Zobrazit plnou verzi příspěvku: Čelní převodovka

Jirizhk
05.11.2013, 13:28
Dobrý den,prosím potřeboval bych pomoc s čelním převodovým soukolím kde (z1=19ul,z2=79ul) mi při pokusu o vytvoření druhé komponenty nelze určit počet zubů. Automaticky z první komponenty dochází k výpočtu druhé kde nelze změnit parametr.Zkoušel jsem i početně změnit vzdálenost os (101,457mm).

Mrázek
05.11.2013, 13:36
Ve scénáři návrhu přepněte na "počet zubů" (popř. Modul a počet zubů - záleží, jaké máte zadání - co je dané a co potřebujete spočítat).

Jirizhk
05.11.2013, 13:47
[QUOTE=Mrázek]Ve scénáři návrhu přepněte na "počet zubů" (popř. Modul a počet zubů - záleží, jaké máte zadání - co je dané a co potřebujete spočítat).[/QUOTE]Zkouším modul a počet zubů,ale asi někde mám něco špatně nastaveného. Prosím případně pokud bych vám mohl poslat výpočtový soubor. Děkuji
Jirizhk2013-11-05 13:53:55

Pavel Žáček
05.11.2013, 14:28

Tak si spočítejte přesný převodový poměr a zadejte počet zubů pastorku a převodový poměr.

Jirizhk
05.11.2013, 21:59
[QUOTE=Pavel Žáček]
Tak si spočítejte přesný převodový poměr a zadejte počet zubů pastorku a převodový poměr.[/QUOTE]Vyzkouším děkuji za typ. Zkouším si podle videa http://www.youtube.com/watch?v=6EjnoEOO1KUvazby pro dvě soukolí. Co je hlavně důležitého při vazbení pokud mám soukolí na hřídeli, aby se to otáčelo jak má?

waldosinka
07.11.2013, 10:22
treba spravne zavazbit podla osi

Jirizhk
07.11.2013, 22:15
Jde o to,pokud ozubená kola dělám podle videa tak ta vazba jde řídit, ale přes návrh obou kol jako komponent už vznikl problém,kterou vazbu mám řidít,protože je to vše v jednom stromu pod čelní ozubeným kolem č.1 a vazba uhel pro rotaci nikde... Budu asi to dělat podle videa. Jinak prosím kde mohu nastavit tvar a vzhled kola s drážkou pro pero?

waldosinka
08.11.2013, 06:59
este skuste omrknut toto:http://www.autodeskclub.cz/clanek/5263-generator-celnich-ozubenych-kol-v-inventoru

Jirizhk
09.11.2013, 00:15
[QUOTE=waldosinka]este skuste omrknut toto:http://www.autodeskclub.cz/clanek/5263-generator-celnich-ozubenych-kol-v-inventoru[/QUOTE]Vyzkouším hlavně tu náhledovou část ozubených kol. Výpočty už nějaké jsou,teď záleží jestli nebude chtít ještě se zaměřit početně na hřídele.

waldosinka
09.11.2013, 14:51
super tak drzim palce dajte vediet ako sa vam dari :)

Jirizhk
12.11.2013, 18:51
[QUOTE=waldosinka]super tak drzim palce dajte vediet ako sa vam dari :)[/QUOTE]Rozdělal jsem převodovku a zjistil jak vypadá to větší kolo. Jsou někde prosím nastavení toho středu ozubeného kola? Nebo přes součást vytvořenou akcelerátorem upravit? Případně jestli by jste mi někdo nenahrál z normy ČSN kuličové ložisko ZKL 6305 a 6306 (při instalaci se asi knihovna neprovedla v sekci ostatní normy) Děkuji

Jirizhk2013-11-13 02:05:27

waldosinka
13.11.2013, 09:10
neviem co poradit znami pouziva toto http://www.347.vsb.cz/staff/nemcek/SOFTWARE/CZ/WINDOWS/geo.htmtak skuste pozriet

Permonik
13.11.2013, 18:19
to Jirizhk: Při vazbeni na hřideli:1, zavazbit osu kola s osou hřidele2, zavazbit je tak at se klo neposunuje po hřideli3, zavazbit rovinu kola, která prochazí osou, k rovině hřidele která taky prochází osou3, nebo zavazbit je přes pero  Určeni středu kola:1,změřeni průměru vnitřniho průměru naboje.2, určeni drážky pro pero dle normy3, vnější průměr hřidele, by měl být cca=vnitřni polomer náboje + t1+3*modul ozubenito waldosinka:vypočet rozměru soukolí podle programu prof.Němčeka je shodný s Inventorem, oba vycházeji  ze stejné normy (ČSN). Jen inventor ma ty vypočty v generatoru, prof. Němček je má ve více programech a navíc umí vypočitat ozubeni HRC (které ovšem využiva omezena skupina lidi, kat.347, Škoda auto, a pár dalších)

