Zobrazit plnou verzi příspěvku: AIP 2010 multibody
zdravím vespolek, máte někdo zkušenosti s AIP 2010 konkrétně s Multibody workflows? nemohu nikde najít podrobnější screen-shoty nebo videa jak to funguje. Pracuje to obdobně jako boolenovské operace v Catii? nebo alespoň přibližně?
Vladimír Michl
12.03.2009, 16:01
Je to funkce Inventoru (není potřeba Inventor Professional). Součást může obsahovat více samostatných těles (vzniklých např. odvozením) a můžete je v rámci jedné součásti i vůči sobě posouvat. Tyto posuny se chovají jako standardní konstrukční prvky.
Garin Gardiner ve svém posledním videu se o tom zmiňuje, a nezdá se mi že by šlo jen o posun, bohužel nemám Inv2010 nainstalovaný, ale dotaz zněl spíše zdali se jedno body může odečíst a další přičíst ... tedy jako boolenosvské operace v Catii (aspoň v prvním stupni). Konkrétně zdali jde tímto (konečně) vyřešit odlitek složený ze dvou jader a přitom vše bylo elegantně v jednom souboru.
(AIP používám jako zkratnu, nemyslím tím konkrétně profi verzi :) ale diky za upozornění)
měl bych dvě prosby na přítomné
1, máte 2010?
2, mohli by jste to vyzkoušet :)
Michal H.
20.03.2009, 10:01
Catii bohužel neznám, ale v Inventoru 2010 lze vytvořit v rámci jednoho souboru více součástí, které lze od sebe pomocí příkazu Combine odečítat/přičítat/dělat průnik těles (Boolovské operace), tím Vám vznikne, jak odlitek, tak levá strana formy, tak i pravá strana formy. A tyto součásti, které jsou v rámci jednoho souboru, lze následně rozložit do samostatných souborů...
tak to zní skvěle, děkuji za odpověď, asi si 2010 verzi vyzkouším :) postupně Autodesk solidně zapracoval na věcech které zrovna mě trápily :)
rok se sešel s rokem, kolik lidí tuto novou multibodies funkci využívá a jak jste spokojení?
VlJanecek
16.03.2010, 09:32
Dobrý, já ji používám občas. Někdy to pomůže vyhnout se podsestavě. Ale je to pro mně trochu nezvyk.
U nás to také využíváme. Můžu říct že s verzí 2010 jsme celkově spokojeni. Jediné problémy byly trošku s instalací.
Také s oblibou používám. Na rozdíl od 2009 mi 2010 často padá, ale pouze v prostředí Framegenerátoru.
rád bych to vyzkoušel na odlitku, kde jedno body bude jádro (tedy mínus) a druhé body které bude mít závislost na prvním (tedy plus). Dříve jsem to musel mít jako dva soubory což se mi po čertech nelíbilo
Jen takové doplnění, po vytvoření souboru modelu s více body je možné vyexportovat jakékoli body jako samostatný ipt (s vazbou na základní součást), dále je možné multibody "rozstřelit" na sestavu a do ní vložené jednotlivé body jako součásti. Z jednoho multibody můžete vytvořit více sestav.
Poloha i tvar jednotlivých součástí se pak řídí ze zdrojového souboru součásti (obsahující multibody).
Výhodou řešení přes multibody je hlavně jedno místo, ze kterého se součásti upravují. Upravují se na úrovni dílu - nejširší portfolio nástrojů pro modelování napříč všemy body najednou.