Mezi nejpoužívanější a nejužitečnější nástroje integrované do editoru Visual LISP jsou nástroje Kukátko a Inspektor. Bez těchto nástrojů by se uživatel při ladění programu zřejmě neobešel nebo by je musel pracně nahrazovat. Oba nástroje se používají při sledování proměnných (lokálních i globálních) při ladění funkce.
1. Z nabídky Ladění vyberte položku Přidat kukátko nebo
můžete použít tlačítko Přidat kukátko .
Visual LISP zobrazí dialog Přidat
kukátko , do kterého můžeme zadat jméno proměnné, kterou chceme sledovat.
Na obrázku, příklad pro proměnnou gl_pam_hodnoty z funkce SObjekty:
2. Stiskněte tlačítko OK. Visual LISP zobrazí dialogové okno Kukátko, v kterém je zobrazena námi zadaná proměnná se svojí aktuální hodnotou. Na obrázku je příklad pro proměnnou GL_PAM_HODNOTY z funkce SObjekty. Nenechte se zmást velikostí písmen AutoLISP není case-sensitive.
3. Potřebujete-li zjistit podrobnější informace o proměnné a její hodnotě, klikněte v okně kukátka na proměnnou, u které potřebujete informace zobrazit - Visual LISP zobrazí okno Inspektor, které udává datový typ proměnné a hodnotu proměnné. V případě, že je proměnná typu seznam, je v okně Inspektoru zobrazena každá položka na novém řádku. Příklad pro proměnnou GL_PAM_HODNOTY z funkce SObjekty. Kliknete-li na této proměnné v okně Kukátka je zobrazeno dialogové okno Inspektor: LIST s výpisem všech prvků seznamu:
4. Při dalším poklepání na řádek v okně Inspektoru, je otevřeno další okno Inspektor atd. Příklad pro okno Inspektor s otevřeným seznamem proměnné GL_PAM_HODNOTY z funkce SObjekty, klikneme-li na řádek popisující položku ("co_kreslit"."Kruznice") zobrazí se druhé okno Inspektor atd.