracovává) se zpravidla ani konkrétní výrobky s přesným označením výrobce nesmí uvádět ... Takže odpověď bude mířit tímto směrem ...
 
Díky za diskuzi
 
 
J. Mantlík

Zpět nahoru

Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk

Příbuzné CAD tipy:
Tip 4048:Jak zjistit reakční síly zatížení součásti?
Tip 6527:Import SHP souborů, stylizace zobrazení a topologická analýza v AutoCADu Map.
Tip 3390:K čemu slouží volba Třída při výběru objektů?
Tip 10853:Typy simulačních úloh ve Fusion 360 - silové a tepelné namáhání.
Tip 9621:Analýza zatížení sněhem v Autodesk Robot Structural Analysis Professional.
Tip 10261:VIPPoužití katalogů a potrubních tříd s Vaultem.


 Odpovědět Odpovědět

Přejít na fórum Oprávnění fóra Zobrazit panel



Stránka byla vygenerována za 0,359 sekund.