Při psaní dialogového boxu budeme vycházet z nákresu dialogu, který nám ukáže jednotlivé vnoření prvků:

Nejvyšší úroveň tvoří dialogový prvek dialog, následuje rozdělení na orámované sloupce (boxed_column). Ve sloupci je poté orámovaná oblast pro zadání středu .... Dále pokračujeme obdobným způsobem. Soubor s dialogovým boxem nazvěte dialogKruh.dcl.
dialogKruh:dialog {
label = "Zadání parametrů pro kružnici";
:boxed_column {
label = "Nastavení kresleného prvku";
:boxed_column {
label = "Nastavení středu";
:edit_box {
label = "Souřadnice x: ";
key = "stredkex";
}
:edit_box {
label = "Souřadnice y: ";
key = "stredkey";
}
:edit_box {
label = "Souřadnice z: ";
key = "stredkez";
}
}
:button {
label = "Ruční nastavení";
key = "kruz_stred_but";
}
}
:row {
:edit_box {
label = "Poloměr hranice: ";
key = "polomerke";
}
:slider {
key = "polomerks";
min_value = 1;
max_value = 5000;
}
}
:row {
:edit_box {
label = "Vzdálenost kružnic: ";
key = "vzdalenostke";
}
:slider {
key = "vzdalenostks";
min_value = 1;
max_value = 5000;
}
}
}
ok_cancel;
}
Zdrojový kód dialogového boxu je k dispozici ke stažení v souboru dialogKruh.dcl. Po nahrání (nebo napsání) zdrojového kódu si můžete vyzkoušet zkontrolovat kód a správnost zobrazení jednotlivých dialogových prvků. Postup kontroly je následující :
POZNÁMKA: Při zobrazení náhledu dialogu předá Visual LISP řízení AutoCADu, ten zobrazí v případě syntaktických chyb jedno nebo více oken s chybovým hlášením.
![]()