Zobrazit plnou verzi příspěvku: animace pružiny

barta
24.02.2007, 15:59
Muzete mi prosim nekde poradit jestli je mozne v inventoru 10 animovat chod pruziny. jestli ano jak? dekuju

Vladimír Michl
24.02.2007, 16:06
Před časem se řešilo v:
http://www.cadforum.cz/forum/forum_posts.asp?TID=1960
 
Příklad adaptivní pružiny (sestavy) je v Katalogu CAD bloků

cenda.v
26.02.2007, 14:13
ja jsem to zkusil podle toho jak to tam pisou a nepovedlo se mi to asi jsem to zrejme blbe pochopil a proto prosim jestli by jste mi nezaslal na cenda.v@seznam.cz nejakou sestavu kde je to pruzina  rozpohybovana. dekuji

martin.hendrych
26.02.2007, 15:16
Tento problém lze řešit velmi jednoduše aimací uživatelského parametru.

vymodelujte si pružinu funkcí Spirála tak, že použijete volbu zadaní rozměrů Otáčky a výška.
Pomocí funkce Parametry si vytvořte uživatelský parametr libovolného jména, který bude charakterizovat výšku pružiny a zadejte mu odpovídající počáteční nebo koncovou hodntu.
Název uživatelského parametru vepište do položky Výraz u příslušného Parametru modelu, který určuje výšku pružiny.
Model pružiny uložte.
Přejděte do modulu Inventor Studio, vyvolejte Časovou osu animace a nastavte požadovaný čas.
Nyní vyvolejte funkci Animovat parametry, vyhledejte váš uživatelský parametr a panelu nastavte rozmezí pohybu, ......
Animace by měla fungovat!
Na ukázku animace se podívejte zde.martin.hendrych2007-02-26 15:45:00

Georgetta
26.02.2007, 20:30
Zdravím všechny! Potřebuji poradit s rozpohybováním sestavy. Začal sem jen tak z nudy malovat 3D model pásového 70ti tunového bagru VOLVO EC700B, prakticky 1:1, jen jak jsem to okoukal z webu. Nebudu zabíhat do detailů, je to obrovský, ale kdo bude mít zájem, rád se podělím! Věc se má teď tak: mám v jedné sestavě spojených asi 50 článků pásu. Článek je zase sestava 5 zvazbených elementárních částí a články jsou zavazbeny v čepech jen základní rotační vazbou. A pak mám Sestavu podvozku jehož součástí jsou přední vodící a zadní ozubené náhonové kolo. Ta jsou na svých místech opět držena jen základní rotační vazbou(popsal bych tu ikonu jako "válec-válec"). Všechno perfektně sedí,nikde žádná kolize, maloval sem to v ideální pozici, tedy žádné vůle, jen plošné nebo tečné dotyky. No a to celé je součástí sestavy "BAGR", která má v tento moment 138MB. Jak mám ten pás donutit,aby se otáčel? Nejsem uplnej greenhorn, v INV 10 maluju intenzivně (prakticky denně;moje hobby) už 2 roky. Nejsem si jist, jestli to v mém případě půjde vyřešit jen řízením jedné vazby a pohybem vazeb na ní závislých. Asi to bude chtít nějakou funkci. Zkusil jsem už hodně věcí, strávil nad tím moře času! Takže obecně, jak rozpohybovat článkový řetěz mezi 2 ozubenými koli? A ještě k tomu tak, aby jedno z těch kol bylo zdrojem pohybu a vše ostatní se jen vezlo? umím to v 3D Studiu MAX, ale ne v INV 10. Kdo poradí? Díky a Páčko, čmárači!