Zobrazit plnou verzi příspěvku: 3ds Max-auto rigging odpruzenie

japaja
08.04.2012, 22:45
Caute.

Som tu novy a dufam ze mi toto forum pomoze mam v 3ds maxe zrobene auto a chcel by som zrobit odpruzenie nasiel som navody ako to zrobit ale bud mi nesedel pivot alebo nieco ineho predstavujem si to asi takto zrobim buginu zakladne detajli 4 kolesa a chcel by som zrobit odpruzenie ked pojde po nejakom krivom povrchu da sa to? vie mi niekto poskytnut normalny navod pre normalneho cloveka?Mam 3ds Max 2011

japaja
09.04.2012, 20:21
to mi neviete poradit? prosim...


Biolit
10.04.2012, 08:41
tohle je dost specificka vec a tu ti v tomto smeru asi moc lidi neporadi. Bud zkus hodit svuj dotaz treba na www.maxarea.com a nebo se podivej na nasledujici odkaz 
http://rendering.ru/ru_en/madcar.html . Je to primo hotovy placeny plugin presne pro to co potrebujes.

japaja
10.04.2012, 22:14
si robis srandu 200 eur za plugin?


Biolit
11.04.2012, 07:54
a cos cekal, ze ti to daj na zlatym podnosu a jeste ti za to zaplati? Kupujes hotovy a kvalitni reseni (teda aspon podle tech videi).

be_em
11.04.2012, 08:10
Kedysi som videl tutoriál na "ručné" riešenie takejto animácie, viem že existuje, ale ani za svet si nespommeniem kde to bolo, ale si myslím že určite niečo vygoogliš.

Biolit ti dobre povedal, je to špeciálne riešenie a preto je na toto plugin ktorý sa určite vyplatí automobilkám prípadne reklamným agentúram, pre ne je 200€ maličkosť.

Ale ak máš dosť času a trpezlivosti riešenie tu je. Zanimuj si autíčko a potom pekne krásne ručne, napr. každých 1 meter alebo na prípadnej nerovnosti urob animáciu kolesa (zvislý posun) ručne. Pridaj ešte k tejto animácii šum (noise) lebo koleso vibruje, sa trasie, atď atď. a hotovo. Stačí ti iba predné kolesá, zadné skopíruješ a posunieš časovo o rázvor kolies. Prípadná animácia pružín je už ľahká záležitosť, pružinu budú meniť svoju dĺžku podľa kolesa.

To ako docieliš, že sa ti koleso bude presne otáčať podľa povrchu, resp. ako vyriešiš diferenciál v zákrute, resp. ako vyriešiš odstredivé náklony a gravitačné zrýchlenie karosérie to ti už neporadím, to je ďaleko nad moje sily (ja som stavebný inžinier a robím hlavne architektúru), je to hlavne fyzika, dynamika atď atď, v 3dsmax máš modul Reaktor (ktorý by ti mohol s niečím pomôcť) ale s tým nerobím vôbec lebo nemám dôvod.

Ako vidíš po animácii organických modelov (ľudí, tváre, mimika, zvieratá) na čo máš však priamo v 3ds max modul, ide podľa mňa o jednu z najťahších animačných úloh. Na kadejaké roboty, kvapaliny, výbuchy, ohne je to habadej. Tak či tak dal si si neľahkú úlohu a s výsledkom pravdepodobne spokojný nebudeš ale skús to, určite ťa to posunie ďalej. A googli lebo určite návod na internete nájdeš.

japaja
11.04.2012, 15:36
myslis toto? http://www.youtube.com/watch?v=afaI4Q0CcLc&feature=channel

http://www.youtube.com/watch?v=co6jyrb3bY8&feature=relmfutam zas mi to blbne ten pivot a pas na tank? sa da nejako?

be_em
12.04.2012, 07:17
No vidíš, super. Ani sám som neveril že sa to s Reactorom dá tak ľahko. Vyzerá to dobre, tak skúšaj. Viac ti neporadím a asi ani ďalšie rady tu na tomto fóre nečakaj. Skús na tom fóre uvedenom vyššie.

Biolit
12.04.2012, 10:32
ale moc si na ten reactor nezvykej, od verze 2012 uz ho v Maxu nenajdes. 

be_em
12.04.2012, 11:13
Vážne? To som vôbec nevedel. Však Reactor chválili. A prečo? Čo bude namiesto toho?

Vladimír Michl
12.04.2012, 11:44
Původní funkce plug-inu Reactor se dají ve verzi 2012 i v aktuální (dnes uvedené) 2013 nahradit (alespoň pro pevná tělesa) funkcemi MassFX.
 
Vyzkoušejte si funkce PhysX, popř. pro měkká tělesa také Cloth a Flex.
 
Viz např. videa:
 
[TUBE]http://www.youtube.com/watch?v=8srjQSkPpto[/TUBE]
 
[TUBE]http://www.youtube.com/watch?v=jp8lXf9KEC0[/TUBE]

japaja
12.04.2012, 16:43
lahko?! skus to urbit ty a povec ci je to lahke a ked budes mat cas prosim daj tu nejaky odkaz na stiahnutie aby som to mohol vidiet zrobene a jak zrobit k tomu tyce trup je vo vzduchu ci to nebude nejak divne jazdit