ARKANCE - globální Platinum partner Autodesk ARKANCE | KONTAKT - CZ | SK | EN | DE
Registrujte se na 22. ročník konference CADfórum 2025 - 30.9. Zámek Valeč.
Přes 118.500 registrovaných u nás, celkem 1.096.000 registrovaných (CZ+EN), přes 53.000 CAD/BIM bloků. Vyzkoušejte nový přesný Inženýrský kalkulátor a aktualizovaný Generátor čarových kódů.
RSS kanál - CAD tipy RSS tipy
RSS diskuze

Diskuze Diskuzní fórum, poradna

?
CAD diskuze, rady, výměna zkušeností

CAD Fórum - Homepage Veřejné diskuzní fórum k CAD aplikacím - ptejte se na libovolné otázky týkající se oboru CAx, podělte se o vaše znalosti a zkušenosti s programy AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion, 3ds Max, Vault a s dalšími CAD/BIM/PDM aplikacemi. Zaregistrujte se nebo se přihlašte a zašlete váš příspěvek do odpovídajícího fóra. Viz další informace o CAD Fóru. Nechcete se registrovat? Zeptejte se v naší Facebook poradně.
Fórum nenahrazuje technický support firmy ARKANCE (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.arkance-systems.cz
  FAQ FAQ  Prohledat fórum   Události   Registrovat Registrovat  Přihlásit Přihlásit

Téma uzavřenoSvětlá výška hromadných garáží

 Odpovědět Odpovědět archiv
Autor
Radim Cech Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 01.říj.2004
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
Autodesk Civil 2020
Stav: Offline
Bodů: 848
Přímý odkaz na tuto zprávu Téma: Světlá výška hromadných garáží
    Zasláno: 12.čvc.2007 v 10:40

Není to dotaz přímo na aplikace, ale souvisí to s projektováním.

Sám jsem se dostal do problému, když jsem v zimě s rakví na střeše auta nebyl vpustěn do hromadných garáží kruhového typu firmy KOMA v Ostravě-Svinově, a díky tomu, že nebylo kde zaparkovat, mi ujel vlak. To jen pro jejich reklamu.
 
Máme řešit dvoupodlažní parkoviště v Beskydech poblíž apartmánů a golfového hřiště, kde nepřevažují vozidla typu ŠKODA FABIA. A dostali jsme se k problému, jakou zvolit světlou výšku v garážích, abych umožnil vjezd off-roadu s rakví na střeše. Nezabýval se už někdo nečím takovým? Každá rada dobrá.
 
Jinak jsem rozhodnut zjistit výšku TOYOTA LAND CRUISER nebo PAJERO + vlastní nosiče a rakev THULE + rezerva. Tady nějaké ČSN nejsou vůbec nanic. A investor nás pak prokleje, když mu budou klienti nadávat, že se s autem a rakví na střeše nevejdou do garáže. 
 
Díky všem
R.C.

OSTRAVA
Zpět nahoru
PepaR Zobrazit panel
CAD/BIM manager
CAD/BIM manager
Avatar

Přihlášen: 29.lis.2004
Lokalita: ČR (ZL)
Používám:
ruky a hlavu (občas ;)
Stav: Offline
Bodů: 6206
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 12.čvc.2007 v 10:58
Asi bych to řešil podobně jako Vy, tzn. zjistil od investora jakými auty tam bude jezdit, zjistiljejich výšku a pak porovnal v normě, kdy bych ten jeep + rakev považoval jako velký osobní automobil/karavan ... kdy je předepsána výška 1,90/2,50.
 
Taky je dobré mrknout do Neuferta.


Upravil PepaR - 12.čvc.2007 v 10:59
Zpět nahoru
Radim Cech Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 01.říj.2004
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
Autodesk Civil 2020
Stav: Offline
Bodů: 848
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 12.čvc.2007 v 11:06

architekt zvažuje 2,60 s ohledem na výškové rampy z různých úrovní, aby se nám auto v tom lomu "nešprajclo"

R.C.

OSTRAVA
Zpět nahoru
Mantlík Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 01.říj.2004
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
ACAD/Map/Civil R10-> 2022
Stav: Offline
Bodů: 2578
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 12.čvc.2007 v 13:04
Původně odeslal(a) PepaR PepaR napsal(a):

... pak porovnal v normě, kdy bych ten jeep + rakev považoval jako velký osobní automobil/karavan ... kdy je předepsána výška 1,90/2,50.
 
malý karavan má podle ČSN 73 6058 změna 3 výšku 2,80, velký karavan 3,00
J. Mantlík

Zpět nahoru
IvanaV Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 01.lis.2004
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
Revit 6-2016, AutoCAD občas
Stav: Offline
Bodů: 296
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 12.čvc.2007 v 13:08
Mohu poznamku prakticke zeny? Auto muze mit na strese i kola a nekdy treba kajak (ale ten je vyskou obdobny rakvi).
Zpět nahoru
PepaR Zobrazit panel
CAD/BIM manager
CAD/BIM manager
Avatar

