(ssadd [ename [ss]]) | ||
Argumenty: | ||
ename
|
- jméno entity | |
ss
|
- výběrová množina | |
Popis: | ||
- přidá objekt (entitu) do vyběrové množiny, nebo vytvoří novou výběrovou množinu | ||
Návratová hodnota: | ||
- nová nebo modifikovaná výběrová množina | ||
Příklady: | ||
Nastavení proměnné e1 na jméno první entity ve výkresu: | ||
(setq e1 (entnext)) | ||
vrací <Entity name: 1d62d60> | ||
Nastavení proměnné ss na prázdnou výběrovou množinu: | ||
(setq ss (ssadd)) | ||
vrací <Selection set: 2> | ||
Přidání entity z e1 do výběrové množiny v ss: | ||
(ssadd e1 ss) | ||
vrací <Selection set: 2> | ||
Získání entity následující za e1: | ||
(setq e2 (entnext e1)) | ||
vrací <Entity name: 1d62d68> | ||
Přidání e2 do ss entit: | ||
(ssadd e2 ss) | ||
vrací <Selection set: 2> |
Podívejte se na funkce ssget a sssetfirst.
(sslength ss) | ||
Argumenty: | ||
ss
|
- výběrová množina | |
Popis: | ||
- vrátí počet objektů (entit) ve výběrové množině | ||
Návratová hodnota: | ||
- integer | ||
Příklady: | ||
Přidej poslední objekt do nové výběrové množiny: | ||
(setq sset (ssget "L")) | ||
vrací <Selection set: 8> | ||
Zjištění délky nové výběrové množiny: | ||
(sslength sset) | ||
vrací 1 |
(ssname ss index) | ||
Argumenty: | ||
index
|
- integer nebo real - indikující element ve výběrové množině | |
- první element má index = 0 | ||
- k přístupu k entitám v rozmezí větším než 0-32767 je nutné použít indexy real | ||
ss
|
- výběrová množina | |
Popis: | ||
- vrátí jméno objektu (entity) indexovaného elementu výběrové množiny | ||
Návratové hodnoty: | ||
- jméno entity - proběhlo-li vše v pořádku | ||
- nil - index je záporný nebo větší než počet entit ve výběrové množině | ||
Příklady: | ||
Získá jméno první entity ve výběrové množině: | ||
(setq ent1 (ssname ss 0)) | ||
vrací <Entity name: 1d62d68> | ||
Získání jména čtvrté entity ve výběrové množině: | ||
(setq ent4 (ssname ss 3)) | ||
vrací <Entity name: 1d62d90> | ||
Ukázka přístupu k entitě s indexem větším než 32767: | ||
(setq entx (ssname sset 50843.0)) |
Podívejte se na funkci entnext.
(sssetfirst gripset [pickset]) | ||
Argumenty: | ||
gripset
|
- výběrová množina, která má být uchopena | |
- gripset je nil a pickset je specifikován, funkce sssetfirst uchopí a vybere pickset | ||
- gripset je nil a pickset není specifikován, funkce sssetfirst vypne uchopovací ukazatele a vybere předchozí nastavení | ||
pickset
|
- výběrová množina, která má být vybrána | |
Popis: | ||
- nastaví, který objekt je uchopena a který vybrán | ||
Návratová hodnota: | ||
- výběrová množina nebo nastavené množiny | ||
Příklady: | ||
Nakreslení čtverce a vytvoření tři výběrových množin, nakreslení první strany a přidání do gripset: | ||
(entmake (list (cons 0 "line") '(10 0.0 0.0 0.0) '(11 0.0 10.0 0.0))) | ||
vrací ((0 . "line") (10 0.0 0.0 0.0) (11 0.0 10.0 0.0)) | ||
(setq gripset (ssget "_l")) | ||
vrací <Selection set: a5> - proměnná gripset ukazuje na vytvořenou výběrovou množinu | ||
Nakreslení druhé strany a přidání do gripset: | ||
(entmake (list (cons 0 "line") '(10 0.0 10.0 0.0) '(11 10.0 10.0 0.0))) | ||
vrací ((0 . "line") (10 0.0 10.0 0.0) (11 10.0 10.0 0.0)) | ||
(ssadd (entlast) gripset) | ||
vrací <Selection set: a5> | ||
Jiná výběrová množina obsahující jen stranu 2: | ||
(setq 2onlyset (ssget "_l")) | ||
vrací <Selection set: a8> | ||
Proměnná pickset ukazuje na novou výběrovou množinu. | ||
Nakreslení čtvrté strany a přidání do gripset a pickset: | ||
(entmake (list (cons 0 "line") '(10 10.0 0.0 0.0) '(11 0.0 0.0 0.0))) | ||
vrací ((0 . "line") (10 10.0 0.0 0.0) (11 0.0 0.0 0.0)) | ||
(ssadd (entlast) gripset) | ||
vrací <Selection set: a5> | ||
(ssadd (entlast) pickset) | ||
vrací <Selection set: ab> | ||
- gripset obsahuje strany 1-4, pickset obsahuje strany 3-4 a 2onlyset obsahuje jen stranu 2: | ||
- Nastavení uchopovacích ukazatelů on na všechny objekty ve výběrové množině gripset: | ||
(sssetfirst gripset) | ||
vrací (<Selection set: a5>) | ||
- Nastavení uchopovacích ukazatelů off na všechny objekty ve výběrové množině gripset: | ||
(sssetfirst nil) | ||
vrací (nil) | ||
- Nastavení uchopovacích ukazatelů on a vybrání všech objektů v pickset: | ||
(sssetfirst nil pickset) | ||
vrací (nil <Selection set: ab>) |
(setfunhelp c:fname [helpfile [topic [command]]]) | ||
Argumenty: | ||
c:fname
|
- řetězec specifikující uživatelem definovaný příkaz (c:xxx funkce), musí se uvést prefix c: | |
helpfile
|
- řetězec - jméno help file, koncovka není vyžadována | |
topic
|
- řetězec identifikující ID téma helpu | |
command
|
- řetězec identifikující typ požadavku na help | |
Popis: | ||
- registruje uživatelem definovaný příkaz s helpem, po požadavku uživatele je zavolán help file a téma požadovaného helpu | ||
Návratové hodnoty: | ||
- řetězec převzatý jako c:fname, proběhlo-li vše v pořádku | ||
- nil - v opačném případě | ||
Příklady: | ||
Definice jednoduché funkce a přiřazení helpu: | ||
(defun c:foo () | ||
(getstring "Press F1 for help on the foo command:") | ||
) | ||
(setfunhelp "c:foo" "acad.hlp" "circle") | ||
- poslední řádek přiřadí k funkci foo help acad.hlp položku (téma) circle, po nahrání funkce foo a zmáčknutí F1 se zobrazí help acad - circle |
Podívejte se na funkci help.