Zrcadli [MIRROR]

Příkaz provede zrcadlení objektu podle osy definované dvěma body. Ve výkresu nemusí být žádná čára představující osu nakreslená. Příkaz je vhodný pro vytváření symetrických objektů nebo k převracení již nakreslených objektů.

Příkaz: _mirror  
Vyberte objekty:   Vybereme objekty nebo máme objekty vybrané předem.
Určete první bod osy zrcadlení: bod 1 Zadáme první a druhý bod osy zrcadlení.
Určete druhý bod osy zrcadlení: bod 2
Chcete vymazat výchozí objekty? [Ano/Ne] <N>: A
nebo
N
Pokud ponecháme odpověď N, zůstane v kresbě i původní objekt. Pokud odpovíme A, bude ve výkrese pouze převrácená kopie.

První příklad ukazuje postup zadávání pro „převrácení“ dveří (změnu levých za pravé).

Příkaz: _mirror    
Vyberte objekty:   Vybereme celé dveře. Můžeme kombinovat výběr kříženým oknem a ukázáním na zbývající čáru.
Určete první bod osy zrcadlení: bod 1 Zadáme postupně dva body na ose dveří, nejlépe pomocí uchopení za konce osy nebo uchopením za nejbližší bod.
Určete druhý bod osy zrcadlení: bod 2
Chcete vymazat výchozí objekty? [Ano/Ne] <N>: A Chceme jen obrácené dveře

Druhý příklad popisuje vytvoření srdíčka z jedné jeho poloviny.

Příkaz: _mirror    
Vyberte objekty:   Vybereme půlku srdíčka (v tomto případě byla nakreslena jako jeden objekt).
Určete první bod osy zrcadlení: bod 1 Zadáme postupně dva body, které budou tvořit osu srdíčka. Jsou to body na konci oblouku a úsečky, proto použijeme uchopovací režim.

Všimněte si, že osa nemusí být ve výkrese nakreslena.

Určete druhý bod osy zrcadlení: bod 2
Chcete vymazat výchozí objekty? [Ano/Ne]<N>: N Chceme, aby zůstala i původní polovina srdíčka.

Poznámka: Z hlediska zrcadlení je zvláštním objektem text. Jeho zrcadlové převrácení nemusí být žádoucí. O chování textu vybraného při příkazu ZRCADLI rozhoduje nastavení proměnné MIRRTEXT. Počáteční automatické nastavení této proměnné je 1 a znamená zrcadlení textu. Nechceme-li text zrcadlit, nastavíme MIRRTEXT na 0.