Krokování kódu

Přehled informací

Postup při krokování kódu programu

  1. Před krokováním programu musíte umístit alespoň jednu zarážku do kódu programu, po umístění všech zarážek můžete načíst kód aplikace pomocí tlačítka Načíst aktivní editační okno nebo pomocí nabídky Nástroje -položka Načíst text v editoru (kombinace kláves CTRL+ALT+E). Pokud nevíte jak načíst aplikaci klikněte prostudujte si lekci Načtení aplikace před spuštěním pomocí IDE Visual LISP.
  2. Nyní můžete přistoupit ke krokování programu. K procházení programu máte k dispozici tři tlačítka určující jakým způsobem se bude postupovat dále:
  Krokovat s vnořením - krokovat do vnořeného výrazu
  Krokovat bez vnoření - přeskočit následující výraz
  Krok ven - krokovat ven na konec aktuální funkce

Při krokování s vnořením procházíme jednotlivé vnořené části programu

Při krokování bez vnoření procházíme kód po blocích

Poslední tlačítko umožní krokovat na konec aktuální funkce

Potřebujeme-li v krokování postoupit rovnou k další zarážce můžeme využít tlačítko Pokračovat .

V případě, že potřebujete ukončit aktuální úroveň ladění použijte tlačítko Ven .

Požadujete-li ukončit ladění zavolejte funkci Zpět , která Vás vrátí na nejvyšší ladící úroveň. Všechny uvedená tlačítka se nachází v panelu nástrojů Ladění.

Přerušení prováděného příkazu

Při potřebě přerušit příkaz napsaný do okna konzole zmáčkněte SHIFT+ESC. Přerušení příkazu se může hodit například při napsání špatného výrazu. Uvedený postup si můžete vyzkoušet po napsání následující špatné funkce:

 _$((setq origin_x(car origin)     - zapsáno do řádku konzole Visual LISPu
      ((_>                         - odpověď Visual LISPu

Na posledním příkazu zůstane Visual LISP "viset". Po zmáčknutí SHIFT+ESC přeruší Visual LISP prováděný příkaz a zobrazí zprávu "VSTUP PŘERUŠEN" a odblokuje se:

 ((_> ; <vstup přerušen>
      _$

Nastavení ANIMACE běhu programu

Při krokování programu v IDE Visual LISPu můžete využít nástroj Animace, který umožní při běhu programu zvýrazňovat právě zpracovávané úseky kódu. Nástroj spustíte z nabídky Nástroje, zatržením položky Animovat.