Přihlášen: 29.lis.2004
Lokalita: ČR (ZL)
Používám:
ruky a hlavu (občas ;)
Stav: Offline
Bodů: 6206
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 12.čvc.2007 v 13:29
Ad pan Mantlík) Máte pravdu, norma byla změněna, já to tahal ze skript.
Zpět nahoru
Martin Bielina Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 04.led.2007
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
AutoCAD True view 2016
Stav: Offline
Bodů: 100
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 12.čvc.2007 v 13:33
Pokud můžu dát nějakou radu, tak v žádném případě nepřistupte na nátlak investora dělat garáže "na míru" podle nějakého konkrétního vozu, s rakví nebo bez rakve. Za rok se může vyrábět s jinou výškou... Nechte si od investora písemně potvrdit pro kterou třídu automobilů dle platné ČSN mají být garáže určené a tím se řiďte.

Jakákoliv jiná cesta je cestou do pekel horoucích na což přijdete během autorského dozoru a kontrolních dnů v rámci stavby.

Poznámka o kolech nebo kajaku na střeše je myslím velice výstižná a dává tušit do jaké roviny se může celý problém posunout, když teď ustoupíte a určíte výšku garáží podle výšky rakve a Land Cruiseru...
Zpět nahoru
PepaR Zobrazit panel
CAD/BIM manager
CAD/BIM manager
Avatar

Přihlášen: 29.lis.2004
Lokalita: ČR (ZL)
Používám:
ruky a hlavu (občas ;)
Stav: Offline
Bodů: 6206
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 12.čvc.2007 v 13:39
Nu, ale ČSN jsou jen doporučené, nikoliv závazné. Proto jse dobré si to ověřit, zda nebudou využívány garáže i většími vozidly než předepisuje ČSN. Jinak, ale souhlasím, že je lépe se řídit dle ČSN. Nemyslel jsem to tak, že by se garáže měly pasovat na míru určitým typům automobilů.

Upravil PepaR - 12.čvc.2007 v 14:07
Zpět nahoru
Mantlík Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 01.říj.2004
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
ACAD/Map/Civil R10-> 2022
Stav: Offline
Bodů: 2578
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 12.čvc.2007 v 14:03

Přesně tak. Dejte investorovi možnosti a nechte ho, ať si vybere a hlavně to písemně potvrdí. Protože investorovi jde v první řadě o peníze, když to uděláte s velkou rezervou, vyčte Vám, že to stojí zbytečně moc. Bez rezervy, zase že mu tam nezajedou všichni.

Možnost rakve je logická, ale zajíždět do garáží s koly na střeše už tak nezbytné není (aspoň v běžných podmínkách). Jinak si myslím, že tam mělo být i nějaké stání na terénu (ale do toho už nemám co mluvit Wink)

Teď jsem si vzpomněl, že jsme se podíleli na bytovém domu + hotelu ve Špindlerově Mlýně. Světlá výška vjezdové rampy je 2,60m (ale její určení šlo mimo nás)

J. Mantlík

Zpět nahoru
be_em Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 06.úno.2006
Lokalita: Slovensko
Používám:
Používal som AutoCAD 2004, 3ds max7. Teraz AcadLT
Stav: Offline
Bodů: 865
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 12.čvc.2007 v 17:11
Zvolajte klasický výrobný výbor (poradu) na ktorom predstavíte min. požiadavky na svetlú výšku v zmysle platných zákonov a noriem. Potom dáte vašu predstavu na konkrétne výšky podľa určitých zvolených druhov automobilov a všetko to samozrejme musíte vyčísliť aj peniazmi, aké navýšenie nákladov bude pri zvýšení výšky napr. o 0,5 m. Všetko podložíte Vaším logickým odporúčaním a investorovi dáte týždeň na to aby sa rozhodol čo chce. A je to :-)
Zpět nahoru
Radim Cech Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 01.říj.2004
Lokalita: ČR (MS)
Používám:
Autodesk Civil 2020
Stav: Offline
Bodů: 848
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 12.čvc.2007 v 17:48
Díky všem za rady a nápady. Norma nic neřeší, mám dojem, že stačí 2,20 a byl by klid. ale po mé zkušenosti, která mi vyrazila dech, že se do hromadné garáže s jakýmsi systémem uschovávání aut, nevejdu se standardním kombikem s rakví na střeše, jsem v této otázce hodně obezřetný. Investor nic neví a v podstatě očekává návrh. A jelikož ty garaže mají být v lokalitě, kde skutečně nežijou žádní "chudáci", dokážu si lehce představit situaci, že se tam prostě pár aut výškově nesrovná a budeme před investorem za blbce. Takže můj dotaz hlavně směřoval k tomu, zda už někdy někdo něco takového neřešil. My jsem si zjistili, že 2,60 by mělo stačit, ty příklady aut sloužily jen pro nás, v současné době se snad vyšší na našem trhu nevyskytujou, i když zmapované všechny automobilky nemáme. a při prvním jednání chceme investorovi nabídnout, zda nechce zvážit výškovou úpravu oproti ČSN, aby tam vozidla vyšší a s rakví mohly zajíždět. Když bude uvažovat rozumně, neodmítneto. Když to zamítně, budeme mít čisté svědomí.
Jinak požadavku na kola rozumím, protože znám pár lidí, kteří s koly na střeše měli snahu vjet do podzemních garáží pod hypermarket, což bych ještě nepovažoval za tak nic divného, ale manželka spolužáka s koly chtěla zajet do garáže vlastního RD. A to už na pováženou bylo. Naštstí to odnesly jen kola a nosiče a ne střecha auta.
R.C.

