Zobrazit plnou verzi příspěvku: Žalostně pomalé šrafování složitějších výkresů
Firestone
05.05.2015, 11:29
Zdravím,již nějakou dobu se potýkáme s letitým problémem, kdy máme složitější stavební výkres -- jedno DWG obsahuje spoustu řezů a při šrafování se po výběru chtěné vyšrafované plochy (výběr plochy bodem) ACAD LT 2016 kousne na delší dobu (v řádu desítek sekund). Zatížení jednoho jádra CPU vylítne na maximum.Pokud identický postup zkouším v "CAD alternativě" (BricsCAD), tak je tato operace citelně pružnější.Často si pomáháme tím, že izolujeme šrafované oblasti, aby se vše urychlilo. Pak by samozřejmě pomohlo mít vše roztrkáno do více DWG, ale ztrácí se pak přehlednost při práci, když není vše v jednom DWG a hned viditelné.Neměl by někdo k tomuto problému nějakou radu, či vysvětlení?
http://knowledge.autodesk.com/support/autocad/troubleshooting/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/Hatch-selection-is-slow-in-AutoCAD-2015.html
Také v odkazu... See Also. (lze přepnout do češtiny)EDIT: Ještě přidám jeden odkaz, zvláště metoda č. 4 je poněkud neortodoxní a využívá méně známý příkaz OOPS.http://www.cad-notes.com/working-faster-with-autocad-hatch/Samozřejmě nejspolehlivější cesta je oklikat to polyline a vyšrafovat tento objekt. V dopravních situacích prakticky není jiné cesty (krom nějakých malých objektů).
johny2015-05-05 12:21:28
Dobry denU šrafovani se mi osvědčilo, pred "Pick point" vždy správně zaZoomovat... aby tam byly vidět všechny plovhy které se mají vyšrafovat, ale zase, zby tam toho nebylo moc. AutoCAD při hledání hranic pro šrafu scanuje oblast kterou uživatel má momentálně naZoomovanou na monitoru... (nevim v 2016, lae driv to tak bylo...)
Firestone
05.05.2015, 12:56
[QUOTE=johny]EDIT: Ještě přidám jeden odkaz, zvláště metoda č. 4 je poněkud neortodoxní a využívá méně známý příkaz OOPS.http://www.cad-notes.com/working-faster-with-autocad-hatch/[/QUOTE]Ten tip s použitím OOPS mně přijde založen na podobném principu, jako když odizoluji nepotřebné čáry? Nebo se pletu?SELECTIONEFFECT 0 | 1 nemá v mém případě žádný pozitivní efekt.Pak ještě zabrala proměnná HPQUICKPREVIEW -- a to v prvním kroku, když je CAD ve fází počítání zobrazených ploch v modelu.[QUOTE=splonk]Dobry denU šrafovani se mi osvědčilo, pred "Pick point" vždy správně zaZoomovat... aby tam byly vidět všechny plovhy které se mají vyšrafovat, ale zase, zby tam toho nebylo moc. AutoCAD při hledání hranic pro šrafu scanuje oblast kterou uživatel má momentálně naZoomovanou na monitoru... (nevim v 2016, lae driv to tak bylo...)[/QUOTE]Tohle je zajímavý tip, díky za něj, je to citelně rychlejší, když se to pomocí zoomováním více vyhraje před samotným šrafováním.Obecně mě ale celkem zaujalo, že alternativní CAD si s tím poradí daleko pružněji (při stejném zoomu).
Ono v zásadě všechny metody sledují v prvé řadě cíl zmenšení množství objektů zobrazených na aktuální obrazovce. Druhou faktorem je pak změnšení samotné šrafované plochy - rozdělením. Velmi špatně se šrafují "nudle" - protože se většinou obtížně celé umístují na obrazovku (viz splonk)...Nebo oddělení rizikových míst (spoje oblouků, víc hran přes sebe). Rizikové místo pak nazoomovat a udělat zvlášť. Tohle šrafování je v AutoCADu letitý problém. Né že by to neřešili a nevylepšovali... třeba před lety byla zavedena možnost definovat gap.. Ale evidentě pořád to není ono.
Firestone
06.05.2015, 09:26
Ještě bývá hodně palčivé ořezávání šraf. Např. když mám nějaký detail a chci ořezat šrafy podle kružnice (kruhový detail). To jsou často "výtuhy" ACADu v řádu minut :(
Proč to děláte takhle složitě? Není rychlejší rovnou šrafovat vybrané objekty, v tomhle případě kružnici?
Firestone
06.05.2015, 11:19
Ano, máte pravdu, že by to takto bylo rychlejší.Vycházím totiž ze situace, kdy mám např. hotový řež celým objektem a z toho si chci vzít kousek k provedení detailu. Tj. mám to pak vč. šraf.Samozřejmě by to šlo taky řešit nějakým extra výřezem v rozvržení navíc v patřičném měřítku (a popisky dělat až v rozvržení, anebo pomocí Poznámky). Ale bude asi rychlejší to vyšrafovat znova, než ty šrafy složitě ořezávat.