(atom item) | ||
Argumenty: | ||
item
|
- libovolný element AutoLISPu | |
Popis: | ||
- funkce zjistí zda je položka atom | ||
Návratové hodnoty: | ||
- nil - je-li položka (item) | ||
- T - v opačném případě |
||
- cokoli co není seznam je považováno za atom |
||
Příklady: | ||
(setq a '(x y z)) | ||
(setq b 'a) | ||
(atom 'a) | ||
vrátí T | ||
(atom a) | ||
vrátí nil | ||
(atom 'b) | ||
vrátí T | ||
(atom b) | ||
vrátí T | ||
(atom '(a b c)) | ||
vrátí nil |
(boundp sym) | ||
Argumenty: | ||
sym
|
- symbol | |
Popis: | ||
- ověří zda hodnota ukazuje na symbol | ||
Návratové hodnoty: | ||
- T - sym má hodnotu s ním svázanou | ||
- nil - se sym není svázána žádná hodnota nebo má hodnotu nil. |
||
- není-li symbol definován, je automaticky vytvořen a nastaven na nil |
||
Příklady: | ||
(setq a 2 b nil) |
||
vrací nil | ||
(boundp 'a) |
||
vrací T | ||
(boundp 'b) |
||
vrací nil |
Podívej se na funkci atoms-family.
(not item) | ||
Argumenty: | ||
item
|
- výraz AutoLISPu | |
Popis: | ||
- zjistí zda je položka ohodnocena nil | ||
Poznámka: | ||
- typicky null se používá na seznamy a not se používá pro ostatní data | ||
Návratové hodnoty: | ||
- T - položka (item) je ohodnocena nil | ||
- nil - v opačném případě | ||
Příklady: | ||
(setq a 123 b "string" c nil) |
||
vrací nil | ||
(not a) |
||
vrací nil | ||
(not b) |
||
vrací nil | ||
(not c) |
||
vrací T | ||
(not '()) |
||
vrací T |
Podívej se na funkci null.
(null item) | |||
Argumenty: | |||
item
|
- výraz AutoLISPu | ||
Popis: | |||
- zjistí zda položka ukazuje na nil | |||
Návratové hodnoty: | |||
- T - položka (item) má hodnotu nil | |||
- nil - v opačném případě | |||
Příklady: |
(setq a 123 b "string" c nil) |
||
vrací nil | ||
(null a) |
||
vrací nil | ||
(null b) |
||
vrací nil | ||
(null c) |
||
vrací T | ||
(null '()) |
||
vrací T |
Podívej se na funkci not.
(numberp item) | |||
Argumenty: | |||
item
|
- výraz AutoLISPu | ||
Popis: | |||
- zjistí zda položka ukazuje na celé nebo reálné číslo | |||
Návratové hodnoty: | |||
- T -položka (item) má hodnotu nil | |||
- nil - v opačném případě | |||
Příklady: | |||
(setq a 123 b 'a) | |||
vrací A | |||
(numberp 4) | |||
vrací T | |||
(numberp 3.8348) | |||
vrací T | |||
(numberp "Howdy") | |||
vrací nil | |||
(numberp a) | |||
vrací T | |||
(numberp b) | |||
vrací nil | |||
(numberp (eval b)) | |||
vrací T |
(quote expr) | ||
Argumenty: | ||
expr
|
- libovolný výraz AutoLISPu | |
Popis: | ||
- vrátí výraz bez vyhodnocení | ||
Příklady: | ||
(quote a) |
||
vrací A | ||
'a |
||
vrací A | ||
(quote (a b)) |
||
vrací (A B) |
Podívejte se na funkci function.
(set sym expr) | ||
Argumenty: | ||
sym
|
- symbol | |
expr
|
- výraz AutoLISPu | |
Popis: | ||
- funkce nastaví hodnotu čárkovaného symbolu | ||
Poznámka: | ||
- set je podobná funkci setq. Funkce set vyhodnocuje oba argumenty, kdežto funkce setq vyhodnocuje pouze druhý argument. | ||
Návratová hodnota: | ||
- hodnota výrazu | ||
Příklady: | ||
Všechny následující výrazy nastaví hodnotu výrazu a na 5.0: | ||
(set 'a 5.0) | ||
vrací 5.0 | ||
(set (read "a") 5.0) | ||
vrací 5.0 | ||
(setq a 5.0) | ||
vrací 5.0 | ||
Pozor na výše uvedený rozdíl mezi funkcemi set a setq: | ||
(set (read "a") 5.0) | ||
vrací 1 | ||
(setq (read "a") 5.0) | ||
vrací ; *** ERROR: syntax error |
(type item) | |||||
Argumenty: | |||||
item
|
- symbol | ||||
Popis: | |||||
- funkce zjistí typ specifikované položky | |||||
Návratová hodnota: | |||||
- datový typ položky (item): | |||||
Datový typ | Popis | ||||
ENAME | - jméno entity | ||||
EXRXSUBR | - externí ObjectARX aplikace | ||||
FILE | - popis souboru | ||||
INT | - integer | ||||
LIST | - seznam | ||||
PAGETB | - funkce stránkovací tabulka | ||||
PICKSET | - výběrová množina | ||||
REAL | - číslo v plovoucí řádové čárce | ||||
SAFEARRAY | - safearray | ||||
STR | - řetězec | ||||
SUBR | - interní funkce AutoLISPu nebo funkce nahraná z kompilovaného souboru (FAS neboVLX) | ||||
SYM | - symbol | ||||
VARIANT | - variant | ||||
USUBR | - uživatelem definovaná funkce nahraná z LISP zdrojového souboru | ||||
VLA-object | - ActiveX objekt | ||||
Příklady: | |||||
Mějme následující nastavení: | |||||
(setq a 123 r 3.45 s "Hello!" x '(a b c)) | |||||
(setq f (open "name" "r")) | |||||
Potom: | |||||
(type 'a) | vrací SYM | ||||
(type a) | vrací INT | ||||
(type f) | vrací FILE | ||||
(type r) | vrací REAL | ||||
(type s) | vrací STR | ||||
(type x) | vrací LIST |
(vl-symbol-name symbol) | ||
Argumenty: | ||
symbol
|
- symbol LISPu | |
Popis: | ||
- funkce pro zjištění jména symbolu | ||
Návratová hodnota: | ||
- řetězec - jméno uvedeného symbol argumentu | ||
Příklady: | ||
_$ (vl-symbol-name 'S::STARTUP) | ||
vrací "S::STARTUP" | ||
_$ (progn (setq sym 'my-var) (vl-symbol-name sym)) | ||
vrací "MY-VAR" | ||
_$ (vl-symbol-name 1) | ||
vrací ; *** ERROR: bad argument type: symbolp 1 |
(vl-symbol-value symbol) | ||
Argumenty: | ||
symbol
|
- symbol LISPu | |
Popis: | ||
- funkce zjišťující aktuální hodnotu připojenou k symbolu | ||
Návratová hodnota: | ||
- hodnotu symbolu po vyhodnocení | ||
Příklady: | ||
_$ (vl-symbol-value 't) | ||
vrací T | ||
_$ (vl-symbol-value 'PI) | ||
vrací 3.14159 | ||
_$ (progn (setq sym 'PAUSE) (vl-symbol-value sym)) | ||
vrací "\\" |