Prohlížeč zdrojového kódu slouží pro snadnou orientaci ve větších projektech. Postup spuštění prohlížeče projektů:
Pokud existuje databáze informací o projektu je otevřeno dialogové okno Browse v opačném případě jste dotázáni jestli se má databáze vytvořit. Zadáme-li odpověď Ano je databáze vytvořena a otevřen dialog Browse v opačném případě se okno neotevře.
V otevřeném okně Browse bude v poli Identifier (identifikátor) zobrazený identifikátor, na kterém se nachází kurzor v programu nebo jméno aktuálního souboru. Na obrázku je zobrazen identifikátor idLocal. Pokud nám identifikátor nevyhovuje můžeme ho změnit.
Druhou část dialogového okna tvoří pole Select querry (zvolte dotaz), v kterém si můžeme vybrat druh informací o jaké máme zájem.Význam jednotlivých možností:
Otevře dialogové okno s informacemi o definicích všech objektů zadaného jména a jejich použití. Na předchozím obrázku jsme si vybrali proměnnou idLocal a dozvěděli jsme se:
Zvolíme-li File Outline zobrazí se dialogové okno, poskytující informace o třídách, funkcích, datech, typech a makrech definovaných ve zvoleném souboru. Jednotlivé typy informací zjistíme pomocí přepínání tlačítek v záhlaví dialogového okna (viz obrázek):
Tyto možnosti nám umožňují získat informace o dědičné hierarchii tříd:
Zvolíme-li v okně Browseru položku Base Classes and Members nebo Derived Classes and Members zobrazí se okno s následujícími částmi:
Poslední dvě možnosti se hodí pro získání informací o vzájemném volání funkcí.Call Graph (graf volání) ukáže přehled funkcí, které se v těle zvolené funkce používají. Callers Graph (graf volajících) ukáže přehled o funkcích, které naopak zvolenou funkci volají.
Zvolíme-li v okně Browseru položku Call Graph nebo Callers Graph zobrazí se okno s následujícími částmi: