Obsahuje tlačítka, která nahrazují nejčastěji používané položky nabídek.
Zobrazení hostitelské aplikace | ||||
Přepíná mezi hostitelskou aplikací a aktivním dokumentem programu Visual Basic. | ||||
Vložit | ||||
Otevře nabídku, pomocí které lze do aktivního projektu vložit jeden z následujících čtyř objektů. Ikona se změní na ikonu posledního přidaného objektu. Výchozím objektem je formulář. | ||||
Vložit Formulář | ||||
Vložit Modul | ||||
Vložit Modul tříd | ||||
Vložit Proceduru | ||||
Uložit | ||||
Uloží hostitelský dokument včetně projektu a všech jeho součástí - formulářů a modulů (množina deklarací, následovaná procedurami) | ||||
Vyjmout | ||||
Vymaže vybraný ovládací prvek nebo text a umístí ho do Schránky. | ||||
Kopírovat | ||||
Zkopíruje vybraný ovládací prvek nebo text do Schránky. | ||||
Vložit | ||||
Vloží obsah Schránky na aktuální pozici. | ||||
Hledat | ||||
Otevře dialogové okno Hledat a vyhledává text, zadaný v poli Co hledat. | ||||
Zpět | ||||
Zruší poslední úpravu. | ||||
Znovu | ||||
Obnoví úpravy, zrušené posledním příkazem Zpět, pokud nebyly po tomto příkazu provedeny žádné další příkazy. | ||||
Spustit proceduru nebo formulář, nebo Spustit makro | ||||
Je-li ukazatel v proceduře, spustí aktuální proceduru, je-li právě aktivní formulář, spustí Vlastní formulář, nebo spustí makro, není-li aktivní ani Okno kódu, ani Vlastní formulář. | ||||
Přerušit | ||||
Zastaví běh programu a přepne režim do režimu přerušení. | ||||
Resetovat <projekt> | ||||
Vymaže proměnné na úrovni modulu ze zásobníku projektu a resetuje projekt. | ||||
Režim návrhu | ||||
Zapíná a vypíná režim návrhu. | ||||
Prohlížeč projektu | ||||
Zobrazí Prohlížeč projektu, který obsahuje hierarchický seznam aktuálně otevřených projektů a jejich obsah. | ||||
Okno vlastností | ||||
Otevře Okno vlastností, ve kterém se zobrazují vlastnosti vybraného prvku. | ||||
Prohlížeč objektů | ||||
Zobrazí Prohlížeč objektů, který obsahuje seznam objektových knihoven, typovou knihovnu, seznam tříd, metod, vlastností, událostí, a konstant, použitých v programu, stejně jako seznam modulů a procedur, definovaných v projektu. | ||||
Panel nástrojů | ||||
Zobrazí nebo skryje Panel nástrojů, který obsahuje všechny ovládací prvky a vložitelné objekty (například graf z programu Microsoft Excel), dostupné v aplikaci. Toto je možné jen tehdy, je-li aktivní Vlastní formulář. | ||||
Nápověda | ||||
Zobrazí okno nápovědy. |
Seznam vlastností či metod | |||
Otevře v Okně kódu rámeček, obsahující seznam vlastností a metod, dostupných pro objekt před tečkou. | |||
Seznam konstant | |||
Otevře v Okně kódu rámeček, obsahující seznam konstant, které lze přiřadit jako hodnotu zadané vlastnosti, uvedené před rovnítkem (=). | |||
Rychlé informace | |||
Poskytuje syntaxi proměnné, funkce, metody, nebo procedury v závislosti na umístění kurzoru uvnitř názvu funkce, metody, nebo procedury. | |||
Informace o parametrech | |||
Zobrazí v Okně kódu oznámení, jež obsahuje informace o parametrech funkce, v níž je umístěn kurzor. | |||
Dokončit slovo | |||
Použije znaky, které Visual Basic automaticky přidává k zapisovanému slovu. | |||
Odsazení | |||
Posune všechny vybrané řádky na úroveň dalšího tabulátoru. | |||
Předsazení | |||
Posune všechny vybrané řádky na úroveň předchozího tabulátoru. | |||
Přepnout zarážku | |||
Na aktuálním řádku nastaví nebo odstraní zarážku. | |||
Blok do komentáře | |||
Přidá značku komentáře na začátek všech řádků vybraného textového bloku. | |||
Blok z komentáře | |||
Odstraní značku komentáře ze všech řádků vybraného textového bloku. | |||
Přepnout záložku | |||
Na aktivním řádku v Okně kódu zapíná nebo vypíná záložku. | |||
Další záložka | |||
