Zobrazit plnou verzi příspěvku: AIP 2010 multibody

Paolo
12.03.2009, 14:10
zdravím vespolek, máte někdo zkušenosti s AIP 2010 konkrétně s Multibody workflows? nemohu nikde najít podrobnější screen-shoty nebo videa jak to funguje. Pracuje to obdobně jako boolenovské operace v Catii? nebo alespoň přibližně?

Vladimír Michl
12.03.2009, 16:01
Je to funkce Inventoru (není potřeba Inventor Professional). Součást může obsahovat více samostatných těles (vzniklých např. odvozením) a můžete je v rámci jedné součásti i vůči sobě posouvat. Tyto posuny se chovají jako standardní konstrukční prvky.

Paolo
12.03.2009, 16:46
Garin Gardiner ve svém posledním videu se o tom zmiňuje, a nezdá se mi že by šlo jen o posun, bohužel nemám Inv2010 nainstalovaný, ale dotaz zněl spíše zdali se jedno body může odečíst a další přičíst ... tedy jako boolenosvské operace v Catii (aspoň v prvním stupni). Konkrétně zdali jde tímto (konečně) vyřešit odlitek složený ze dvou jader a přitom vše bylo elegantně v jednom souboru.

(AIP používám jako zkratnu, nemyslím tím konkrétně profi verzi :) ale diky za upozornění)

Paolo
14.03.2009, 12:37
měl bych dvě prosby na přítomné
1, máte 2010?
2, mohli by jste to vyzkoušet :)

Michal H.
20.03.2009, 10:01
Catii bohužel neznám, ale v Inventoru 2010 lze vytvořit v rámci jednoho souboru více součástí, které lze od sebe pomocí příkazu Combine odečítat/přičítat/dělat průnik těles (Boolovské operace), tím Vám vznikne, jak odlitek, tak levá strana formy, tak i pravá strana formy. A tyto součásti, které jsou v rámci jednoho souboru, lze následně rozložit do samostatných souborů...

Paolo
20.03.2009, 14:40
tak to zní skvěle, děkuji za odpověď, asi si 2010 verzi vyzkouším :) postupně Autodesk solidně zapracoval na věcech které zrovna mě trápily :)

Paolo
16.03.2010, 09:23
rok se sešel s rokem, kolik lidí tuto novou multibodies funkci využívá a jak jste spokojení?

VlJanecek
16.03.2010, 09:32
Dobrý, já ji používám občas. Někdy to pomůže vyhnout se podsestavě. Ale je to pro mně trochu nezvyk.

Obrob
16.03.2010, 12:41
U nás to také využíváme. Můžu říct že s verzí 2010 jsme celkově spokojeni. Jediné problémy byly trošku s instalací.

ssmiga
16.03.2010, 12:49
Také s oblibou používám. Na rozdíl od 2009 mi 2010 často padá, ale pouze v prostředí Framegenerátoru.

Paolo
16.03.2010, 13:27
rád bych to vyzkoušel na odlitku, kde jedno body bude jádro (tedy mínus) a druhé body které bude mít závislost na prvním (tedy plus). Dříve jsem to musel mít jako dva soubory což se mi po čertech nelíbilo

horalek
18.03.2010, 23:54
Jen takové doplnění, po vytvoření souboru modelu s více body je možné vyexportovat jakékoli body jako samostatný ipt (s vazbou na základní součást), dále je možné multibody "rozstřelit" na sestavu a do ní vložené jednotlivé body jako součásti. Z jednoho multibody můžete vytvořit více sestav.
Poloha i tvar jednotlivých součástí se pak řídí ze zdrojového souboru součásti (obsahující multibody). 
 
Výhodou řešení přes multibody je hlavně jedno místo, ze kterého se součásti upravují. Upravují se na úrovni dílu - nejširší portfolio nástrojů pro modelování napříč všemy body najednou.