Vytvoření nového projektu aplikace ObjectARX 
Přehled informací

Než začnete tvořit aplikaci
Než se pokusíte vytvářet novou aplikaci ObjectARX, zkontrolujte si zda máte 
  nainstalované potřebné 
  vybavení.
Při tvorbě aplikace ObjectARX musíme nejprve nastavit projekt ve Visual C++. 
  Při nastavování projektu vycházíme ze skutečnosti, že aplikace ObjectARX je 
  ve své podstatě dynamicky linkovaná knihovna (DLL - Dynamic-Link Library), u 
  které je změněna pouze koncovka na arx. Aplikace ObjectARX v sobě tedy obsahuje 
  globální data, zkompilované funkce a prostředky, které se stanou součástí AutoCADu. 
  Každá aplikace ObjectARX obsahuje funkci acrxEntryPoint, tuto funkci importuje 
  klientský program (acad.exe).

Postup vytvoření aplikace pomocí pomocníka
  - než spustíme Visual C++ musíme nejprve pomocníka nainstalovat. Pomocník 
    se nachází v balíku ObjectARX SDK v adresáři \utils\ObjARXWiz. Pomocníka 
    musíme nejprve rozbalit a poté můžeme spustit instalaci. Přes celou instalaci 
    budete naváděny,
 
  - po skončení instalace můžeme spustit Visual C++,
 
  - otevřeme nabídku File,
 
  - z otevřené nabídky vybereme položku New. Otevře se dialogové 
    okno (viz  obrázek, zatím si nevšímejte červených šipek 
    a čísel):
 

  - další postup můžeme konzultovat s obrázkem (jsou na něm vyznačeny jednotlivé 
    kroky postupu): 
    
      - zkontrolujeme jestli máme otevřenou kartu Project, pokud 
        tomu tak není klikněte na ni,
 
      - v levé části dialogu vyberte typ projektu: ObjectARX 2000 AppWizard,
 
      - napíšeme jméno projektu do textového pole Project name:,
 
      - zkontrolujeme případně změníme místo uložení projektu - textové pole 
         Location:,
 
      - zkontrolujeme zatržení radio_tlačítka Create new workspace,
 
      - zkontrolujeme zatržení platformy, pro kterou tvoříme aplikaci v poli 
         Platforms:,
 
      - nyní můžeme potvrdit vytvoření projektu tlačítkem OK, 
      
 
    
   
  - otevře se dialogové okno pro potvrzení doplňkových informací, v kterém nastavíme 
    typ aplikace (v našem případě ObjectARX):
 

  - do editovacího pole Your Registered Developer Symbol: dopňte 
    Vaš registrovaný vývojářský symbol (prefix jednoznačně identifikující registrovaného 
    tvůrce u Autodesku). Pokud nejste registrování, doplňte zde libovolné písmena 
    jako prefix, který se přidá k vašim souborů.
 
  - zmáčkneme tlačítko Finish,
 
  - pomocník za nás vytvoří projekt a nastaví všechny potřebné hodnoty.
 

Postup vytvoření aplikace ručně
Vytváříme-li rozsáhlý projekt je lepší nespoléhat se na pomocníka 
  a provést všechny nastavení ručně.
  - spustíme prostředí Visual C++,
 
  - otevřeme nabídku File,
 
  - z otevřené nabídky vybereme položku New. Otevře se dialogové 
    okno (viz  obrázek, zatím si nevšímejte červených šipek 
    a čísel):
 

  - další postup můžeme konzultovat s obrázkem (jsou na něm vyznačeny jednotlivé 
    kroky postupu): 
    
      - zkontrolujeme jestli máme otevřenou kartu Project, pokud 
        tomu tak není klikněte na ni,
 
      - v levé části dialogu vyberte typ projektu: Win32 Dynamic-Link 
        Library,
 
      - napíšeme jméno projektu do textového pole Project name:,
 
      - zkontrolujeme případně změníme místo uložení projektu - textové pole 
         Location:,
 
      - zkontrolujeme zatržení radio_tlačítka Create new workspace,
 
      - zkontrolujeme zatržení platformy, pro kterou tvoříme aplikaci v poli 
         Platforms:,
 
      - nyní můžeme potvrdit vytvoření projektu tlačítkem OK, 
      
 
    
   
  - otevře se dialogové okno pro zadání typu DLL knihovny. Vybereme "An 
    empty DLL project" (viz  obrázek):
 

  - zmáčkneme tlačítko Finish, zobrazí se dialogové okno s informacemi 
    o vytvořeném projektu:
 

  -  pokud všechny informace zobrazené v dialogovém okně souhlasí, můžeme zmáčknout 
    tlačítko OK.
 
Visual C++ vytvoří nový projekt.

Nastavení projektu
Dále musíme nastavit nový projekt. Nastavení vlastností projektu je možné pomocí 
  dialogového okna Project Settings, které otevřeme pomocí příkazu 
   Settings z nabídky Project:

Nastavení vlastnosti kompilátoru
  - otevřeme okno Project Settings,
 
  - v levé části okna zkontrolujete jestli je vybrán kořen projektu,
 
  - určíme pro jaký typ konfigurace nastavujeme vlastnosti. V rozbalovacím seznamu 
     Settings for: vybereme položku "All Configuration":
 
  - v pravé části dialogového okna se nachází řada karet - vybereme nejprve 
    kartu C/C++,
 
  - z rozbalovacího seznamu Category: vybereme "Code 
    Generation":
 
  - z rozbalovacího seznamu Use run-time library vybereme položku "Multithreaded 
    DLL":
 
 
  - dále budeme pokračovat v nastavení vlastností preprocesoru. V rozbalovacím 
    seznamu Category: vyberte položku "Preprocesor":
 
  - aby kompilátor nalezl hlavičkové soubory (soubory.h), musíme k nim zadat 
    cestu. V textovém poli Aditionals include directories: napíšeme 
    cestu:
 

   Typicky se cesta nachází v adresáři .../ObjectARX 2000/inc. 
    Pozor nesmíme zapomenout napsat celou cestu k adresáři!
  
Nastavení vlastností Linkeru
  - nastavení linkeru je umístěno pod kartou Link v dialogovém 
    okně Project Settings. Klikněte na ni,
 
  - zkontrolujte zda máte v rozbalovacím seznamu Category: vybránu 
    položku "Genereal",
 
  - změňte nastavení pro jakou konfiguraci jsou prováděny nastavení v rozbalovacím 
    seznamu Settings For z "All Configurations" na "Win32 
    Debug":
 
  - změníme koncovku vytvořené aplikace z .dll na .arx. Koncovka 
    arx je standartní koncovka ObjectARX aplikace v AutoCADu. Koncovku výsledné 
    aplikace změníme v textovém poli Output File Name:. V textovém 
    poli bude zobrazen jako výstupní soubor pro konfigurace debux: Debug/<jméno_projektu>.dll. 
    Změníme pouze koncovku na .arx:
 
  - nastavení výstupního souboru není možné pro obě konfigurace najednou (liší 
    se cesta). Pro nastavení výstupního souboru ve versi Release, musíme nejprve 
    přepnout konfiguraci. V rozbalovacím seznamu Settings For: vybereme 
    položku "Win32 Release":
 


  - rozbalovací seznam Category: nastavte na "Input",
 
  - v textovém poli Aditional Library Path napište cestu k souborům 
    ObjectARX knihoven (soubory.lib). Typicky se cesta nachází v adresáři .../ObjectARX 
    2000/lib. Pozor nesmíme zapomenout napsat celou cestu k adresáři! 
  
 
Tím máme projekt nastavený.
