Autodesk Maya 2020 a Arnold 6 podporují GPU raytracing na grafických kartách NVIDIA RTX a redukci šumu postavenou na AI. Nejprve je potřeba nainstalovat aktuální Studio Driver od NVidia.
Pro zapnutí ray-tracing funkce akcelerované pomocí RTX v aplikaci Arnold GPU a Maya 2020 postupujte takto:
Z horního menu zvolte Window > Rendering editors > Render Settings
V okně "Render Settings" vyberte kartu "System"
V poli "Render device" vyberte "GPU"
Pro redukci šumu využívající AI (umělou inteligenci) v rychlém interaktivním rendrování nastavte:
V okně "Render Settings" vyberte kartu AOVs
Rozbalte sekci "OptiX Denoiser" a zaškrtněte volbu "Denoise beauty AOV"
Pro přepnutí mezi "beauty" a "denoise" renderingem:
Spusťte render kliknutím na červené přehrávací tlačítko v Arnold Renderview
Klikněte na roletové menu v Arnold RenderView a vyberte "RGBA_denoise" (redukce šumu se neobjeví dokud nespustíte render)
Pomohl vám tento tip? Provoz služby CADForum.cz podpoříte i nákupem produktů Autodesk u provozovatele tohoto serveru a Platinum partnera Autodesku, firmy Arkance Systems. Můžete si také přidat odkaz na vaše stránky:
Tipy a triky prosím využívejte na vlastní zodpovědnost. Provozovatel (Arkance Systems CZ s.r.o.) nenese odpovědnost za případné potíže vzniklé v souvislosti s použitím kteréhokoliv z uvedených tipů. Pro plné zvládnutí dané aplikace doporučujeme absolvování některého z nabízených CAD školení. Další publikování obsahu je dovoleno jen se souhlasem autora.