Obsahuje tlačítka, která nahrazují nejčastěji používané položky nabídek.
| Zobrazení hostitelské aplikace | ||||
| Přepíná mezi hostitelskou aplikací a aktivním dokumentem programu Visual Basic. | ||||
| Vložit | ||||
| Otevře nabídku, pomocí které lze do aktivního projektu vložit jeden z následujících čtyř objektů. Ikona se změní na ikonu posledního přidaného objektu. Výchozím objektem je formulář. | ||||
| Vložit Formulář | ||||
| Vložit Modul | ||||
| Vložit Modul tříd | ||||
| Vložit Proceduru | ||||
| Uložit | ||||
| Uloží hostitelský dokument včetně projektu a všech jeho součástí - formulářů a modulů (množina deklarací, následovaná procedurami) | ||||
| Vyjmout | ||||
| Vymaže vybraný ovládací prvek nebo text a umístí ho do Schránky. | ||||
| Kopírovat | ||||
| Zkopíruje vybraný ovládací prvek nebo text do Schránky. | ||||
| Vložit | ||||
| Vloží obsah Schránky na aktuální pozici. | ||||
| Hledat | ||||
| Otevře dialogové okno Hledat a vyhledává text, zadaný v poli Co hledat. | ||||
| Zpět | ||||
| Zruší poslední úpravu. | ||||
| Znovu | ||||
| Obnoví úpravy, zrušené posledním příkazem Zpět, pokud nebyly po tomto příkazu provedeny žádné další příkazy. | ||||
| Spustit proceduru nebo formulář, nebo Spustit makro | ||||
| Je-li ukazatel v proceduře, spustí aktuální proceduru, je-li právě aktivní formulář, spustí Vlastní formulář, nebo spustí makro, není-li aktivní ani Okno kódu, ani Vlastní formulář. | ||||
| Přerušit | ||||
| Zastaví běh programu a přepne režim do režimu přerušení. | ||||
| Resetovat <projekt> | ||||
| Vymaže proměnné na úrovni modulu ze zásobníku projektu a resetuje projekt. | ||||
| Režim návrhu | ||||
| Zapíná a vypíná režim návrhu. | ||||
| Prohlížeč projektu | ||||
| Zobrazí Prohlížeč projektu, který obsahuje hierarchický seznam aktuálně otevřených projektů a jejich obsah. | ||||
| Okno vlastností | ||||
| Otevře Okno vlastností, ve kterém se zobrazují vlastnosti vybraného prvku. | ||||
| Prohlížeč objektů | ||||
| Zobrazí Prohlížeč objektů, který obsahuje seznam objektových knihoven, typovou knihovnu, seznam tříd, metod, vlastností, událostí, a konstant, použitých v programu, stejně jako seznam modulů a procedur, definovaných v projektu. | ||||
| Panel nástrojů | ||||
| Zobrazí nebo skryje Panel nástrojů, který obsahuje všechny ovládací prvky a vložitelné objekty (například graf z programu Microsoft Excel), dostupné v aplikaci. Toto je možné jen tehdy, je-li aktivní Vlastní formulář. | ||||
| Nápověda | ||||
| Zobrazí okno nápovědy. | ||||
![]()
| Seznam vlastností či metod | |||
| Otevře v Okně kódu rámeček, obsahující seznam vlastností a metod, dostupných pro objekt před tečkou. | |||
| Seznam konstant | |||
| Otevře v Okně kódu rámeček, obsahující seznam konstant, které lze přiřadit jako hodnotu zadané vlastnosti, uvedené před rovnítkem (=). | |||
| Rychlé informace | |||
| Poskytuje syntaxi proměnné, funkce, metody, nebo procedury v závislosti na umístění kurzoru uvnitř názvu funkce, metody, nebo procedury. | |||
| Informace o parametrech | |||
| Zobrazí v Okně kódu oznámení, jež obsahuje informace o parametrech funkce, v níž je umístěn kurzor. | |||
| Dokončit slovo | |||
| Použije znaky, které Visual Basic automaticky přidává k zapisovanému slovu. | |||
| Odsazení | |||
| Posune všechny vybrané řádky na úroveň dalšího tabulátoru. | |||
| Předsazení | |||
| Posune všechny vybrané řádky na úroveň předchozího tabulátoru. | |||
| Přepnout zarážku | |||
| Na aktuálním řádku nastaví nebo odstraní zarážku. | |||
| Blok do komentáře | |||
| Přidá značku komentáře na začátek všech řádků vybraného textového bloku. | |||
| Blok z komentáře | |||
| Odstraní značku komentáře ze všech řádků vybraného textového bloku. | |||
| Přepnout záložku | |||
| Na aktivním řádku v Okně kódu zapíná nebo vypíná záložku. | |||
| Další záložka | |||
