| (entdel ename) | ||
| Argumenty: | ||
|
ename
|
- jméno entity k vymazání nebo obnovení | |
| Popis: | ||
| - vymaže objekt (entitu) nebo obnoví předtím vymazaný objekt | ||
| Návratové hodnoty: | ||
| - jméno entity | ||
| Podmínky k použití: | ||
| - funkce pracuje jen s hlavními entitami | ||
| - atributy a vrcholy lomené čáry nemohou být vymazány nezávisle na jejich rodičovských entitách | ||
| - nelze vymazat entity v definici bloku | ||
| Příklady: | ||
| Získání jména první entity ve výkresu a její uložení v proměnné e1: | ||
| (setq e1 (entnext)) | ||
| vrací <Entity name: 2c90520> | ||
| Vymazání entity uložené v el: | ||
| (entdel e1) | ||
| vrací <Entity name: 2c90520> | ||
| Obnovení entity uložené v el: | ||
| (entdel e1) | ||
| vrací <Entity name: 2c90520> | ||
| (entget ename [applist]) | ||
| Argumenty: | ||
|
ename
|
- jméno dotazované entity, může získávat data z grafických i negrafických entit | |
|
applist
|
- seznam registrovaných jmen aplikací | |
| Popis: | ||
| - získání dat z definice objektů (entit) | ||
| Návratové hodnoty: | ||
| - asociační seznam obsahující definici entity ename | ||
| - je-li zadán parametr applist, vrátí funkce entget rozšířené data přiřazená specifikované aplikaci | ||
| Příklady: | ||
| Předpokládejme, že poslední vytvořený objekt ve výkresu byla čára z bodu (1,2) do bodu (6,5). | ||
| Získání dat z poslední vytvořené entity: | ||
| (entget (entlast)) | ||
| vrací ((-1 . |
||
Podívejte se na funkce entdel, entmod, entmake, entnext a entupd.
| (entlast) | |||||
| Popis: | |||||
| - vrací jméno posledného nevymazaného hlavního objektu (entity) ve výkresu | |||||
| Návratové hodnoty: | |||||
| - jméno entity | |||||
| - nil - v aktuálním výkresu nejsou žádné entity | |||||
| Příklady: | |||||
| Nastavení proměnné el na jméno poslední entity vložené do výkresu: | |||||
| (setq e1 (entlast)) | |||||
| vrací <Entity name: 2c90538> | |||||
| Potřebuje-li aplikace jméno poslední entity nebo podentity definujte následující funkci: | |||||
| (defun lastent (/ a b) | |||||
| (if (setq a (entlast)) | - získání poslední hlavní entity | ||||
| (while (setq b (entnext a)) | - následují-li podentity, opakuj dokud existují podentity | ||||
| (setq a b) | |||||
| ) | |||||
| ) | |||||
| a | - vrátí poslední hlavní entitu nebo podentitu | ||||
| ) | |||||
Podívejte se na funkce entdel, entget, entmod a entsel.
Podívejte se na funkce entdel, entget a entmod.
Podívejte se na funkci entmake.
| (entmod elist) | ||
| Argumenty: | ||
|
elist
|
- seznam - data pro definici entity ve stejném formátu jako vrací entget | |
| Popis: | ||
| - modifikuje definiční data objektu (entity) | ||
| Návratové hodnoty: | ||
| - argument elist - proběhlo-li vše v pořádku | ||
| - nil - funkce entmod nemohla modifikovat entitu | ||
| Poznámky: | ||
| - pomocí funkce entmod nemohou být měněny typ a ukazatel na entitu | ||
| - funkce entmod neumí změnit interní pole | ||
| - nelze použít funkce entmod pro modifikaci entity viewport | ||
| Pozor: | ||
| - nepoužívejte funkci entmod k modifikaci entity v definici bloku, muže dojít k vytvoření bloku, který se odkazuje na sebe což způsobí konec AutoCADu | ||
| Příklady: | ||
| Nastavení proměnné en1 na jméno první entity ve výkresu: | ||
| (setq en1 (entnext)) | ||
| vrací <Entity name: 2c90520> | ||
| Nastavení proměnné ed na data entity en1: | ||
| (setq ed (entget en1)) | ||
| vrací ((-1 . |
||
| Změna skupiny layer v ed z vrstvy 0 na vrstvu 1: | ||
| (setq ed (subst (cons 8 "1") (assoc 8 ed) ed )) | ||
| vrací ((-1 . |
||
| Modifukace vrstvy v en1 ve výkresu: | ||
| (entmod ed) | ||
| vrací ((-1 . |
||
Podívejte se na funkce entdel, entmake a entnext.
| (entnext [ename]) | ||
| Argumenty: | ||
|
ename
|
- jméno existující entity | |
| Popis: | ||
| - vrátí jméno dalšího objektu (entity) ve výkresu | ||
| Návratové hodnoty: | ||
| - první nevymazaná entita v databázi - funkce je volána bez parametrů | ||
| - první jméno entity za entitou se jménem ename | ||
| - nil - v databázi není žádná entita | ||
| - funkce entnext vrací oboje hlavní i pod entity | ||
| Příklady: | ||
| (setq e1 (entnext)) | ||
| vrací jméno první entity ve výkresu a uloží ji do proměnné e1 | ||
| (setq e2 (entnext e1)) | ||
| vrací jméno první entity následující za entitou uloženou v proměnné e1 ve výkresu a uloží ji do proměnné e2 | ||
Podívejte se na funkce entdel, entget a entmake.
| (entsel [msg]) | ||
| Argumenty: | ||
|
msg
|
- řetězec, který se zobrazí jako výzva uživateli k zadání bodu | |
| Popis: | ||
| - požádá uživatele, aby vybral jeden objekt (entitu) - bodový výběr | ||
| Návratové hodnoty: | ||
| - seznam - první element je jméno vybrané entity, druhý element jsou souřadnice výběrového bodu. | ||
| Příklady: | ||
| Ukázka použití funkce entsel: | ||
| Command: line | ||
| From point: 1,1 | ||
| To point: 6,6 | ||
| To point: ENTER | ||
| Command: (setq e (entsel "Please choose an object: ")) | ||
| Please choose an object: 3,3 | ||
| vrací (<Entity name: 60000014>( |
||
Podívejte se na funkce entget, entmake a entnext.
![]()
| (entupd ename) | |||||
| Argumenty: | |||||
|
ename
|
- jméno aktualizované entity | ||||
| Popis: | |||||
| - aktualizuje obrázek objektů (entit) na obrazovce | |||||
| Návratové hodnoty: | |||||
| - jméno aktualizované entity | |||||
| - nil - nic nebylo aktualizováno | |||||
| Příklady: | |||||
| Modifikace a překreslení lomené čáry: | |||||
| (setq e1 (entnext)) | - nastaví e1 = jméno entity lomené čáry | ||||
| (setq e2 (entnext e1)) | - nastaví e2 = první bod | ||||
| (setq ed (entget e2)) | - nastaví ed = na bod data | ||||
| (setq ed | |||||
| (subst '(10 1.0 2.0) | |||||
| (assoc 10 ed) | - změna polohy bodu ed na (1,2) | ||||
| ed | |||||
| ) | |||||
| ) | - posune bod ve výkresu | ||||
| (entmod ed) | - regeneruje lomenou čáru entity e1 | ||||
| (entupd e1) | |||||
![]()