Zobrazit plnou verzi příspěvku: Axonometrie v AutoCADU 2005

Dr.Ikebara
08.12.2005, 16:20

Dobrý den.
Potřebuji v AutoCADu narýsovat axonometrii. Tedy:
1. Otočit USS tak aby osa z byla svisle a osy x a y svírali "ve skutečnosti" 90°, ale ve 2D by se úhel zobrazil větší.
 - USS jsem nějakým způsobem (pokus - omyl) otočil, ale jde to
udělat rychleji a přesněji? V tom mém otočení nefunguje funkce ORTO pro
osu z (pouze pro asy x a y), jde to nějak nastavi aby fungovala pro
všechny osy?
2.  Na každé z os se zkracuje (na každé jinak).  Jde nějak
nastavit  konstanta zkracování (pro každou osu zvlášť), abych mohl
zadat skutečnou hodnotu, ale na výkrese by se vynesla ta zkrácená?
3. Mám narýsované pohledy a půdorysy. Jde je nějakým způsobem
"zdeformovat" (zkrátit velikosti a natočit podle os), abych je mohl
použít pro axonometrii?

Děkuji za každou radu

Dr.Ikebara2005-12-8 16:22:55

Mila128
09.12.2005, 07:05
ad.1 - isometricke kresleni se zapina v Tools > Drafting settings - v tomto dialogu nastavit "Snap type & style" na "Isometric snap". Nebo taktez prikazem "Isoplane". Dale se jiz mezi jednotlivymi typy kresleni prepinate F5.
ad.3 - asi jen rucne vse zkratit a zkosit. O nicem co by to do ISO prevedlo samo nevim.

Dr.Ikebara
09.12.2005, 15:27
Děkuji, ale pokud tak učíním tak budu mít úhly ("na papíře") mezi osama
120°. Potřebval bych aby byly různé. Povedlo se mi pootočit x,y, ale to
pak nebyla osa z svisle:(. Dá se to nějak nastavit?


Dr.Ikebara
10.12.2005, 18:46
ad.3 - jak se dá použít funkce STRETCH na bloky? Mám dojem, že jsem to
už dělal, ale nyní, mi to nejde. Po použití funkce na blok se blok
pouze posouvá.
- udělal jsem si z půdorysu blok (_B) a narýsoval obys půdorysu objektu
v axonometrii (objekt je pravidelný 6.úhelník).  Jde mi o to jak
tedy "napasovat" blok půdorysu do axonometrického obrysu?
Děkuji


Mila128
12.12.2005, 07:26
Toto je celosvetove zazity standard jak kreslit isonometrie, jestlize potrebujete kreslit v jinych uhlech, budete si muset nadefinovat jinak UCS (coz jste, jak jsem vyrozumel, take ucinil). Abychom si rozumeli, jestlize kreslite ve 2D, tak osa z je vzdy kolma na obrazovku (neni videt, kreslite pouze v x,y). Jestli dobre chapu, co myslite, tak si musite nadefinovat ruzne UCS styly, kde budete mit osy nadefinovane pod pozadovanym uhlem a mezi nimi se prepinat.
Na bloky opravdu prikaz Stretch nefunguje. Jedina moznost je, konkretni bloky primo editovat, ci je rozbit.