Zobrazit plnou verzi příspěvku: Aktualizace Autodesk

Betak
11.05.2016, 13:23
Nevím jestli to patří do tohohle tématu, ale mám dva počítače, na obou je nainstalovaný Inventor 2016. Na jednom mi dnes hlásí okno "Počítačová aplikace Autodesk", že je dostupná aktualizace a na druhém se mi aktualizace nehlásí.

Vladimír Michl
11.05.2016, 13:32

Rozdíl v chování aktualizačního nástroje může být způsoben několika vlivy:- nabídka aktualizací není na všech strojích okamžitá, systém rozkládá zátěž stahování (podobně jako např. Windows Update), proto vyčkejte několik hodin- na druhém počítači může být namísto Desktop App nainstalována starší verze Application Manager, ta se může chovat odlišně a neaktualizuje novější verze CAD software- nastavení správce aktualizací může být odlišné - např. můžete mít ve vašem účtu Autodesk Accounts zakázáno stahování a instalace aktualizací na vašem PC (viz)- komunikace Desktop App se serverem může být přesměrována nastavením nebo blokována firewallem Pokud si chcete komponentu Autodesk Desktop App (Počítačová aplikace Autodesk) nainstalovat, využijte stažení ze stránky Download nebo ji raději instalujte (i v české lokalizaci) jako součást trial verze některého produktu Autodesk řady 2017. Opět viz Download - Trial verze.

Defter
11.05.2016, 14:34

Zdravím,nemáte tušení, jestli se plánuje něco na styl MS WSUS? Čili schválení záplat administrátorem a jejich distribuci a aplikaci pomocí interního úložiště? Samozřejmě pod delegovaným účtem bez nutnosti zásahu fyzického uživatele se zvýšenými oprávněními? 

Vladimír Michl
11.05.2016, 18:28

Schvalování administrátorem a interní úložiště už tam jsou - viz http://www.cadforum.cz/cadforum/jak-ridit-stahovani-a-instalaci-oprav-v-autodesk-desktop-app-tip10826, ale na instalaci je potřeba instalační oprávnění (přeci jen jde o řešení na úrovni aplikace, ne OS). Nějaké diskuse kolem toho byly, ale myslím že bezprostředně se nic v tom směru nechystá - a je otázka zda je žádoucí, aby takové oprávnění šlo na úrovni aplikace obejít.

Defter
11.05.2016, 18:50

Asi jsem se špatně vyjádřil, nemluvil jsem o obcházení (to by bylo opravdu nežádoucí), ale o delegaci. Jako například u SCCM (a jiných systémů), vytvoříte v AD servisní účet a pomocí jeho práv spouštíte tyto servisní úkoly na stanicích klientů, v tomto případě by to byl update aplikace (tak jako například WSUS a WU dokáže patchovat běžící sadu Office). Současný stav je jaksi polovičatý, v korporátním prostředí, kde spravujete stovky instalací, je nežádoucí, aby měli klienti druhý účet s admin právy nebo nedej Bože aby přímo pod takovým účtem pracovali.

Vladimír Michl
11.05.2016, 19:03

Chápu, ale spíš bych se přimlouval řešit to právě pomocí systémových nástrojů (třeba s nějakou podporou web služeb Autodesku). Nebo existuje někde příklad takové aktualizační infrastruktury pro aplikace (mimo Microsoft)?

Defter
11.05.2016, 19:13

No, povětšinou není potřeba. Buď společnost vydá úplně nový build, tudíž se stávající instalační msi balíček odebere standardním mechanismem (AD/GPO nebo pomocí SCCM) a nainstaluje se build nový, nebo se onen patch v podobě msp balíčku aplikuje na původní instalační balíček (standardně produkty například Adobe) a ten se opět následně pomocí standardních nástrojů přidá/odebere. Jenže Autodesk jde bohužel cestou MS, čili vydává patche, ale už ne nástroj na jeho správu v korporátu (to cloudové řešení je vhodné opravdu pouze pro malou projekční kancelář, kde to jeden schopnější uživatel jednou za čas odpoledne nakliká ručně). Ještě před dvěma lety Autodesk alespoň podporoval AD/GPO a injektování patche do administrativního obrazu (merge)...