Prohlížeč objektů umožňuje procházet všemi dostupnými objekty projektu a prohlížet jejich vlastnosti, metody a události. Je možné prohlížet i procedury a konstanty, které jsou k dispozici v objektových knihovnách projektu. Při procházení lze jednoduše zobrazit online Nápovědu. Prohlížeč objektů lze použít k hledání a použití vlastních vytvořených objektů stejně jako objektů z jiných aplikací.
Pole Projekt/Knihovna |
|||||
Zobrazí všechny knihovny, na které se odkazuje aktivní projekt. Knihovny lze přidat v dialogovém okně Odkazy. Volba <Všechny knihovny> umožňuje zobrazit současně všechny knihovny. | |||||
Pole Hledaný text |
|||||
Obsahuje řetězec, který chceme hledat. Řetězec lze napsat nebo vybrat. Pole Hledaný text obsahuje 4 naposledy zadané řetězce (pokud nedojde k uzavření projektu). Při zadávání řetězce lze použít standardní zástupné znaky jazyka Visual Basic. Chceme-li hledat celá slova, použijeme příkaz Hledat jen celá slova z místní nabídky. |
|||||
|
|||||
Umožňuje vrátit se na předchozí výběr v seznamech Třídy a Členství v položce. Po každém klepnutí na tlačítko se vrátíme o jeden výběr zpět až do vyčerpání všech výběrů. |
|||||
|
|||||
Každým klepnutím umožňuje zopakovat původní výběry v seznamech Třídy a Členství v položce - až do vyčerpání celého seznamu výběrů. |
|||||
![]() |
|||||
Zkopíruje do schránky aktuální výběr v seznamu Členství v položce nebo v části okna Detaily. Poté lze tento výběr vložit na libovolné místo v kódu. | |||||
![]() |
|||||
Přesune kurzor v Okně kódu na místo definice položek vybraných v seznamech Členství v položce nebo Třídy. | |||||
![]() |
|||||
Zobrazí téma nápovědy pro položku vybranou v seznamu Třídy nebo Členství v položce. K zobrazení nápovědy lze také použít klávesy F1. | |||||
![]() |
|||||
V knihovnách zahájí hledání třídy nebo vlastnosti, metody, události nebo konstanty odpovídající řetězci zadanému v textovém poli Hledat a otevře část okna Výsledky hledání obsahující odpovídající informace. | |||||
![]() |
|||||
Otevře nebo skryje okno Výsledky hledání. Obsah okna Výsledky hledání se mění tak, aby zobrazovalo výsledky hledání v projektu nebo knihovně vybrané v seznamu Projekt/Knihovna. Výsledky hledání jsou řazeny v abecedním pořadí od A do Z. | |||||
Seznam Výsledky hledání | |||||
Zobrazí knihovnu, třídu a člena odpovídající položkám, které obsahují hledaný řetězec. Okno Výsledky hledání se mění v závislosti na změnách výběru provedených v poli Projekt/Knihovna. | |||||
Seznam Třídy | |||||
Zobrazí všechny třídy dostupné v knihovně nebo projektu vybraném v poli Projekt/Knihovna. Třídy, pro které je napsán kód, jsou zobrazeny tučně. Seznam vždy začíná položkou <**globals>, která představuje seznam globálně dostupných členů. Pokud vybereme Třídu, avšak neurčíme člena, obdržíme výchozího člena, je-li k dispozici. Výchozí člen je označen hvězdičkou (*) nebo výchozí ikonou odpovídající tomuto členu. | |||||
Seznam Členství v položce | |||||
Zobrazí prvky třídy vybrané v části okna Třídy podle skupin, abecedně řazené v rámci každé skupiny. Metody, vlastnosti, události nebo konstanty, pro které je napsán kód, jsou zobrazeny tučně. Řazení tohoto seznamu lze změnit použitím příkazu Členové skupiny z místní nabídky Prohlížeče objektů. | |||||
Okno Detaily | |||||
Zobrazuje definici člena. Okno Detaily obsahuje odskok do třídy či knihovny, do níž prvek patří. Některé členy obsahují odskok na nadřazenou třídu. Např. pokud text v okně Detaily určuje, že Příkaz1 je deklarován jako příkazové tlačítko, klepnutím na příkazové tlačítko přejdeme na třídu Command Button. Text z okna Detaily lze zkopírovat nebo přetáhnout do Okna kódu. | |||||
Příčka | |||||
Rozděluje části okna tak, že lze upravit jejich velikost. Rozděleny jsou: |
|||||
- pole Třídy a pole Členství v položce. | |||||
- seznam Výsledky hledání a pole Třídy a Členství v položce. | |||||
- pole Třídy a Členství v položce a část okna Detaily. |
Prohlížeč objektů používá mnoho ikon, jejich význam je možné získat v kapitole Význam ikon používaných v Prohlížeči objektů a Okně kódu.
IntelliSense nabízí při psaní kódu rychlou nápovědu metod, vlastností, parametrů a povolených hodnot pro definovaný objekt. Při rozbalení nabídky povolených hodnot (objektů) stačí jednoduše kurzorem vybrat prvek ze seznamu a Entrem ho vložit do programového kódu.
Nápověda parametrů funkce zůstane zobrazena po celou dobu psaní volání funkce, takže si ji nemusíte nikde opisovat.