Diskuzní fórum, poradna
CAD diskuze, rady, výměna zkušeností |
Veřejné diskuzní fórum k CAD aplikacím - ptejte se na libovolné otázky týkající se oboru CAx, podělte se o vaše znalosti a zkušenosti s programy AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion 360, 3ds Max a s dalšími CAD aplikacemi.
Zaregistrujte se nebo se přihlašte a zašlete váš příspěvek do odpovídajícího fóra. Viz další informace o CAD Fóru. Nechcete se registrovat? Zeptejte se v naší Facebook poradně.
Fórum nenahrazuje technický support firmy Arkance Systems (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.cadstudio.cz
Nedokončení projektu |
Odpovědět | archiv |
Autor | ||
Permonik
Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
TOP uživatel Přihlášen: 26.říj.2011 Lokalita: ČR (MS) Používám: Fusion 360, Inventor 2018 Prof., AutoCad 360 Stav: Offline Bodů: 495 |
Téma: Nedokončení projektu Zasláno: 23.bře.2017 v 18:44 |
|
Zdravím,
chtěl jsem se informovat, zda se vám stane, že nedopracujete k dokončení projektu, nikoliv technickým potižím, ale že se nepohodnote se zakazníkem, ikdyž se mu snažite vstřict? Já to beru že to patři k riziku podnikaní, ale co třeba tomu předejít. Třeba: Se zákazníkem domluvite, že mu něco naprojektujete, ale potřebujete podklady. On že dodá, ovšem 95 procent doda, 4 zbyle procenta nejsou třeba podstatne, ale to jedno ano. Vy mu to oznamite, že bez toho to nejde. A on: "to potom", nebot se nestiha třeba termín. Tak upozornite znova, on to zase odloži, a tak dále. Skončito třeba tak, že vám oznami: Je mi lito nejste schopen dodát kompletní projekt, končím s vámi. Zminil jsem se o tom před kolegy v oboru, a pry s tím mají taky zkušenost. Zajimě jestli tomu snažite něják předchazet? |
||
Ing. Tomáš Mlčák - Digitální prototypování, Konstrukce strojů a zařízení, Fotogrammetrie, Vývoj pásových jednotek
|
||
vbehun
TOP uživatel Přihlášen: 04.říj.2004 Lokalita: ČR (ZL) Používám: Autocad R10 >> Autocad 2022 / altern. QCad Prof. Stav: Offline Bodů: 1221 |
Zasláno: 24.bře.2017 v 09:21 | |
Záleží na formě domluvy. Podle nového občanského zákoníku je možná i ústní dohoda, mnohem vhodnější však je písemná. Ve smlouvě je nutno ošetřit všechny náležitosti - kdo, kdo a co má plnit. |
||
=^..^=
|
||
Permonik
Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
TOP uživatel Přihlášen: 26.říj.2011 Lokalita: ČR (MS) Používám: Fusion 360, Inventor 2018 Prof., AutoCad 360 Stav: Offline Bodů: 495 |
Zasláno: 24.bře.2017 v 10:28 | |
Tak s většinou zákazníku se domluvím v pohodě. U ustní dohody je dobré mít svědka (rada pravničky). Smlouvu mám s každým novým zákazníkem, jenže ikdyž tam ošefuji, položky zákazník, dodavatel, termín, cena a předmět plnění třeba: Zákazník: dodá kompletní technickou dokumentaci nebo dodá kompletní podklady pro realizaci projektu. A ted třeba (příklad z dřivějška) uprostřed projektu požáduji po zákazníkovi nějaký podklad, on sice příslibí jeho dodání, ale pak tvrdí že to není podstatné pro práci, já zas že to potřebuji, on začne takovou tu pochádku "to potom dořešime"... Ikdyž ve smlouvě mám nápsano: dodá kompletní podklady pro realizaci projektu (bez přesne definice) ... tak se snažím potom bud na schůzce nebo mailem definovat co potřebuji. U mailu je to snadne pak dokazát. U schůzek sice vedu zápis, bohužel zatím jenom v bodech (zatím především proto co mám udělát (když se sejdete se zakazníke ve čtvrtek a k prokejtu se dostanu až v ponděli). Budu ho muset podrobně psát, kdo, co a s datem, podpisem asi obou. |
||
Ing. Tomáš Mlčák - Digitální prototypování, Konstrukce strojů a zařízení, Fotogrammetrie, Vývoj pásových jednotek
|
||
Bonavox
Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Zasloužilý člen Přihlášen: 28.led.2009 Lokalita: Austria Používám: DDS CAD Electrical, ePLAN Electric P8, AutoCAD LT Stav: Offline Bodů: 133 |
Zasláno: 24.bře.2017 v 10:49 | |
Víte, ve smlouvě můžete mít napsáno cokoli, ale pokud ji druhá strana nebude chtít dodržovat, tak s tím stejně moc nenaděláte (pokud se tedy nechcete soudit).