OSTRAVA
Zpět nahoru
Rostislav Říha Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 03.říj.2004
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
ACA 2010
Stav: Offline
Bodů: 1615
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 12.čvc.2007 v 18:35
Původně odeslal(a) Radim Cech Radim Cech napsal(a):

architekt zvažuje 2,60 s ohledem na výškové rampy z různých úrovní, aby se nám auto v tom lomu "nešprajclo"
  1. Na projektech BD v Praze obvykle navrhujeme horní patro garáží se s.v. 2,7m kvůli offroadům s rakví. na cyklisty naši investoři kašlou.
  2. Norma předepisuje s.v. 2,1m
  3. Pozor, pod stropem jsou rozvody, světla, sprinklery atd., takže je třeba dávat víc.
  4. Conclusion: horní patro garáží udělat velké, rozvody navrhnout tak, aby aspoň někam mohlo zajet ještě větší auto, další patra dělat na normové minimum
  5. Zašprajcování auta ve zlomu je také věc přechodových oblouků a ty nám navrhuje projektant komunikací.
 
Rostislav Říha
Zpět nahoru
Falco Zobrazit panel
Diskutér
Diskutér

Přihlášen: 12.kvě.2006
Lokalita: Slovensko
Používám:
AutoCAD 2007, beginer ADT 06 - 07
Stav: Offline
Bodů: 92
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 12.čvc.2007 v 20:19
Původně odeslal(a) PepaR PepaR napsal(a):

Nu, ale ČSN jsou jen doporučené, nikoliv závazné. 
Asi budem trosku offtopic ale neviem ako je to u Vas, ale u nas su vacsinou normy zavazne. Malo z nich ma iba odporucaci charakter.  (ako je to presne s touto nemam ponatia,  asi bude v norme stanovena ako minimalna s.v.)
 
Trosku spat k teme:  Asi je najednoduhsie nejakym sposobom sa zbavit zodpovednosti a hodit to na hlavu vyssie postavenym ludom :) teda asi zvolat tu bojovu poradu.
 
Ale dobra pripomienka tu bola ohladne TZB a ostatnych rozvodov, nie vzdy a vsade sa daju schovat medzi nosniky.


Upravil Falco - 12.čvc.2007 v 20:22
Zpět nahoru
Vladimír Michl Zobrazit panel
Moderátor
Moderátor
Avatar
ARKANCE

Přihlášen: 09.zář.2004
Lokalita: ČR (JČ)
Používám:
Implementujeme řešení Autodesk
Stav: Offline
Bodů: 21950
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 12.čvc.2007 v 21:22
... popř. ještě doporučení "highest car" přes Google :-)
Vladimír Michl (moderátor)
ARKANCE CZ - arkance.world
(podpora viz helpdesk.arkance-systems.cz)
Zpět nahoru
Rostislav Říha Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 03.říj.2004
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
ACA 2010
Stav: Offline
Bodů: 1615
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 12.čvc.2007 v 23:25
Původně odeslal(a) Falco Falco napsal(a):

Původně odeslal(a) PepaR PepaR napsal(a):

Nu, ale ČSN jsou jen doporučené, nikoliv závazné. 
Asi budem trosku offtopic ale neviem ako je to u Vas, ale u nas su vacsinou normy zavazne.
závazný je stavební zákon a s ním související vyhlášky - OTP, OTPP - jakmile se ve vyhlášce objeví odkaz na normu, tak ji činí závaznou.
Rostislav Říha
Zpět nahoru

Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk

Příbuzné CAD tipy:
Tip 1828:VIPJak kreslit na papír bílé čáry či text (např. do rastrových obrázků)?
Tip 9753:Jak přepnout tmavé rozhraní AutoCADu 2015 na světlé?
Tip 6117:Hromadná změna výšky bodů v Civil 3D.
Tip 5236:Barevné složky pro 6-barevný, 8-barevný a 12-barevný tisk na HP DesignJet.
Tip 1844:Proč se nevytisknou některé entity (na displeji jsou)?
Tip 529:Proč mi při vykreslení nefunguje řádkování (screening)?


 Odpovědět Odpovědět

Přejít na fórum Oprávnění fóra Zobrazit panel



Stránka byla vygenerována za 0,313 sekund.