Jak ve Fusion 360 přidat zdrsnění, vroubkování, rýhování vybrané válcové plochy - např. pro snazší ovládání točítek a knoflíků či rukojeti? (diamond knurling)
Nabízí se několik postupů, podle toho, na co tento prvek povrchové úpravy potřebujete využít - plné 3D modelování vzoru zubů totiž může váš model značně zkomplikovat a zpomalit:
buď jen vizuální vroubkování, pro render - pak je nejvhodnější rýhování povrchu znázornit přes textury, mapy nerovností) - viz např. Tip 9227
nebo plně modelované, např. pro 3D tisk - pak lze využít např. dvě ozrcadlené šroubovice a jejich pole s dostatečným počtem prvků - viz videopostup:
nebo skutečné rádlování, obráběné, soustružené (využitím CAM funkcí si ušetříte složitost 3D modelování) - použijte CAM strategii závit - jednou levotočivý, poté pravotočivý - oba dva vícechodé, aby bylo synchronizováno otáčení vřetene s posuvem
Rádlování (tvářecí i řezné) určují normy DIN82, ČSN 01 4930 (rýhování), ČSN 01 4931 (pravoúhlé) a ČSN 01 4932 (kosoúhlé).
Pomohl vám tento tip? Provoz služby CADForum.cz podpoříte i nákupem produktů Autodesk u provozovatele tohoto serveru a Platinum partnera Autodesku, firmy Arkance Systems. Můžete si také přidat odkaz na vaše stránky:
Tipy a triky prosím využívejte na vlastní zodpovědnost. Provozovatel (Arkance Systems CZ s.r.o.) nenese odpovědnost za případné potíže vzniklé v souvislosti s použitím kteréhokoliv z uvedených tipů. Pro plné zvládnutí dané aplikace doporučujeme absolvování některého z nabízených CAD školení. Další publikování obsahu je dovoleno jen se souhlasem autora.