Výsledný dialogový box pro funkce SObjekty

Přehled informací

Způsob psaní kódu popisujícího dialogový box

Při psaní dialogového boxu budeme vycházet z nákresu dialogu, který nám ukáže jednotlivé vnoření prvků. Nejvyšší úroveň tvoří dialogový prvek dialog následuje rozdělení na orámované řádky (boxed_row). V řádku je poté orámovaný sloupec radio_butonů a druhý orámovaný sloupec s popup nabídkou. Dále pokračujeme obdobným způsobem.

vyber:dialog {
  label = "Ukázkový dialog - zadání parametrů pro kreslení";
  :boxed_row {
    label = "Co se má kreslit";
    :boxed_radio_column {
      label = "Jeden typ výběru";
      :radio_button {
        key = "kruznice";
        label = " Kružnice";
      }
      :radio_button {
        key = "nuhelnik";
        label = " N úhelník";
      }
    }
    :boxed_column {
      key = "vyber_popup";
      label = "Druhý typ výběru";
      :popup_list {
        key = "popup";
        height = 3;
      }
    }
  }
  :boxed_row {
    label = "Nastavení kresleného prvku";
    :boxed_column {
      label = "Kružnice";
      :boxed_row {
        :boxed_column {
          label = "Nastavení středu";
          :edit_box {
            label = "Souřadnice x: ";
            key = "stredkex";
          }
          :edit_box {
            label = "Souřadnice y: ";
            key = "stredkey";
          }
          :edit_box {
            label = "Souřadnice z: ";
            key = "stredkez";
          }
        }
        :button {
          label = "Ruční nastavení";
          key = "kruz_stred_but";
        }
      }
      :row {
        :edit_box {
          label = "Poloměr: ";
          key = "polomerke";
        }
        :slider {
          key = "polomerks";
          min_value = 1;
          max_value = 100;
        }
      }
      :row {
        :edit_box {
          label = "Počet: ";
          key = "pocetke";
        }
        :slider {
          key = "pocetks";
          min_value = 1;
          max_value = 100;
        }
      }
      :row {
        :edit_box {
          label = "Vzdálenost: ";
          key = "vzdalenostke";
        }
        :slider {
          key = "vzdalenostks";
          min_value = 1;
          max_value = 100;
        }
      }
    }
    :boxed_column {
      label = "N úhelník";
      :boxed_row {
        :boxed_column {
          label = "Nastavení středu";
          :edit_box {
            label = "Souřadnice x: ";
            key = "strednex";
          }
          :edit_box {
            label = "Souřadnice y: ";
            key = "stredney";
          }
          :edit_box {
            label = "Souřadnice z: ";
            key = "strednez";
          }
        }
        :button {
          label = "Ruční nastavení";
          key = "nuhel_stred_but";
        }
      }
      :row {
        :edit_box {
          label = "Počet vrcholů: ";
          key = "pocvrcholune";
        }
        :slider {
          key = "pocvrcholuns";
          min_value = 3;
          max_value = 100;
        }
      }
      :row {
        :edit_box {
          label = "Poloměr: ";
          key = "polomerne";
        }
        :slider {
          key = "polomerns";
          min_value = 3;
          max_value = 100;
        }
      }
      :row {
        :edit_box {
          label = "Počet n-úheln.:";
          key = "pocetne";
        }
        :slider {
          key = "pocetns";
          min_value = 1;
          max_value = 100;
        }
      }
      :row {
        :edit_box {
          label = "Vzdálenost: ";
          key = "vzdalenostne";
        }
        :slider {
          key = "vzdalenostns";
          min_value = 1;
          max_value = 100;
        }
      }
    }
  }
  ok_cancel;
}

Zdrojový kód dialogového boxu je možné nahráv v souboru Vyber.dcl. Po nahrání (nebo napsání) zdrojového kódu si můžete vyzkoušet zkontrolovat kód a správnost zobrazení jednotlivých dialogových prvků. Postup kontroly.

Kontrola kódu a náhled na napsaný dialogový box

IDE Visual LISP obsahuje nástroje umožňující zobrazit náhled na výsledný dialogový box i bez volání obslužných funkcí z programu používající dialog. Postup zobrazení náhledu na dialogový box je následující:

POZNÁMKA: Při zobrazení náhledu dialogu předá Visual LISP řízení AutoCADu, ten zobrazí v případě syntaktických chyb jedno nebo více oken s chybovým hlášením.