Pomůcky Interaktivního vývojového prostředí VBA

Přehled informací

Prohlížeč objektů

Prohlížeč objektů umožňuje procházet všemi dostupnými objekty projektu a prohlížet jejich vlastnosti, metody a události. Je možné prohlížet i procedury a konstanty, které jsou k dispozici v objektových knihovnách projektu. Při procházení lze jednoduše zobrazit online Nápovědu. Prohlížeč objektů lze použít k hledání a použití vlastních vytvořených objektů stejně jako objektů z jiných aplikací.

Použití Prohlížeče objektů

Součásti okna Prohlížeče objektů

 

Pole Projekt/Knihovna

    Zobrazí všechny knihovny, na které se odkazuje aktivní projekt. Knihovny lze přidat v dialogovém okně Odkazy. Volba <Všechny knihovny> umožňuje zobrazit současně všechny knihovny.
     
 

Pole Hledaný text

   

Obsahuje řetězec, který chceme hledat. Řetězec lze napsat nebo vybrat. Pole Hledaný text obsahuje 4 naposledy zadané řetězce (pokud nedojde k uzavření projektu). Při zadávání řetězce lze použít standardní zástupné znaky jazyka Visual Basic. Chceme-li hledat celá slova, použijeme příkaz Hledat jen celá slova z místní nabídky.

     
 

Tlačítko Zpět

   

Umožňuje vrátit se na předchozí výběr v seznamech TřídyČlenství v položce. Po každém klepnutí na tlačítko se vrátíme o jeden výběr zpět až do vyčerpání všech výběrů.

     
 

Tlačítko Dopředu

   

Každým klepnutím umožňuje zopakovat původní výběry v seznamech Třídy a Členství v položce - až do vyčerpání celého seznamu výběrů.

     
  Tlačítko Zkopírovat do schránky
    Zkopíruje do schránky aktuální výběr v seznamu Členství v položce nebo v části okna Detaily. Poté lze tento výběr vložit na libovolné místo v kódu.
   
  Tlačítko Zobrazit definici
    Přesune kurzor v Okně kódu na místo definice položek vybraných v seznamech Členství v položce nebo Třídy.
   
  Tlačítko Nápověda
    Zobrazí téma nápovědy pro položku vybranou v seznamu Třídy nebo Členství v položce. K zobrazení nápovědy lze také použít klávesy F1.
   
  Tlačítko Hledat
    V knihovnách zahájí hledání třídy nebo vlastnosti, metody, události nebo konstanty odpovídající řetězci zadanému v textovém poli Hledat a otevře část okna Výsledky hledání obsahující odpovídající informace.
   
  Tlačítko Zobrazit/Skrýt výsledky hledání
    Otevře nebo skryje okno Výsledky hledání. Obsah okna Výsledky hledání se mění tak, aby zobrazovalo výsledky hledání v projektu nebo knihovně vybrané v seznamu Projekt/Knihovna. Výsledky hledání jsou řazeny v abecedním pořadí od A do Z.
   
  Seznam Výsledky hledání
    Zobrazí knihovnu, třídu a člena odpovídající položkám, které obsahují hledaný řetězec. Okno Výsledky hledání se mění v závislosti na změnách výběru provedených v poli Projekt/Knihovna.
   
  Seznam Třídy
    Zobrazí všechny třídy dostupné v knihovně nebo projektu vybraném v poli Projekt/Knihovna. Třídy, pro které je napsán kód, jsou zobrazeny tučně. Seznam vždy začíná položkou <**globals>, která představuje seznam globálně dostupných členů. Pokud vybereme Třídu, avšak neurčíme člena, obdržíme výchozího člena, je-li k dispozici. Výchozí člen je označen hvězdičkou (*) nebo výchozí ikonou odpovídající tomuto členu.
   
  Seznam Členství v položce
    Zobrazí prvky třídy vybrané v části okna Třídy podle skupin, abecedně řazené v rámci každé skupiny. Metody, vlastnosti, události nebo konstanty, pro které je napsán kód, jsou zobrazeny tučně. Řazení tohoto seznamu lze změnit použitím příkazu Členové skupiny z místní nabídky Prohlížeče objektů.
   
  Okno Detaily
    Zobrazuje definici člena. Okno Detaily obsahuje odskok do třídy či knihovny, do níž prvek patří. Některé členy obsahují odskok na nadřazenou třídu. Např. pokud text v  okně Detaily určuje, že Příkaz1 je deklarován jako příkazové tlačítko, klepnutím na příkazové tlačítko přejdeme na třídu Command Button. Text z okna Detaily lze zkopírovat nebo přetáhnout do Okna kódu.
   
  Příčka
   

Rozděluje části okna tak, že lze upravit jejich velikost. Rozděleny jsou:

      - pole Třídy a pole Členství v položce.
      - seznam Výsledky hledání a pole Třídy a Členství v položce.
      - pole Třídy a Členství v položce a část okna Detaily.

Prohlížeč objektů používá mnoho ikon, jejich význam je možné získat v kapitole Význam ikon používaných v Prohlížeči objektů a Okně kódu.

IntelliSense

IntelliSense nabízí při psaní kódu rychlou nápovědu metod, vlastností, parametrů a povolených hodnot pro definovaný objekt. Při rozbalení nabídky povolených hodnot (objektů) stačí jednoduše kurzorem vybrat prvek ze seznamu a Entrem ho vložit do programového kódu.

Příklad nabídnutí nabídky objektů:

Příklad nápovědy tvaru funkce:

Nápověda parametrů funkce zůstane zobrazena po celou dobu psaní volání funkce, takže si ji nemusíte nikde opisovat.