|
|
|
V přímé části trasy vypadají příčné sklony vozovek a krajnic následovně, kdy vrch krajnice ma sklon 8% a pláň, stejně jako vozovka, pak sklon 2.5%:
Pokud neprovedete úpravu hodnot sklonu ve vypočteném klopení ve vlastnostech trasy, může nastat situace, kdy při dostředném klopení v oblouku se bude klopit pláň vozovky, ale pláň krajnice nepřevezme hodnotu klopení pláně vozovky - dojde tak k chybnému klopení. Viz
následující obrázek (sklon pláně vozovky je 6%, ale sklon pláně zůstal 2.5%):
Výsledek by ale správně měl vypadat takto (sklon pláně vozovky i krajnice je 6%):
Jak toho docílit? Ve vlastnostech trasy v záložce Klopená máte vypočítané klopení. Nezatrhávejte políčko "Skrýt sloupce vnitřních pruhů" tak, aby byly všechny sloupce vidět.
Poté nastavte v daných regionech, kde je
potreba, hodnotu sklonu vnitřních krajnic - jak na pravé, tak na levé straně, a to na hodnotu, kterou chcete, aby pláň krajnice měla, v tomto případě 6% vlevo a -6% vpravo.
Poté nechte přebudovat koridor a dostředné klopení pláně krajnic v oblouku již bude správné.
Tip platí pro prvek "KrajniceProdlouženýPodklad", v němž je možné nastavit různá klopení pro povrch a pláň krajnice. Ve vlastnostech prvku je potřeba nastavit v položce "Spodní vrstva podkladu - použít klopení vozovky" - sklon vnitřní krajnice.
Rozdílné klopení povrchu krajnice se řídí položkou "Použití sklonu klopení vozovky" - Sklon vnější krajnice; a pláně krajnice, která se řídí položkou "Spodní vrstva podkladu - použít klopení vozovky" - sklon vnitřní krajnice.
|
|
|