Než začneme psát jednotlivé obslužné funkce, připomeneme si co budou jednotlivé prvky dialogu dělat:
Textová pole: | ||
- Vkládaný text | - získá text od uživatele | |
- Velikost textu | - získá velikost vkládaného textu | |
Tlačítka: | ||
- Zadej bod | - získá souřadnice bodu vložení | |
- Vlož | - vloží text do výkresu | |
- Zruš | - zruší formulář |
Kód obslužné funkce textového pole TextBox1 (textové pole pro zadání textu) pouze provede přiřazení hodnoty z textového pole do globální proměnné gtextVkladanyText (deklarované ve standardním modulu). Ve výpisu kódu si všimněte:
Při získávání hodnoty z textového pole TextBox2 (textové pole pro zadání velikosti písma) musíme ošetřit zadání pouze číselné hodnoty. Ve výpisu kódu si všimněte:
Tlačítko Získej bod, musí nejprve schovat dialogový box (formulář). Následně je uživatel dotázán, aby zadal bod ve výkresu, kam se zobrazí zadaný text. Po zadání bodu je zobrazeno tlačítko Vlož. Následně je formulář opět zobrazen. Ve výpisu kódu si všimněte:
Tlačítko Vlož pouze nastaví globální logickou proměnnou gboolVykreslovat na hodnotu True - znamená vykresli text dané velikost zobrazený v textovém boxu. Na konci obslužné procedury je zavolán příkaz pro odstranění formuláře z paměti. Ve výpisu kódu si všimněte:
Tlačítko Zrušit nastaví globální logickou proměnnou gboolVykreslovat na hodnotu False - znamená nevykresluj nic - uživatel stornoval dialog. Na konci obslužné procedury je zavolán příkaz pro odstranění formuláře z paměti. Ve výpisu kódu si všimněte:
Tím máme dokončenu jednoduchou aplikaci s formulářem (dialogovým boxem). Jak tuto aplikaci spustit se dozvíte v následující kapitole.
Zdrojový kód makra, formulářových prvků a modulu je uložen ve výkresu AhojFormular.dwg. Přesto Vám doporučujeme, alespoň několik řádek kódu napsat ručně, abyste viděli v činnosti pomůcky interaktivního vývojového prostředí Visual Basicu pro Aplikace v činnosti.