| Přesune na další záložku v zásobníku záložek. | |||
| Předchozí záložka | |||
| Přesune se na předchozí záložku v zásobníku záložek. | |||
| Vymazat všechny záložky | |||
| Odstraní všechny záložky. | |||
![]()
| Režim návrhu | |||
| Zapíná a vypíná režim návrhu. | |||
| Spuštění procedury/formuláře nebo Spuštění makra | |||
| Je-li kurzor umístěn v proceduře, spustí příslušnou proceduru, je-li aktivní Vlastní formulář, bude spuštěn formulář, nebo spustí makro, není-li aktivní ani Okno formuláře, ani Okno kódu. | |||
| Přerušit | |||
| Zastaví běh programu a přepne režim do přerušovaného režimu. | |||
| Resetovat projekt | |||
| Vymaže zásobník programu a proměnné na úrovni modulu a resetuje projekt. | |||
| Přepnout zarážku | |||
| Na aktuálním řádku umístí nebo odstraní zarážku. | |||
| Krok do | |||
| Vykoná jeden příkaz v Okně kódu. | |||
| Krok přes | |||
| Vykoná jeden příkaz v Okně kódu nebo, pokud se jedná o volání procedury, celou proceduru. | |||
| Krok ven | |||
| Vykoná zbývající řádky procedury, která se právě provádí. | |||
| Okno místních položek | |||
| Zobrazí Okno místních položek. | |||
| Okamžité okno | |||
| Zobrazí Okamžité okno. | |||
| Okno kukátek | |||
| Zobrazí Okno kukátek. | |||
| Rychlé kukátko | |||
| Zobrazí dialogové okno Rychlé kukátko s aktuální hodnotou vybraného výrazu. | |||
| Zásobník volání | |||
| Zobrazí dialogové okno Volání, které obsahuje seznam právě aktivních volání procedur (procedur, které byly spuštěny z aplikace a dosud neskončily). | |||

| Přenést do popředí | |||||
| Přenese vybrané objekty před všechny ostatní objekty na formuláři. | |||||
| Přenést do pozadí | |||||
| Přenese vybrané objekty za všechny ostatní objekty na formuláři. | |||||
| Seskupit | |||||
| Z vybraných objektů vytvoří skupinu. | |||||
| Rozdělit | |||||
| Rozdělí seskupené objekty na samostatné. | |||||
| Zarovnat | |||||
| Otevře nabídku, pomocí které lze zarovnat objekty jedním z následujících sedmi způsobů. Ikona se změní na ikonu posledního použitého způsobu zarovnání. | |||||
| Vlevo | |||||
| Zarovná vybrané objekty vodorovně podle jejich levé hrany. | |||||
| Na střed | |||||
| Zarovná vybrané objekty vodorovně na střed. | |||||
| Vpravo | |||||
| Zarovná vybrané objekty vodorovně podle jejich pravé hrany. | |||||
| Nahoru | |||||
| Zarovná vybrané objekty svisle podle jejich horní hrany. | |||||
| Na střed | |||||
| Zarovná vybrané objekty svisle na střed. | |||||
| Dolů | |||||
| Zarovná vybrané objekty svisle podle jejich dolní hrany. | |||||
| Podle mřížky | |||||
| Zarovná levý horní roh vybraného objektu k nejbližšímu průsečíku mřížky. Velikost objektu se nemění. | |||||
| Zarovnat na střed | |||||
| Otevře nabídku, pomocí které lze zarovnat objekty jedním z následujících dvou způsobů. Ikona se změní na ikonu posledního použitého způsobu zarovnání. | |||||
| Vodorovně | |||||
| Umístí vybrané objekty vodorovně na střed. | |||||
| Svisle | |||||
| Umístí vybrané objekty svisle na střed. | |||||
| Zarovnat na stejnou velikost | |||||
| Otevře nabídku, pomocí které lze zarovnat objekty jedním z následujících tří způsobů. Ikona se změní na ikonu posledního použitého způsobu zarovnání. | |||||
| Šířka | |||||
| Upraví šířku. | |||||
| Výška | |||||
| Upraví výšku. | |||||
| Obojí | |||||
| Upraví šířku i výšku. | |||||
| Zvětšuje nebo zmenšuje velikost zobrazení prvků na Vlastním formuláři. Zmenšení nebo zvětšení lze volit v rozmezí 10 až 400 procent. | |||||
![]()

Zobrazí standardní ovládací prvky programu Visual Basic pro Aplikace a pokud byly nějaké do projektu přidány, ovládací prvky ActiveX a vložitelné objekty.
Panel nástrojů si lze upravit přidáním dalších stránek, nebo přidáním ovládacích prvků příkazem Další ovládací prvky v nabídce Nástroje.
Na všech přidaných stránkách zůstává k dispozici nástroj "Vybrat objekty".