Planární (2D) entity můžete umístit do 3D prostoru definicí pomocného uživatelského souřadného systému (USS).
Pokud chcete rychle nakreslit oblouk nebo kružnici zadané 3 body v prostoru, můžete využít následující LISP kód (uložte do .LSP souboru a načtěte pomocí APLČTI):
(defun c:3Darc (/ p1 p2 p3)
(command "_ucs" "_w")
(setq p1 (getpoint "1.bod oblouku: "))
(setq p2 (getpoint "2.bod oblouku: "))
(setq p3 (getpoint "3.bod oblouku: "))
(command "_ucs" "_3p" p1 p2 p3)
(command "_arc" (trans p1 0 1)(trans p2 0 1)(trans p3 0 1))
(command "_ucs" "_p")
)
resp.:
(defun c:3Dcircle (/ p1 p2 p3)
(command "_ucs" "_w")
(setq p1 (getpoint "1.bod kružnice: "))
(setq p2 (getpoint "2.bod kružnice: "))
(setq p3 (getpoint "3.bod kružnice: "))
(command "_ucs" "_3p" p1 p2 p3)
(command "_circle" "_3p" (trans p1 0 1)(trans p2 0 1)(trans p3 0 1))
(command "_ucs" "_p")
)