Základy programování
Přehled informací
základní znalosti
,
metoda main
,
importování balíku (knihovny) tříd
,
používání komentářů
,
typy programů vytvářených v Javě
,
applety Javy
,
aplikace Javy,
používání proměnných a operátorů v Javě
,
používání proměnných a operátorů v Javě
,
primitivní datové typy Javy
,
celočíselné datové typy
,
datové typy s desetinnou částí
,
datový typ char pro uložení alfanumerických znaků a znaků Unicode
,
datový typ boolean pro logické testování
,
používání operátorů v Javě
,
aritmetické operátory
,
operátory přiřazení
,
relační operátory
,
logické operátory
,
deklarace proměnné v Javě
,
používání proměnných typu pole v Javě
,
jednorozměrná pole v Javě
,
vícerozměrná pole v Javě
,
práce s proměnnými (objekty) typu pole
,
indexování polí
,
přiřazení hodnoty prvku pole
,
zjištění délky pole
,
rozhodovací struktury
,
rozhodovací struktura if .. else
,
podmíněné ternární operátory
,
podmíněný příkaz switch
,
typy cyklů používané v Javě,
cykly for
,
cykly while
,
cykly do - while
,
metody (funkce) v Javě
,
použití metod v programech v Javě
,
rozsah platnosti metody
,
třídy v Javě
,
vymezení pojmu třída v Javě
,
vytvoření objektu Třídy
,
přístup k metodám a proměnným třídy
,
přetypování tříd (objektů)
,
použití výjimek při psaní kódu v Javě
,
vymezení pojmu výjimka v Javě
,
vyvolání výjimky
,
odchycení (zpracování) výjimky
.
Důležité poznámky:
indexování polí
,
odchycení výjimek
,
zpracování více výjimek
,
blok try
.
Příklady
základní informace
vypsání argumentů zapsaných při volání funkce
,
importování balíku metod a následné použití metody Hashtable
,
applety a aplikace
jednoduchý appletu
,
jednoduchá aplikace
,
proměnné
explicitní deklarace proměnné
,
přiřazení hodnoty do proměnné
,
přiřazení hodnoty do proměnné při deklaraci
,
jednorozměrné pole
deklarace a inicializace pole prvniPole o 10 prvcích typu integer
,
inicializace pole druhePole o čtyřech prvcích na samé jedničky
,
průchod přes pole pomocí cyklu
,
vícerotměrné pole
deklarace a inicializace pole dvourozmernePole o 10x10 prvcích typu integer
,
inicializace pole urozmernePole2 o 2x2 prvcích na samé dvojky
,
rozhodovací struktury
použití struktury if .. else
,
použití podmíněného ternárního výrazu
,
použití podmíněného příkazu switch
.
příkazy cyklů
použití cyklu for
,
použití cyklu while
,
použití cyklu do - while
,
třídy
vytvoření objektu IApp typu IAcadApplication pomocí přetypování objektu AcadApplication
,
výjimky
vytvoření objektu výjimky IOException
,
použití příkazů try a catch
,
odchycení dvou výjimek
.