Zobrazit plnou verzi příspěvku: Autobusová zastávka-dlažby na nástupišti

Radim Cech
18.11.2008, 10:51
Nemá někdo vzorové řešení autobusové zastávky, zejména umístění varovného pásu z odlišné barvy a naváděcího pásu na dveře ze slepecké dlažby? V nové ČSN je to trochu zmatečně, v publikaci TYFLOSERVIS zase zastávka není.
 
Varovný pás už jsem viděl 200 i 400 mm široký, naváděcí pás je podle ČSN správně 500 m od hrany nástupiště, ale už jsem ho viděl přímo napojen na varovný pás.

zdrk
18.11.2008, 11:36
U výrobců dlažeb žádné skladby nejsou?

Radim Cech
18.11.2008, 11:40
Jde mi prostorové řešení, ne skladbu konstrukce

zdrk
18.11.2008, 11:59
Myslel jste např. něco takového!
20081118_115847_BEST_–_BEATON_p.pdf

Mantlík
18.11.2008, 12:32
Tento týden nejsem (doufám) v práci, takže z hlavy ...
 
- podél nástupní hrany má být barevně kontrastní NEHMATNÝ (tj. normální - neslepecká dlažba) pás, zasahující 50 cm od hrany obrubníku (obrubník se nebarví) . Pak je tam taky nějaké omezení barevnosti a vzorů do určené vzdálenosti od nástupní hrany
- signální pás z barevně kontrastní reliéfní dlažby (zpravidla používám Best - Klasiko pro nevidomé - v Praze většinou červená barva) šířky 80 cm má být vzdálen od zastávkového sloupku 50 cm (možná 50-80 cm), je ukončen u nehmatného kontrastního pásu - tedy 50 cm od hrany obrubníku. Na druhé straně se musí ukončit dle pravidel pro signální pásy.
 
Varovný pás šířky 200 mm je jedno ze zvěrstev, která kupodivu při kolaudaci procházejí (podobě jako signální pásy na přechodech, které občas vedou nevidomé doprostřed křižovatky  ....)
 
Zkuste pohledat též na www.sons.cz, mám pocit, že tam je aktualizovaný metodický materiál ke stažení )
 
Zatím jsem to ale v žádné PD neřešil výkresově podrobněji, než že jsem v situaci naznačil signální a nehmatný pás + popis ....
 
Možná se v práci stavím ve čtvrtek ráno, tak zkusím něco posbírat. V pátek bych se chtěl dostat na Vaši přednášku na AAF (snad mne tam pustí), tak bych Vám to dal.
 
Snad to takhle zatím stačí
Mějte se