Zobrazit plnou verzi příspěvku: FileLink ACA + Max

Rostislav Říha
15.01.2009, 19:58
DD,
kolega zkouší filelink mezi architectural desktopem a maxem a má problém: chci, aby v maxu přiřazoval materiály dle barev a ono mu to některé barvy sice v maxu správně zobrazí, ale max je "nezná" - tj. na displeji jsou vidět správně, ale v tabulce barev to nepíše číslo té barvy. K problému dochází u těch entit, které mají v architectural desktopu ve stylu barvu nastavenou pevně - např.: stěna má dvě vrstvy, 1.vnitřní (bílá výmalba), 2. vnější (kamenný obklad). Vnější vrstva má ve stylu nastavenou barvu "byblock" nebo "bylayer" a v maxu se barva zobrazí správně včetně toho, že max zná její číslo. Vnitřní vrstva má napevno nastavenou barvu 60 - max tuto barvu zobrazí, ale neví, že je to barva 60.
Tuší někdo, čím by to mohlo být způsobeno?

Rostislav Říha
02.02.2009, 10:45
mezitím, co jsme tu nedostali na barvy odpověď, tak zkoušíme
nastavit projekt v ACA, aby používal ACA mr materiály a pak ho linknout do maxu - link nastavený, že se entity dělí podle materiálů...rozdělit se rozdělily, ale ty materiály z ACA prý nejsou v MAXu vidět - proč to je? Dá se udělat, aby byly? Jde o to, aby po importu souboru z ACA byly v MAXu rovnou vidět materiály, které jsou použité, a stačilo je jen editovat...
Děkuji

statecny
06.02.2009, 09:59
Dobrý den,
pokud máte u stěny nastaveno více materiálů (různé materiály pro vnitřní a vnější povrch), tak se tento materiál načte do 3ds max jako multi/sub-object  materiál s několika ID (materiál složený z více materiálů). Platí to od verze ACA 2008.
V případě, že načtete do 3ds max projekt z ACA a nevidíte textury, máte zřejmě špatně nastavené cesty ke knihovnám textur. Cestu k jednotlivým materiálům nastavte v menu: Customize->Configure User Path.
 
Editovat materiál můžete v editoru materiálů. Pokud chcete hromadně nahradit materiály vytvořené v ACA nějakými jinými, stačí si v 3ds max vytvořit materiálovou knihovnu s materiály přesně stejného jména jako v ACA. Při importu nebo linku stačí poté zatrhnout volbu "Use scene material definitions". Pokud tuto volbu zatrhnete a MAX najde v .dwg souboru materiál přesně stejného jména, tak použije definici materiálu z MAXe.