Než začneme doplňovat kód obslužných funkcí musíme na začátek souboru ZadaniDialog.cpp vložit hlavičkové soubory , abychom mohli využívat v nich deklarované funkce:
#include "stdafx.h" #include "resource.h" #include "ZadaniDialog.h" #include "reagujiciDialog.h" #include <dbents.h>
Dále nám zbývá doplnit kód následujících členských funkcí třídy CZadaniDialog:
Funkce zobrazí v editovacích polích jednotlivé souřadnice středu kružnice. Souřadnice jsou získány z pomocných proměnných typu CString.
void CZadaniDialog::ZobrazBod() { // zobrazení hodnoty souřadnic bodu, uložených v proměnných m_ctrlEditX.SetWindowText(m_strXBod); m_ctrlEditX.Convert(); m_ctrlEditY.SetWindowText(m_strYBod); m_ctrlEditY.Convert(); m_ctrlEditZ.SetWindowText(m_strZBod); m_ctrlEditZ.Convert(); }
Funkce zobrazí v editovacím poli poloměr kružnice. Poloměr je získán z pomocné
proměnné typu CString.
void CZadaniDialog::ZobrazPolomer() { // zobrazení hodnoty souřadnic bodu, uložených v proměnných m_ctrlEditPolomer.SetWindowText(m_strPolomer); m_ctrlEditPolomer.Convert(); }
Funkce je vyvolána při inicializaci dialogu. Ve funkci jsou nastaveny rozsahy
platných hodnot pro dialogové prvky. V případě překročení rozsahu dojde k jeho
opravení na standartní hodnotu. Je-li aplikace vyvolána vícekrát, jsou v ní
zobrazeny hodnoty z předešlého vyvolání (hodnoty jsou získány z registrů, kde
jsou uloženy). Na konec funkce OnInitDialog jsou zavolány funkce pro zobrazení
hodnot v prvcích dialogu (ZobrazBod a ZobrazPolomer).
BOOL CZadaniDialog::OnInitDialog() { // inicializace dialogu SetDialogName("reagujiciDialog:ZadaniDialog"); CAcUiDialog::OnInitDialog(); // nastavení rozsahu hodnot prvků dialogu m_ctrlEditX.SetRange(-1000.0, 1000.0); m_ctrlEditY.SetRange(-1000.0, 1000.0); m_ctrlEditZ.SetRange(-1000.0, 1000.0); m_ctrlEditPolomer.SetRange(0.0, 1000.0); // přiřazení titulku dialogu SetWindowText("Reagující dialog"); // získání a zobrazení dat z registrů if (!GetDialogData("Polomer", m_strPolomer)) m_strPolomer = "1.0"; if (!GetDialogData("BODX", m_strXBod)) m_strXBod = "0.0"; if (!GetDialogData("BODY", m_strYBod)) m_strYBod = "0.0"; if (!GetDialogData("BODZ", m_strZBod)) m_strZBod = "0.0"; ZobrazBod(); // zobrazení hodnot souřadnic ZobrazPolomer(); // a poloměru return TRUE; }
Funkce OnButtonBod je vyvolána při stisknutí tlačítka Zadej Bod. Funkce musí zajistit skrytí dialogu, aby bylo možné pohodlně zadat bod středu kružnice. Skrytí dialogu se uskuteční pomocí tří funkcí:
Je-li funkce vyvolána, je skryt dialog a zavolána funkce pro získání souřadnic bodu. Jsou-li souřadnice zadány v pořádku je dialog znovu ukázán, do pomocných proměnných jsou přiřazeny jednotlivé souřadnice středu a je zavolána funkce pro zobrazení jednotlivých souřadnic v odpovídajících editovacích polích. V opačném případě je příkaz zrušen příkazem CancelEditorCommand().
void CZadaniDialog::OnButtonBod() { // skrytí dialogu a předání řízení editoru AutoCAD BeginEditorCommand(); // deklarace proměnné typu bod ads_point bod; // získání bodu if (acedGetPoint(NULL, "\nZadej bod: ", bod) == RTNORM) { // je-li bod zadán vpořádku dokonči příkaz v editoru CompleteEditorCommand(); m_strXBod.Format("%g", bod[X]); m_strYBod.Format("%g", bod[Y]); m_strZBod.Format("%g", bod[Z]); ZobrazBod(); } else { // v opačném případě zruš příkaz CancelEditorCommand(); } }
Funkce je vyvolána při změně v editovacím poli x-ové souřadnice. Funkce nejprve
přečte hodnotu z textového pole, následně ji zkontroluje, zda je zadaná hodnota
platná. Pokud je zadaná hodnota mimo rozsah, hodnota je opravena na inicializační
hodnotu, která je poté znovu zobrazena.
void CZadaniDialog::OnKillfocusEditX() { // získání hodnoty z textového pole m_ctrlEditX.Convert(); m_ctrlEditX.GetWindowText(m_strXBod); // kontrola správnosti zadané hodnoty a případná oprava if (!m_ctrlEditX.Validate()) { m_strXBod = "1"; ZobrazBod(); } }
Funkce je vyvolána při změně v editovacím poli y-ové souřadnice. Funkce nejprve
přečte hodnotu z textového pole, následně ji zkontroluje, zda je zadaná hodnota
platná. Pokud je zadaná hodnota mimo rozsah, hodnota je opravena na inicializační
hodnotu, která je poté znovu zobrazena.