Jirizhk
13.11.2013, 23:12
Zdravím Permoníku Už mi jenom chybí vazba,aby se spodní hřídel točila zároveň s ozubeným kolem a už s tím dám pokoj. Byl to ten 3/ zavazbit rovinu kola, která prochazí osou, k rovině hřidele která taky prochází osou.Díky za určení středu kola. to Waldosinka:Ten program je rychlý stručný a jasný,ale nechápu když zadám své hodnoty z1z2 asi že je to DEMO mi to skočí zpět na zadané hodnoty





Jirizhk2013-11-14 00:15:09

Jirizhk
16.11.2013, 13:06
Kde najdu v inventoru Gufero?Jak na hřídeli v inventoru středící důlek? Použití náčrt konce stran? http://www.cadforum.cz/forum/forum_posts.asp?TID=8676


Jirizhk2013-11-17 13:29:19

Cheff
19.11.2013, 09:13
Na tvorbu středících důlků jsem právě náhodou narazil při vyhledávání jiného tématu... Více zde (vlákno jsem celé nečetl, jen o něj "zavadil" )

Jirizhk
23.11.2013, 00:44
Řesím na obrázku dva čepy, šrouby nebo ? Nevím co si mám pod tímto útvarem představit, co by to mohlo být jako šoučást v inventoru? viz.obrázek označeno

waldosinka
23.11.2013, 10:59
uzatvaraca matica z vypustou? to je nejaky motor? teoreticky by to mohol byt ventil zhora sa napusta kvapalina a zospodu vypusta, ale najskor zhora ako srob a zo spodu ako cap

Jirizhk
23.11.2013, 19:41
Věděl by někdo jak ve výkresu udělat řez víka,aby vypadalo podobně jako na obrázku?

Cheff
24.11.2013, 10:47
Ad šrouby: Jak psal pislatel výše, jde o napouštění a vypouštění oleje převodovky, jen jsou obojí šrouby - čep zespodu bych při výměně oleje vyndavat nechtěl ;-) Podíval bych se do OC šrouby speciální - tam by se něco našlo, nebo nahlídnout do tabulek co tam bude... Ad promítání Vypnout u pohledu neviditelné hrany a zároveň pravým tlačítkem na součásti a zapnout fajfku u řezu řez všemi součástmi (zapíná se např. i při tvorbě řezu - v základním nastavení neřeže díly z Obsah. Centra)Cheff2013-11-24 10:53:43

Jirizhk
24.11.2013, 13:28
[QUOTE=Cheff]Ad šrouby: Jak psal pislatel výše, jde o napouštění a vypouštění oleje převodovky, jen jsou obojí šrouby - čep zespodu bych při výměně oleje vyndavat nechtěl ;-) Podíval bych se do OC šrouby speciální - tam by se něco našlo, nebo nahlídnout do tabulek co tam bude... Ad promítání Vypnout u pohledu neviditelné hrany a zároveň pravým tlačítkem na součásti a zapnout fajfku u řezu řez všemi součástmi (zapíná se např. i při tvorbě řezu - v základním nastavení neřeže díly z Obsah. Centra)[/QUOTE]Vyzkouším jestli mi projde šroub z OC jiné i z druhé strany. Ten řez OC součástmi,že nejde udělat až když ho někde povolím jsem tušil děkuji našel jsem. Je potřeba ještě něco ve výkresu upravovat? Jen ten řez mi udělal řez i šroubem -->  

emanuel1200
24.11.2013, 16:12
Je to jednoznačně převodovka.Nahoře napouštěcí  šroub, dole vypouštěcí šroub oleje.

Jirizhk
24.11.2013, 18:21
Určitě ano, horší je vše dohromady a snad správně vymodelovat. Výpočty už k tomu mám. Už to jen zkompletovat. a nějak to dopadne :) Domodelovat


Jirizhk2013-11-27 00:08:49

Cheff
24.11.2013, 23:43
Tak na tom konkrétním šroubu nebo dílech vypnout řez (pr. tl. -> účast řezu -> žádná) - pokud by to náhodou bylo zašedlé, tak hledat řetízek v úpravách pohledu - vlevo u reprezentací - jmenuje se to "Asociativní", bo tak nějak - když tam je, tak se nedaj vypínat viditelnosti samostatných dílů...PS: Vypadá to pěkně, jen jestli se tělo bude ještě zaoblovat jako odlitek, tak před výkresama, jinak možná odpojí některé popisky...

Pavel Žáček
25.11.2013, 08:09

To je nalévací a vypouštěcí zátka na olej. Najdete např. nahttp://www.elesa-ganter.com/en/32/icat/produkty/92/olejoznakyolejove-zatky/včetně možnosti stažení modelu. Horní nalévací zátka bývá spojena zároveň s odvzdušněním. Při provozu převodovky se mění teplota a vzduch se roztahuje a zmenšuje a skříň proto musí dýchat. Takže jsou výrobci, kteří dělají zátky s odvzdušněním a zároveň ochranou proti vystřikování a prosakování oleje. Najdete na tom odkazu. Často taky skříně obsahují ještě jednu zátku v úrovni hladiny oleje. Na se nazývá obvykle kontrolní a slouží ke kontrole, kolik oleje ve skříni je.Dolní vypouštěcí zátka bývá vybavena magnetem, na který se zachytávají drobné ocelové částečky, které se při provozu uvolní z ozubení a z ložisek.

