(entdel ename) | ||
Argumenty: | ||
ename
|
- jméno entity k vymazání nebo obnovení | |
Popis: | ||
- vymaže objekt (entitu) nebo obnoví předtím vymazaný objekt | ||
Návratové hodnoty: | ||
- jméno entity | ||
Podmínky k použití: | ||
- funkce pracuje jen s hlavními entitami | ||
- atributy a vrcholy lomené čáry nemohou být vymazány nezávisle na jejich rodičovských entitách | ||
- nelze vymazat entity v definici bloku | ||
Příklady: | ||
Získání jména první entity ve výkresu a její uložení v proměnné e1: | ||
(setq e1 (entnext)) | ||
vrací <Entity name: 2c90520> | ||
Vymazání entity uložené v el: | ||
(entdel e1) | ||
vrací <Entity name: 2c90520> | ||
Obnovení entity uložené v el: | ||
(entdel e1) | ||
vrací <Entity name: 2c90520> |
(entget ename [applist]) | ||
Argumenty: | ||
ename
|
- jméno dotazované entity, může získávat data z grafických i negrafických entit | |
applist
|
- seznam registrovaných jmen aplikací | |
Popis: | ||
- získání dat z definice objektů (entit) | ||
Návratové hodnoty: | ||
- asociační seznam obsahující definici entity ename | ||
- je-li zadán parametr applist, vrátí funkce entget rozšířené data přiřazená specifikované aplikaci | ||
Příklady: | ||
Předpokládejme, že poslední vytvořený objekt ve výkresu byla čára z bodu (1,2) do bodu (6,5). | ||
Získání dat z poslední vytvořené entity: | ||
(entget (entlast)) | ||
vrací ((-1 . |
Podívejte se na funkce entdel, entmod, entmake, entnext a entupd.
(entlast) | |||||
Popis: | |||||
- vrací jméno posledného nevymazaného hlavního objektu (entity) ve výkresu | |||||
Návratové hodnoty: | |||||
- jméno entity | |||||
- nil - v aktuálním výkresu nejsou žádné entity | |||||
Příklady: | |||||
Nastavení proměnné el na jméno poslední entity vložené do výkresu: | |||||
(setq e1 (entlast)) | |||||
vrací <Entity name: 2c90538> | |||||
Potřebuje-li aplikace jméno poslední entity nebo podentity definujte následující funkci: | |||||
(defun lastent (/ a b) | |||||
(if (setq a (entlast)) | - získání poslední hlavní entity | ||||
(while (setq b (entnext a)) | - následují-li podentity, opakuj dokud existují podentity | ||||
(setq a b) | |||||
) | |||||
) | |||||
a | - vrátí poslední hlavní entitu nebo podentitu | ||||
) |
Podívejte se na funkce entdel, entget, entmod a entsel.
Podívejte se na funkce entdel, entget a entmod.
Podívejte se na funkci entmake.
(entmod elist) | ||
Argumenty: | ||
elist
|
- seznam - data pro definici entity ve stejném formátu jako vrací entget | |
Popis: | ||
- modifikuje definiční data objektu (entity) | ||
Návratové hodnoty: | ||
- argument elist - proběhlo-li vše v pořádku | ||
- nil - funkce entmod nemohla modifikovat entitu | ||
Poznámky: | ||
- pomocí funkce entmod nemohou být měněny typ a ukazatel na entitu | ||
- funkce entmod neumí změnit interní pole | ||
- nelze použít funkce entmod pro modifikaci entity viewport | ||
Pozor: | ||
- nepoužívejte funkci entmod k modifikaci entity v definici bloku, muže dojít k vytvoření bloku, který se odkazuje na sebe což způsobí konec AutoCADu | ||
Příklady: | ||
Nastavení proměnné en1 na jméno první entity ve výkresu: | ||
(setq en1 (entnext)) | ||
vrací <Entity name: 2c90520> | ||
Nastavení proměnné ed na data entity en1: | ||
(setq ed (entget en1)) | ||
vrací ((-1 . |
||
Změna skupiny layer v ed z vrstvy 0 na vrstvu 1: | ||
(setq ed (subst (cons 8 "1") (assoc 8 ed) ed )) | ||
vrací ((-1 . |
||
Modifukace vrstvy v en1 ve výkresu: | ||
(entmod ed) | ||
vrací ((-1 . |
Podívejte se na funkce entdel, entmake a entnext.
(entnext [ename]) | ||
Argumenty: | ||
ename
|
- jméno existující entity | |
Popis: | ||
- vrátí jméno dalšího objektu (entity) ve výkresu | ||
Návratové hodnoty: | ||
- první nevymazaná entita v databázi - funkce je volána bez parametrů | ||
- první jméno entity za entitou se jménem ename | ||
- nil - v databázi není žádná entita | ||
- funkce entnext vrací oboje hlavní i pod entity | ||
Příklady: | ||
(setq e1 (entnext)) | ||
vrací jméno první entity ve výkresu a uloží ji do proměnné e1 | ||
(setq e2 (entnext e1)) | ||
vrací jméno první entity následující za entitou uloženou v proměnné e1 ve výkresu a uloží ji do proměnné e2 |
Podívejte se na funkce entdel, entget a entmake.
(entsel [msg]) | ||
Argumenty: | ||
msg
|
- řetězec, který se zobrazí jako výzva uživateli k zadání bodu | |
Popis: | ||
- požádá uživatele, aby vybral jeden objekt (entitu) - bodový výběr | ||
Návratové hodnoty: | ||
- seznam - první element je jméno vybrané entity, druhý element jsou souřadnice výběrového bodu. | ||
Příklady: | ||
Ukázka použití funkce entsel: | ||
Command: line | ||
From point: 1,1 | ||
To point: 6,6 | ||
To point: ENTER | ||
Command: (setq e (entsel "Please choose an object: ")) | ||
Please choose an object: 3,3 | ||
vrací (<Entity name: 60000014>( |
Podívejte se na funkce entget, entmake a entnext.
(entupd ename) | |||||
Argumenty: | |||||
ename
|
- jméno aktualizované entity | ||||
Popis: | |||||
- aktualizuje obrázek objektů (entit) na obrazovce | |||||
Návratové hodnoty: | |||||
- jméno aktualizované entity | |||||
- nil - nic nebylo aktualizováno | |||||
Příklady: | |||||
Modifikace a překreslení lomené čáry: | |||||
(setq e1 (entnext)) | - nastaví e1 = jméno entity lomené čáry | ||||
(setq e2 (entnext e1)) | - nastaví e2 = první bod | ||||
(setq ed (entget e2)) | - nastaví ed = na bod data | ||||
(setq ed | |||||
(subst '(10 1.0 2.0) | |||||
(assoc 10 ed) | - změna polohy bodu ed na (1,2) | ||||
ed | |||||
) | |||||
) | - posune bod ve výkresu | ||||
(entmod ed) | - regeneruje lomenou čáru entity e1 | ||||
(entupd e1) |