void CZadaniDialog::OnKillfocusEditY() { // získání hodnoty z textového pole m_ctrlEditY.Convert(); m_ctrlEditY.GetWindowText(m_strYBod); // kontrola správnosti zadané hodnoty a případná oprava if (!m_ctrlEditY.Validate()) { m_strYBod = "1"; ZobrazBod(); } }
Funkce je vyvolána při změně v editovacím poli z-ové souřadnice. Funkce nejprve
přečte hodnotu z textového pole, následně ji zkontroluje, zda je zadaná hodnota
platná. Pokud je zadaná hodnota mimo rozsah, hodnota je opravena na inicializační
hodnotu, která je poté znovu zobrazena.
void CZadaniDialog::OnKillfocusEditZ() { // získání hodnoty z textového pole m_ctrlEditZ.Convert(); m_ctrlEditZ.GetWindowText(m_strZBod); // kontrola správnosti zadané hodnoty a případná oprava if (!m_ctrlEditZ.Validate()) { m_strZBod = "1"; ZobrazBod(); } }
Funkce je vyvolána při změně v editovacím poli Polomer. Funkce nejprve přečte
hodnotu z textového pole, následně ji zkontroluje, zda je zadaná hodnota platná.
Pokud je zadaná hodnota mimo rozsah, hodnota je opravena na inicializační hodnotu,
která je poté znovu zobrazena.
void CZadaniDialog::OnKillfocusEditPolomer() { // získání hodnoty z textového pole m_ctrlEditPolomer.Convert(); m_ctrlEditPolomer.GetWindowText(m_strPolomer); // kontrola správnosti zadané hodnoty a případná oprava if (!m_ctrlEditPolomer.Validate()) { m_strPolomer = "1"; ZobrazPolomer(); } }
Funkce je vyvolání při zmáčknutí tlačítka Vložit. Po jejím vyvolání jsou nejprve hodnoty z editovacích polí uloženy do registů pomocí funkce SetDialogData(). Dále jsou ve funkci vytvořeny tři pomocné proměnné:
Do proměnné střed přiřadíme jednotlivé souřadnice středu z proměnných m_strXBod, m_strYBod, m_strZBod. Hodnoty musíme převést z typu řetězec na typ reálné číslo. Do proměnné polomer převedeme hodnotu poloměru z proměnné m_strPolomer.
Následuje blok kódu, v kterém přidáme do modelového prostoru výkresu novou entitu typu kružnice. Nejprve si vytvoříme nový objekt kružnice. Otestujeme jestli je nový objekt vytvořený.
Dále si musíme vytvořit proměnné pro ukazatele na tabulku bloků, na záznam
tabulky bloků a proměnou pro uložení ID objektu kružnice. Poté musíme otevřít
tabulku bloků výkresu pro čtení. Pomocí tabulky bloků otevřeme záznam modelový
prostor a uložíme si ukazatel na něj. Jakmile máme ukazatel na modelový prostor
můžeme zavřít tabulku bloků. Do modelového prostoru přidáme novou kružnici a
uložíme si ukazatel na ni. Zavřeme záznam modelový prostor. Zavřeme objekt kružnice.
void CZadaniDialog::OnOK() { CAcUiDialog::OnOK(); // uložení dat z dialogu do registrů SetDialogData("POLOMER", m_strPolomer); SetDialogData("BODX", m_strXBod); SetDialogData("BODY", m_strYBod); SetDialogData("BODZ", m_strZBod); double polomer; // poloměr kružnice AcGePoint3d center; // střed kružnice AcGeVector3d normal(0.0, 0.0, 1.0); // normálový vektor acdbDisToF(m_strXBod, 2, ¢er[X]); // převedení řetězce z dialogového prvku na číslo acdbDisToF(m_strYBod, 2, ¢er[Y]); // převedení řetězce z dialogového prvku na číslo acdbDisToF(m_strZBod, 2, ¢er[Z]); // převedení řetězce z dialogového prvku na číslo acdbDisToF(m_strPolomer, 2, &polomer); // převedení řetězce z dialogového prvku na číslo // vytvoření nové kružnice AcDbCircle* pKruh = new AcDbCircle(center, normal, polomer); if (!pKruh) { acedAlert("Málo paměti pro vytvoření kružnice!"); } AcDbBlockTable *pBlockTable; // vytvoření ukazatele na objekt AcDbBlockTable AcDbBlockTableRecord *pZaznamBlockTable; // vytvoření ukazatele na objekt AcDbBlockTableRecord AcDbObjectId IDKruh; // vytvoření proměnné pro uchování ID Kruhu acdbHostApplicationServices()->workingDatabase() ->getBlockTable(pBlockTable, AcDb::kForRead); // otevření tabulky bloků výkresu pro čtení // a předání ukazatele na ní pBlockTable->getAt(ACDB_MODEL_SPACE, pZaznamBlockTable, AcDb::kForWrite); // otevření záznamu tabulky bloků výkresu pro zápis // a předání ukazatele na ní pBlockTable->close(); // zavření tabulky bloků pZaznamBlockTable->appendAcDbEntity(IDKruh, pKruh); // přidání entity čára do modelového prostoru pZaznamBlockTable->close(); // uzavření modelového prostoru pKruh->close(); // uzavření objektu čára }
Zdrojový kód projektu je možné nahrát v zabaleném souboru reagujiciDialog.zip. Nahraný kód musíte rozbalit a ve vývojovém prostředí Visual C++ otevřít soubor pracovního prostoru nebo projektu (reagujiciDialog.dsw nebo reagujiciDialog.dsp). Visual C++ poté načte celý projekt.
Doporučujeme Vám vyzkoušet si alespoň tvorbu projektu pomocí pomocníka a napsání několika řádek kódu, abyste poznali vývojové pomůcky prostředí Visual C++.