S tím samým "bojujeme" jako profesanti poměrně dost často, zejména je to vidět u objednatelů, kteří nezvládají koordinace profesí (ať už na tom šetří, anebo koordinuje nějaký diletant). Teď jsem měl dokonce jeden extrém, kdy architekti neposkytovali vůbec žádné podklady, i když jsem si o ně neustále urgoval (podle mě HIP to dělal poprvé a těžce to nezvládal). Termín odevzdání ale samozřejmě platí stále stejný. Takže jsou v zásadě dvě možnosti, co s tím dělat. Zatnout zuby a nějak to dokončit, nejlépe s tím, že v technické zprávě upozorním na to, jaké podklady jsem nedostal a jaká omezení z toho plynou. Anebo objednatele poslat do háje s vědomím marné práce, protože za ni patrně nic nezaplatí. Je to riziko podnikání. Jednou se mnou hezky vydrbal jeden architekt tím, že potřeboval projekt honem honem, sepsali jsme tedy písemnou smlouvu o dílo, makalo se, já zaplatil subdodávky ... a před odevzdáním to zastavil. Pak že se posouvá termín. Pak že projekt zkrachoval a nic si ode mě nepřevezme. Tak došlo na soud, kde jsem nárokoval úhradu rozpracovanosti, soud jsem vyhrál, načež se ale zjistilo, že milý architekt má na krku asi 24 exekucí. České soudnictví je těžce neefektivní, zdlouhavé, a i když to vyhrajete, tak ještě nemáte žádnou jistotu, že něco z vyhrané částky uvidíte.
|
||
vbehun
TOP uživatel Přihlášen: 04.říj.2004 Lokalita: ČR (ZL) Používám: Autocad R10 >> Autocad 2022 / altern. QCad Prof. Stav: Offline Bodů: 1221 |
Zasláno: 24.bře.2017 v 11:00 | |
Je to problém zejména v postavení profesního projektanta jako OSVČ. V těch málo případech, kdy jsou projektanti zaměstanci velké firmy, jsou na tom teoreticky lépe z hlediska smluv, které řeší management. Ba mohou se i soudit (ideální je prokázat, že protistrana neměla v úmyslu smlouvu dodržet ). Taková firma má zase velké režie a na projektanty se dostává minimum z ceny zakázky. |
||
=^..^=
|
||
Kotlaba
TOP uživatel Přihlášen: 06.říj.2004 Lokalita: ČR (SČ) Používám: už žádné Stav: Offline Bodů: 376 |
Zasláno: 25.bře.2017 v 09:41 | |
Nedá mi to nedat sem tenhle odkaz:
Kdysi, když jsem kamsi tenhle odkaz dával se mne někdo ptal, kdo mi dovolil natáčet na poradě v jejich firmě IMHO technik s technikem se většinou dohodnou (pokud mají tu možnost). Ale pokud se do toho zamíchají magoři ...eee manageři, tak končí sranda a začíná náboženství.
|
||
Buba
Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
CAD/BIM manager Přihlášen: 05.říj.2005 Lokalita: Slovensko Používám: AEC Collection Stav: Offline Bodů: 1688 |
Zasláno: 21.dub.2017 v 17:42 | |
Tak to mi tiež niečo pripomína :)
|
||
Permonik
Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
TOP uživatel Přihlášen: 26.říj.2011 Lokalita: ČR (MS) Používám: Fusion 360, Inventor 2018 Prof., AutoCad 360 Stav: Offline Bodů: 495 |
Zasláno: 09.kvě.2017 v 13:58 | |
Aha, takže než snažít spisovát "dokonalou" smlouvu, prostě pokud v projektu začne docházet k nesrovnalostem (nedodání podkladu, atd), tak rozvazat spolupráci s tím že v lepším připadě mi proplati náklady, v horším utřu nos.
O prachy ne, že by nešlo, ale spíše mi vadí ten promárněný čas, který bych využil jinde. (Brzké dokončení další zákazky, sebevzdělaní atd. ) Ale jak jsem slyšel, tak ty problémy jsou všude (i kolegu z různých oboru co dělájí ve firmě).
:D, ale už se mi taky stalo že jsem se s technikem nedohodnul, ale když jsem šel za druhým, tak v pohodě. |
||
Ing. Tomáš Mlčák - Digitální prototypování, Konstrukce strojů a zařízení, Fotogrammetrie, Vývoj pásových jednotek
|
||
Kotlaba
TOP uživatel Přihlášen: 06.říj.2004 Lokalita: ČR (SČ) Používám: už žádné Stav: Offline Bodů: 376 |
Zasláno: 11.kvě.2017 v 09:15 | |
Jde o to, jestli ten první byl skutečně technik nebo jen "technik". Jednou mi obchodníci dali k vyřízení objednávku, kde zákazník požadoval, aby to zboží bylo dodáno podle vyhlášku BFLM ve znění vyhlášky PSVZ. Tak jsem si ty vyhlášky stáhnul, prostudoval a konstatoval jsem, že ty vyhlášky na naše zboží nejdou napasovat. Když jsem volal zákazníkovi, co tím chtěl básník říci, tak jsem padnul na někoho, kdo byl v obraze, vysvětlil mi, že ty vyhlášky se týkají jejich produktů a pokud se mají týkat i nakupovaných dílů, tak nákupčíci mu mají zavolat aby specifikoval, co konkrétně má ten nakupovaný díl splňovat. Ale oni na to kašlou a do objednávky rovnou prdnou ty vyhlášky. Myslím že jsem našim obchodníkům vzkázal, že do dodáku mají napsat, že zboží vyhovuje všem požadavkům těch vyhlášek co se toho zboží týkají. Upravil Kotlaba - 11.kvě.2017 v 09:18 |
||
Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk
Odpovědět | |
Přejít na fórum | Oprávnění fóra Nemůžete vytvářet nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete vymazávat vaše příspěvky v tomto fóru Nemůžete upravovat vaše příspěvky v tomto fóru Nemůžete vytvářet ankety v tomto fóru Nemůžete hlasovat v anketách v tomto fóru |
Stránka byla vygenerována za 0,857 sekund.