Při psaní dialogového boxu budeme vycházet z nákresu dialogu, který nám ukáže jednotlivé vnoření prvků:
Nejvyšší úroveň tvoří dialogový prvek dialog, následuje rozdělení na orámované sloupce (boxed_column). Ve sloupci je poté orámovaná oblast pro zadání středu .... Dále pokračujeme obdobným způsobem. Soubor s dialogovým boxem nazvěte dialogKruh.dcl.
dialogKruh:dialog { label = "Zadání parametrů pro kružnici"; :boxed_column { label = "Nastavení kresleného prvku"; :boxed_column { label = "Nastavení středu"; :edit_box { label = "Souřadnice x: "; key = "stredkex"; } :edit_box { label = "Souřadnice y: "; key = "stredkey"; } :edit_box { label = "Souřadnice z: "; key = "stredkez"; } } :button { label = "Ruční nastavení"; key = "kruz_stred_but"; } } :row { :edit_box { label = "Poloměr hranice: "; key = "polomerke"; } :slider { key = "polomerks"; min_value = 1; max_value = 5000; } } :row { :edit_box { label = "Vzdálenost kružnic: "; key = "vzdalenostke"; } :slider { key = "vzdalenostks"; min_value = 1; max_value = 5000; } } } ok_cancel; }
Zdrojový kód dialogového boxu je k dispozici ke stažení v souboru dialogKruh.dcl. Po nahrání (nebo napsání) zdrojového kódu si můžete vyzkoušet zkontrolovat kód a správnost zobrazení jednotlivých dialogových prvků. Postup kontroly je následující :
POZNÁMKA: Při zobrazení náhledu dialogu předá Visual LISP řízení AutoCADu, ten zobrazí v případě syntaktických chyb jedno nebo více oken s chybovým hlášením.