Zobrazit plnou verzi příspěvku: 3DS MAX Otexturování 1 materiálem

stety2
23.01.2013, 20:02
Potřeboval bych poradit jak můžu v Maxu otexturovat celý model 1 obrázkem.Tím mám na mysli např. když jsem si někde stáhl model zbraně (v skp-sketchup) importoval jsem ho do Maxu a celý model zbraně byl pokryt 1 materiálem a to fotografií (obrázkem) zbraně.(Každá část seděla přesně tak jak měla)Takže potřebuji vědět jat v Maxu udělat to samé, Nebo je nějaká jiná možnost jak mít pouze 1 materiál a model z každý strany jinak „vypadající“ model.Nebo bych mohl požít Atlas (nebo jak se to nazývá) že bude v jedné textuře několik dalších textur, ale bohužel nevím ani jak to udělat.(Nechci použít Multi/Sub-Object materiál! Chci to mít v jednom obrázku=textuře)
stety22013-01-23 20:10:52

Biolit
04.02.2013, 16:29
nastuduj si Unwrap v helpu Maxe, to ti tady nikdo na par radku nevysvetli. V nem se da rozlozit model na plochy a vygenerovat mapa. S jeji pomoci si pak treba ve photoshopu vytvoris difusni, reflexni, bump mapu a dalsi. Nekdo to treba dela naopak, ze si nejdriv vytvori ty mapy a rozlozeny model v unwrapu jim pak prizpusobuje.  Kazdopadne se zamer na unwrap

upi85
04.03.2013, 23:05
Zvladnout unwrap samotny zase neni az tak tezke, mam s nim ale ovsem jeden problem, mozna mi nekdo poradiVytvoril jsem si multiple material, pridal dva standartni materialy s texturou, a na model (testovaci kostka) dal na 3 plochy id 1 a na zbyle 3 id materialu 2Pridal jsem modifer 'unwrap UVW' vybral 3 plochy s jednim materialem, napasoval prvni texturu jak sem potreboval, a kdyz sem kliknul zpet na vyber ploch tak se mi tohle nastaveni zresetovalo s nejakou varovnou hlaskou.Vypada to jako bych neco nepotvrdil, nebo neulozil zmeny. nemam jak prizpusobit druhou texturu.Poradi mi nekdo prosim?

Biolit
04.03.2013, 23:24
no priznam se, ze nejsem zadny mistr v unwrapu, ale resil bych to v UVeditoru, kde bych si dal flatten maping. Prizpusob si velikost k mape a vpravo dole v liste si pak muzes prepinat mezi ID1, ID2 nebo vsechny ID.

upi85
04.03.2013, 23:29
to by sice slo, ale kdyz mam rozsahlejsi model, a chci vybrat jen nektere plochy, a ty si doladit, tak se pak nemuzu vratit do meshe a vybrat jine, protoze se mi to co jsem doladil zase zrusi priklad dum vyexportovany z revitu je jeden model, a mam nekolik betonovych zdi, ale chci si jednou doladit jednu zed, a podruhe jinou zed (kdyz ne z revitu tak treba z sketchupu urcite)(blender to umi docela pekne a prirozene, tam je zas problem s tim ze neumim importovat FBX z revitu)


Biolit
04.03.2013, 23:40
tak na ten model s unwrapem aplikuj modifikator editpoly a nic se ti nezrusi. Akorat na tu zmenenou plochu budes muset dat opet unwrap. Ale daval bych si na tohle pozor, protoze unwrap se provadi na hotovy model. Pokud zmenis proporce jedne plochy, zmeni se proporce u dalsich prilehlych ploch a uz se ti deformuje textura.

Biolit
04.03.2013, 23:53
jinak ted to zkousim a pri aplikaci unwrapu se mi pri zmene meshe v unwrapu nic neresetuje. Jestli plochy pro unwrap oznacujes v edit poly, tak pak se ti muze unwrap resetovat. Plochy pro unwrap oznacuj az v unwrapu a oznacuj vsechny plochy. Jednotlive ID si pak upravis v UVeditoru v unwrapu

be_em
05.03.2013, 20:58
Tak ani ja nie som tip top expert pre Unwrap mapovanie, ale s priradením dvoch materiálov cez ID identifikátory a ešte k tomu cez dva UVW modifikátory mám vždy problém, teda presne vtedy keď chcem jednu stenu napapovať v inej mierke ako druhú, na jednej stene je napríklad omietka a na druhej je kamenný obklad, ale akosi sa mi to vždy podarí. Len je to chaos a štýl pokus omyl :-) ... viem že musím byť v aktívnom mode Edit Poly a potom priradiť UVW map, majú na to vplyv aj ikonky pod zoznamom modifikátorov priradených objektu. Ale inak keď ma to už omrzí a stratím nervy :-) tak stenu ktorú mám inak mapovať vyčlením (Detasch) z celého objektu a mám to ako samostatný objekt, ďalšia možnosť ale pracnejšia, za to však reálnejšia je vytvoriť tento obklad ako nový objekt, t.j. pred stenu dám ešte jednu stenu malej hrúbky, napr. 10 mm, ktorú napapujem už ako samostatný objekt, toto riešenie je skoro totožné aj reálnej praxi, t.j. kamenný obklad alebo drevený obklad sa na stenu zväčša aj reálne inštaluje a zväčšuje hrúbku steny. Ale to už sú ozaj detaily.