To, že síťové tiskárny HP umožňují odesílání e-mailových (nebo SMS) upozornění na nedostatek spotřebního materiálu nebo na jiné chybové stavy, je celkem známý fakt. Víte ale, že řada workgroup tiskáren HP LaserJet umí e-maily i číst?
Tiskárna dokáže zareagovat na příchozí e-mail automatickým odesláním požadované informace autorovi e-mailu.
Pomocí vestavěného web serveru (EWS) síťových tiskáren HP (s HP JetDirect) lze nakonfigurovat odesílání i příjem e-mailů. Pro tiskárnu musíte samozřejmě předem zřídit vlastní e-mailový účet. Připojte se pomocí web prohlížeče na web server tiskárny a na stránce Device/Email nastavte požadované informace k e-mailovému účtu tiskárny. Na stránce Security pak povolte "Incoming mail".
Nyní můžete již s tiskárnou komunikovat elektronickou poštou (tiskárna ji kontroluje cca jednou za 3 minuty). Na e-mailovou adresu tiskárny např. pošlete zprávu s Předmětem:
this.configpage?configpage=email&format=html
nebo
this.configpage?suppliespage=email&format=html
Tiskárna po chvíli odpoví zprávou s vyžádanými informacemi o svém stavu.