Zobrazit plnou verzi příspěvku: HP Designjet 500

Richard_HP
12.03.2021, 19:55
Poradí někdo s plotrem HP Designjet 500, nechce mi načíst jednu barvu a je prakticky nová

bernardr
12.03.2021, 20:34
Dobrý den,je nová - nově koupená a zároveň s neprošlou expirací?Měl jsem zkušenost, že jsem koupil novou barvu do HP550, ale ležela v obchodě řadu let. A HP je má čipované... (nějaká kontrola na datu (???)).Ale to jsem tenkrát nevěděl, až servisák mě vyvedl z omylu.

Richard_HP
12.03.2021, 20:42
Ano byla nová, neoriginální, v tiskárně je sotva měsíc, ale normálně jsem na ni tisknul

bernardr
13.03.2021, 11:42
Myslím si, že problém bude v tom, že to je neoriginálka.Plotry od HP si to elektronicky hlídají. Moje zkušenost.Všeobecně to hlídání je naprd. Pravidelně vyhazujeme nespotřebované náplně, protože ten pitomý plotr oznámí jakousi chybu, která znamená, že je náplň stará. Nejsmutnější je to, že i když nepotřebujete barvu, která Vám dojde, tisknete jen černobíle tak ji stejně musíte koupit, aby se plotr rozeběhl. A mluvím o té řadě 500 (máme ho také - v min. příspěvku jem se překlikl).

Richard_HP
13.03.2021, 11:57
koukal jsem že existují nějaké elektronické dekodéry které toto vyřeší, má s tím někdo zkušenost?https://www.alibaba.com/product-detail/Wholesale-Plotter-Parts-Decoder-Chip-Designjet_1600087069528.html 

Buba
14.03.2021, 08:24
My máme roky HP DesignJet 500 a nikdy sme nemali problém so starými náplňami. Používame ale originálky. Píše síce v menu, že je expirovaná ale normálne funguje. V minulosti, keď bol problém s náplňami, tak bol skôr preto, že bol vadný chip na náplni (to sa reklamuje u dodávateľa), alebo bolo potrebne čistenie plotra a zarovnanie hláv. Prípadne len bolo treba vyčistiť kontakty na náplni a vo vozíčku.

JKortus
14.03.2021, 08:46
Tady jde o jiný případ. Výrobce se snaží bránit proti padělkům spotřebního materiálu. A Richard se snaží tuto ochranu obejít.Je otázka, zda to ten výrobce dělá proto, aby prodal více svých tiskových náplní, nebo aby ochránil kvalitu tisku a uživatele před problémy. Nicméně s originálními náplněmi by tenhle popisovaný problém nevznikl.

bernardr
14.03.2021, 11:28
Vždy kupujeme originál náplně a po expiraci, ještě chvilku jedou, ale potom to vyhodí chybu a když vložím novou, tak plotr jede zase dál. Když vložím zpět starou po expiraci, tak zase chyba. Vložím novou a tiskne. Čistit kontakty jsem též zkoušel.???

Richard_HP
14.03.2021, 12:22
[QUOTE=bernardr]Vždy kupujeme originál náplně a po expiraci, ještě chvilku jedou, ale potom to vyhodí chybu a když vložím novou, tak plotr jede zase dál. Když vložím zpět starou po expiraci, tak zase chyba. Vložím novou a tiskne. Čistit kontakty jsem též zkoušel.???[/QUOTE]
mě to už nejede ani když dám novou náplň, asi budu muset pozvat nějakého servismana, nezná někdo někoho z okolí Mladé Boleslavi

Richard_HP
14.03.2021, 12:25
[QUOTE=JKortus]Tady jde o jiný případ. Výrobce se snaží bránit proti padělkům spotřebního materiálu. A Richard se snaží tuto ochranu obejít.Je otázka, zda to ten výrobce dělá proto, aby prodal více svých tiskových náplní, nebo aby ochránil kvalitu tisku a uživatele před problémy. Nicméně s originálními náplněmi by tenhle popisovaný problém nevznikl.[/QUOTE]
ano chci to obejít protože mi přijde nesmysl kupovat do starýho plotru který mám jen na výkresy kupovat barvy za nesmysl a vyhazovat se mi ho nechce na to tiskne zase dobřeno ještě teda zkusím origo barvu a uvidím

Richard_HP
14.03.2021, 12:28
[QUOTE=JKortus]Tady jde o jiný případ. Výrobce se snaží bránit proti padělkům spotřebního materiálu. A Richard se snaží tuto ochranu obejít.Je otázka, zda to ten výrobce dělá proto, aby prodal více svých tiskových náplní, nebo aby ochránil kvalitu tisku a uživatele před problémy. Nicméně s originálními náplněmi by tenhle popisovaný problém nevznikl.[/QUOTE]
myslím že výrobce brání jen svůj příjem a omezuje práva vlastníka tiskárny, tisknul jsem doposud střídavě na originál a neoriginál a nebyl problém, až teď a kvalita byla pořád stejná tak nevim

Buba
14.03.2021, 14:03
Môžu byť ešte upchaté trysky, ale ak to nejde ani s novou, tak môže byť zanesený ten plotrovský protikus, ja ho zvyknem opatrne vyčistiť vlhkou papierovou utierkou alebo vlhkou tyčinkou na uši, ale veľmi opatrne, aby sa tam nezachytili vlákna a nezatiekla voda. Plus je napravo odstrekávacia nádobka na atrament, ktorá môže byť zanesená. Je viac možností. Raz nám ten ploter netlačil lebo bola zacapkaná vodiaca tyč.Čo presne Vám píše ten ploter?Ak nie ste technicky zdatný do techniky, tak odporúčam naozaj radšej servisáka.

Richard_HP
14.03.2021, 14:38
[QUOTE=Buba]Môžu byť ešte upchaté trysky, ale ak to nejde ani s novou, tak môže byť zanesený ten plotrovský protikus, ja ho zvyknem opatrne vyčistiť vlhkou papierovou utierkou alebo vlhkou tyčinkou na uši, ale veľmi opatrne, aby sa tam nezachytili vlákna a nezatiekla voda. Plus je napravo odstrekávacia nádobka na atrament, ktorá môže byť zanesená. Je viac možností. Raz nám ten ploter netlačil lebo bola zacapkaná vodiaca tyč.Čo presne Vám píše ten ploter?Ak nie ste technicky zdatný do techniky, tak odporúčam naozaj radšej servisáka.[/QUOTE]

MILKA
15.03.2021, 14:38
Jen malá poznámka, u této tiskárny jsme používali prošlé a myslím, že i neoriginální barvy. Plotr neměl problém. Jednou jsem se o tom bavil se servisákem a dostal jsem info, že to ovlivňuje firmware tiskačky.Rychle mi rozmluvil můj pokus o aktualizaci....

Richard_HP
15.03.2021, 18:30
[QUOTE=MILKA]Jen malá poznámka, u této tiskárny jsme používali prošlé a myslím, že i neoriginální barvy. Plotr neměl problém. Jednou jsem se o tom bavil se servisákem a dostal jsem info, že to ovlivňuje firmware tiskačky.Rychle mi rozmluvil můj pokus o aktualizaci....[/QUOTE]
to bude možná ten problém, musel jsem kuli novým hlavám aktualizovat firmware a proto to asi hází chybu

Richard_HP
01.04.2021, 10:24
Neporadí někdo jak dostat tiskárnu do továrního nastavení? Nějak se mi nedaří ji stále zprovoznit.