Přesune na další záložku v zásobníku záložek. | |||
Předchozí záložka | |||
Přesune se na předchozí záložku v zásobníku záložek. | |||
Vymazat všechny záložky | |||
Odstraní všechny záložky. |
Režim návrhu | |||
Zapíná a vypíná režim návrhu. | |||
Spuštění procedury/formuláře nebo Spuštění makra | |||
Je-li kurzor umístěn v proceduře, spustí příslušnou proceduru, je-li aktivní Vlastní formulář, bude spuštěn formulář, nebo spustí makro, není-li aktivní ani Okno formuláře, ani Okno kódu. | |||
Přerušit | |||
Zastaví běh programu a přepne režim do přerušovaného režimu. | |||
Resetovat projekt | |||
Vymaže zásobník programu a proměnné na úrovni modulu a resetuje projekt. | |||
Přepnout zarážku | |||
Na aktuálním řádku umístí nebo odstraní zarážku. | |||
Krok do | |||
Vykoná jeden příkaz v Okně kódu. | |||
Krok přes | |||
Vykoná jeden příkaz v Okně kódu nebo, pokud se jedná o volání procedury, celou proceduru. | |||
Krok ven | |||
Vykoná zbývající řádky procedury, která se právě provádí. | |||
Okno místních položek | |||
Zobrazí Okno místních položek. | |||
Okamžité okno | |||
Zobrazí Okamžité okno. | |||
Okno kukátek | |||
Zobrazí Okno kukátek. | |||
Rychlé kukátko | |||
Zobrazí dialogové okno Rychlé kukátko s aktuální hodnotou vybraného výrazu. | |||
Zásobník volání | |||
Zobrazí dialogové okno Volání, které obsahuje seznam právě aktivních volání procedur (procedur, které byly spuštěny z aplikace a dosud neskončily). |
Přenést do popředí | |||||
Přenese vybrané objekty před všechny ostatní objekty na formuláři. | |||||
Přenést do pozadí | |||||
Přenese vybrané objekty za všechny ostatní objekty na formuláři. | |||||
Seskupit | |||||
Z vybraných objektů vytvoří skupinu. | |||||
Rozdělit | |||||
Rozdělí seskupené objekty na samostatné. | |||||
Zarovnat | |||||
Otevře nabídku, pomocí které lze zarovnat objekty jedním z následujících sedmi způsobů. Ikona se změní na ikonu posledního použitého způsobu zarovnání. | |||||
Vlevo | |||||
Zarovná vybrané objekty vodorovně podle jejich levé hrany. | |||||
Na střed | |||||
Zarovná vybrané objekty vodorovně na střed. | |||||
Vpravo | |||||
Zarovná vybrané objekty vodorovně podle jejich pravé hrany. | |||||
Nahoru | |||||
Zarovná vybrané objekty svisle podle jejich horní hrany. | |||||
Na střed | |||||
Zarovná vybrané objekty svisle na střed. | |||||
Dolů | |||||
Zarovná vybrané objekty svisle podle jejich dolní hrany. | |||||
Podle mřížky | |||||
Zarovná levý horní roh vybraného objektu k nejbližšímu průsečíku mřížky. Velikost objektu se nemění. | |||||
Zarovnat na střed | |||||
Otevře nabídku, pomocí které lze zarovnat objekty jedním z následujících dvou způsobů. Ikona se změní na ikonu posledního použitého způsobu zarovnání. | |||||
Vodorovně | |||||
Umístí vybrané objekty vodorovně na střed. | |||||
Svisle | |||||
Umístí vybrané objekty svisle na střed. | |||||
Zarovnat na stejnou velikost | |||||
Otevře nabídku, pomocí které lze zarovnat objekty jedním z následujících tří způsobů. Ikona se změní na ikonu posledního použitého způsobu zarovnání. | |||||
Šířka | |||||
Upraví šířku. | |||||
Výška | |||||
Upraví výšku. | |||||
Obojí | |||||
Upraví šířku i výšku. | |||||
Lupa | |||||
Zvětšuje nebo zmenšuje velikost zobrazení prvků na Vlastním formuláři. Zmenšení nebo zvětšení lze volit v rozmezí 10 až 400 procent. |
Zobrazí standardní ovládací prvky programu Visual Basic pro Aplikace a pokud byly nějaké do projektu přidány, ovládací prvky ActiveX a vložitelné objekty.
Panel nástrojů si lze upravit přidáním dalších stránek, nebo přidáním ovládacích prvků příkazem Další ovládací prvky v nabídce Nástroje.
Na všech přidaných stránkách zůstává k dispozici nástroj "Vybrat objekty".