Zobrazit plnou verzi příspěvku: Inventor a renderování závitů?
Občas potřebuji kromě výkresu vytvořit v Inventoru také 3D model ,který pak renderuji v sw, který umí realističtější obrázky, třeba v Keyshot.Příklad v Inventoru vytvořím kostku s par otvory s BSP 1/4" závity vyexportuji. V Keyshot definuji materiál mosaz definuji scenu atd. a chci vygenerovat 3d obrázek kostky.Funguje to skvěle, bohužel bez závitů.Poradíte kde je problém?
Záleží na tom, do čeho exportujete, ale většina formátů závit nepodporuje. V Inventoru je závit zobrazený jenom jako textura.
Popravdě neexportuji do ničeho, Keyshot umí načít přímo ipt, ale je to jak píšete, pokud je přímo v inventoru závit pouze jako textura a ne "vysoustružená" 3D drážka tak zavit v modelu fakticky není.Co jsme zatím našel ta existuje Thead modeler který bohužel nepodporuje invertor novější než 2020 (mam ale nevím zda se tím zabývat když, přešli na online verzi, ale ta z 3 děr udělal zavit jen v jedné a do realistického závitu to má hodně daleko, modeluje zavít i tam kde není materiál, u křížení děr, závit vystupuje nad díru atd.Snad to nebudu muset dělat ručně jako tady
Tak to potom existuje jediná cesta - modelovat závit. Pochopitelně jen pro účel renderu.Pokud to používáte častěji tak by stálo za zamyšlení vytvořit si iPrvek závitu, aby jste jej jednoduše vložil do modelu.
bernardr
13.03.2021, 19:24
Dobrý dena) ten i-prvek by mně zajímal.b) nebo si stačí nainstalovat zdarma aplikaci „Thread Modeler“ Autodesk Labs
Jen malá poznámka, fyzický model závitu je možný viz. předchozí příspěvek, totéž lze i v Parasolid CADech SW i SE, nicméně není li závit centrálním objektem renderu, je na místě textura přímo v KeyShot. Textury se z modelu do prostředí renderu nepřenesou. To platí jak pro Inventor tak i pro SW/SE. Proto je nutné umístit texturu na příslušnou plochu až v prostředí renderu (např. KeyShot).Přikládám jednu texturu závitu na vyzkoušení, já zatím zkoušel jenom logo na rovné ploše a jednoduché to bez patřičné praxe není.
rys-kt42021-03-13 22:07:16