Zobrazit plnou verzi příspěvku: Další objekty na kouli
Zdravím , potřeboval bych radu, jak docílím toho , abych na hotovém tělesu - koule mohl vytvářet další objekty.Jedná se mi přímo o nakreslení ježka, ze známého hlavolamu "ježek v kleci". Prosím o radu moc moc :-)
zkusil bych to přes nově nadefinované roviny tečně na plodu od zakladních ploch tělesa. INV 2011 dokáže definovat plochy pod všemy úhly.
Nebo jednoduše vysunout ze středu (pokud se jedná např o "válce" (případně si pomoci zúžením)
Ale základ je opravdu zadefinovat si nové roviny.
Možností je spousty
Můžu ještě radu , ja definovat ty roviny , mam kouli, ale ani za boha nemůžu ani jednu rovinu definovat...vždy potřebuje aspoň dva body ,ale kouli bohůžel bere jako jednu plochu.
Každé těleso má počátek. To je tři roviny, tři osy a jeden bod. Co chcete víc?
[QUOTE=quadro4]
<span ="universalsearch-bubble" id="UniversalSearchContextBubbleId" style="margin-top:-27px;"><span ="universalsearch-bubble-" ="this.parentNode.style.opacity=1; if(this.parentNode.s && this.parentNode.s.alpha) this.parentNode.s.alpha.opacity=100;" ="this.parentNode.style.opacity=0.7;if(this.parentNode.s && this.parentNode.s.alpha) this.parentNode.s.alpha.opacity=70;" onstart="return false;" ondragstart="return false;"><span ="universalsearch-bubble-icon universalsearch-clearfix"><span ="universalsearch-bubble-iconrow universalsearch-clearfix"><a ondragstart="return false;" ="universalsearch-bubble- universalsearch-bubble-icon-size-larger" ="return false;" id="BartUniversalSearch_ID_MoreSearches" cmdid="BartUniversalSearch_ID_MoreSearches" title="More searches..."></a></span></span></span></span>Můžu ještě radu , ja definovat ty roviny , mam kouli, ale ani za boha nemůžu ani jednu rovinu definovat...vždy potřebuje aspoň dva body ,ale kouli bohůžel bere jako jednu plochu.<span ="yui-skin-sam" id="UniversalSearchContextBubbleMenuPlaceHolder"></span>[/QUOTE]
Jak píše kolega níže - stačí vybrat základní rovinu a pak kliknout na kulovou plochu - v ten okamžik vytvoří tečnou rovinu... Nebo nedělat tečnou rovinu a zadefinovat si jakoukoli rovinu, která bude probíhat rovnoběžně s osou ostnu a ten potom orotovat (pokud bude dost "hluboko" pod povrch koule tak to vyjde podobně jako vysunutí kolmo k ploše...