Změny typu licence
Chcete-li hromadně změnit (všechny produkty, nebo dávkově na více PC) typ licence u již nainstalovaných aplikací Autodesku, např. ze síťové na pojmenovanou uživatelskou licenci, můžete (u produktové řady 2017 a vyšších) využít automatizovaný nástroj - řádkovou aplikaci Autodesku AdskLicensingSupportTool.
Tento nástroj si stáhnete zde:
Rozbalte ZIP archiv do libovolné složky a spusťte z ní AdskLicensingSupportTool.exe s parametrem -i pro výpis CAD produktů a jejich licencí nebo s parametrem -r ALL:USER pro nastavení všech licencí na daném PC na typ "uživatelské na jméno" - tedy (na MacOS a Linuxu použijte sudo):
AdskLicensingSupportTool.exe -r ALL:USER
nebo pro nastavení jednotlivých vybraných produktů (dle jejich klíčů) - např. všechny verze Revitu:
AdskLicensingSupportTool.exe -r 829M1,829L1,829K1,829J1,829I1:USER
Ověření internetové komunikace
Podobně můžete tento nástroj využít pro snadné ověření dostupnosti online web služeb potřebných pro komunikaci kolem licencování produktů Autodesku. Produkty s pojmenovanou licencí (licencí na jméno) nebo s Flex Token licencováním musí svou licenci průběžně ověřovat přes web (minimálně jednou za čas). Pokud váš proxy server nebo firewall komunikaci blokuje nebo pokud používáte zastaralou verzi komponenty "Autodesk Licensing Service" (viz Download), může tato komunikace selhat a licence Autodesk produktu pak nebude dostupná, nebo bude hlásit "zbývá XX dní k vytvoření připojení k internetu".
Utilitu ověřující jednotlivá URL spusťte s parametrem -u, resp. --checkurls:
AdskLicensingSupportTool.exe --checkurls
Výpis nainstalovaných produktů
Pro výpis přehledu všech nainstalovaných produktů Autodesku na daném PC, vč. informace o aktivované licenci, trial režimu apod., použijte utilitu AdskLicensingSupportTool.exe s parametrem -i, resp. --info:
AdskLicensingSupportTool.exe -i