Omezení maximálního rozlišení rendrovaných obrázků z mental ray v Autodesk Maya je dáno velikostí paměti frame bufferu. Při standardním nastavení je toto maximum 2GB a představuje omezení na:
23000 x 23000 pixelů (RGBA 8-bit)
Při barevné hloubce frame bufferu RGBA 32-bit se toto maximum snižuje na:
11180 x 11180 pixelů
Pomocí nastavení cache paměti pro farme buffer ale můžete toto maximum zvýšit. Frame buffer se standardně nachází v paměti RAM (a .map souboru). Pokud chcete využít jeho cachování na disk a zvětšit tak jeho velikost, použijte konfigurační MEL příkaz:
setAttr mentalrayGlobals.frameBufferMode 1;
Hodnoty frameBufferMode jsou:
0 = vše v paměti (výchozí nastavení)
1 = plný disk-caching využívající mapování paměti
2 = částečný disk-caching na vyžádání (tiled cache)
Pomohl vám tento tip? Provoz služby CADForum.cz podpoříte i nákupem produktů Autodesk u provozovatele tohoto serveru a Platinum partnera Autodesku, firmy Arkance Systems. Můžete si také přidat odkaz na vaše stránky:
Tipy a triky prosím využívejte na vlastní zodpovědnost. Provozovatel (Arkance Systems CZ s.r.o.) nenese odpovědnost za případné potíže vzniklé v souvislosti s použitím kteréhokoliv z uvedených tipů. Pro plné zvládnutí dané aplikace doporučujeme absolvování některého z nabízených CAD školení. Další publikování obsahu je dovoleno jen se souhlasem autora.