Jirizhk
26.11.2013, 01:18
Vybral jsem si zátku která je v OC v inventoru. Doufám,že to nějak nebude řešit. Ještě dodělám spodní část a už budu mít jenom týden na to dodělat výkresy a zkompletovat. Děkuju za info o těch zátkách. Tu zátku co kotroluje hladinu oleje jsem dal jako podložku a šroub,tu měl tak i u převodovky. On asi bude hodně koukat spíše na správnost ve výkresech. Projedu si knihu od pana Kletečky. Snad mi bude stačit jenom výpočet soukolí. Když bude chtít ještě výpočet hřídele na krut? Mohl by chtít? Nejsem profi. Doufám,že nebude čekat zázraky.
Jirizhk2013-11-27 00:07:59

Pavel Žáček
26.11.2013, 07:14

Výpočet hřídele na krut by neměl být problém, pokud jste hřídele modeloval za pomoci Design acceleratoru v inventoru. Pak můžete rovnou v inventoru kontrolovat hřídele. Převodovka vypadá dobře, ale kde má patky? Na čem bude skříň stát?

Cheff
26.11.2013, 08:39
[QUOTE=Jirizhk] Vybral jsem si zátku která je v OC v inventoru. Doufám,že to nějak nebude řešit.... On asi bude hodně koukat spíše na správnost ve výkresech. [/QUOTE] A to je přesně ta věc, která mi nešla na rozum a dost mě Zvl. pokud jde o kontstruování, kde prošel s výbornou člověk, který to měl po formální stránce dobře, ale s konstrukčními nesmysly. Pak na jednoduchý dotaz typu "na co tam máš todle" (věc která v daném typu konstrukce byla evidentně navíc) byla odpověď já nevim, tak to bylo ve skriptech (kde bylo jiné konstrukční řešení)... Jako chápu, že je snaha to udělat co nerychleji s co nejmenším úsilím, ale čloběk by alespoň měl tušit proč to dělá (takže třeba výpočty nezpracovávat, ale alespoň vědět, které se toho týkají - a být na ně připraven má na případný dotaz připravenou odpověď) To není bráno jako útok proti tobě, ale spíše proti stylu výuky!____Na druhou stranu jsem rád, že se vždy najde pár lidí, co to dělají aktivně a o věc se zajímají!PS: na patřičný rozsah nejlépe poradí zadavatel, takže vzít třeba i nehotovou práci a stavit se za ním jestli je daný rozsah OK...

waldosinka
26.11.2013, 09:58
no dnesny profesori a ucitelia neberu tak vazne studium ako kedysi. dokonca ani tie starsie rocniky. co mozem tiez potvrdit z vlastnej skusenosti. my mozeme byt radi ze skolu mame za sebou a ze pan Jirizhk si dal namahu a napisat na forum vo vlastnom zaujme. ma moj obdiv a pochvalu

Jirizhk
27.11.2013, 00:11
[QUOTE=Pavel Žáček]
Výpočet hřídele na krut by neměl být problém, pokud jste hřídele modeloval za pomoci Design acceleratoru v inventoru. Pak můžete rovnou v inventoru kontrolovat hřídele. Převodovka vypadá dobře, ale kde má patky? Na čem bude skříň stát?[/QUOTE]To už byl jenom jak říkáme my technici špíček na celém modelu. Teď se vrhnu na dokumentaci a případně zkusím ještě přetvořit horní víko aby bylo zaoblené ať má pan profesor radost.[QUOTE=Cheff] A to je přesně ta věc, která mi nešla na rozum a dost mě
Zvl. pokud jde o kontstruování, kde prošel s výbornou člověk, který to
měl po formální stránce dobře, ale s konstrukčními nesmysly. Pak na
jednoduchý dotaz typu "na co tam máš todle" (věc která v daném typu
konstrukce byla evidentně navíc) byla odpověď já nevim, tak to bylo ve
skriptech (kde bylo jiné konstrukční řešení)... [/QUOTE]Ano, bohužel je to tak, sežente někde udělejte výpočty a výkresy. Jen je taková doba, že se člověk na něco zeptá a odpověď to už máte umět nebo případně si to najděte. Tomuto bych se rád v učitelství vyvaroval jak to jen půjde. Samostatnost je dobrá věc, ale chtělo by to s mírou.Výuka je to hlavně o tom, že hodinová dotace na předmět vůči tomu co se má stihnout za celý semestr je až skoro nesmyslná, ale to jsme asi jinde než u modelování. Tak už jen výkresovou dokumentaci zkompletovat a odevzdat v přijatelný struktuře. Třeba tento reduktor je už někde vymodelovaný, ale fakt nejsem takový google profi vyhledávač.

Jirizhk2013-11-27 00:23:19