Zobrazit plnou verzi příspěvku: Jiný materiál na části plochy

Kroupík
17.06.2008, 19:12
Poradíte mi někdo jak udělat na části plochy jiný materiál ve VIZ Renderu? Tuším, že přes Edit mesh, ale nejak mi to nejde, jsem ve VIZ Renderu absolutní začátečník a trapím se s tím už docela dlouho...navíc ta angličtina . Zkrátka potřebuju například na stěně udělat pás jiného materiálu... nakopne mě správným směrem nějaky zkušenější uživatel?

Rostislav Říha
18.06.2008, 08:19
zalezi na konkretni situaci, ale jsou 2moznosti:
- bud si v ADT nebo v ACADu tu zed upravte, aby mela pas uz tam, pred importem do VIZrendru
- nebo pouzijte material, ktery bude pruh obsahovat jiz ve sve definici a spravne ho namapujte.
 
kterou metodu pouzijete dost zalezi na konkretni situaci - pokud je ten pruh jineho materialu na vsech zdech baraku, tak bych si na to v adt udelal styl, pokud je to vec, ktera je jen jednou nekde, udelal bych to pres material...

Kroupík
18.06.2008, 09:25
Aha, takze to zkusim v ADT. Takze pokud bych chtela resit nejake geometricke vzory na fasade, tak ve VIZ Rendru to neudelam? Kazdopadne diky za radu, alespon se nemusim dal trapit... :-)

Rostislav Říha
19.06.2008, 13:09
[QUOTE=Kroupík]
Aha, takze to zkusim v ADT. Takze pokud bych chtela resit nejake geometricke vzory na fasade, tak ve VIZ Rendru to neudelam? Kazdopadne diky za radu, alespon se nemusim dal trapit... :-)[/QUOTE] neříkám, že neuděláte - chtěl jsem jen říci, že záleží na více věcech - pokud třeba (jako např. naše kancelář) používáte stejná dwg na vizualizace i na projekční práci, tak třeba časem budete potřebovat ty geometrické vzory na fasádě popisovat, kótovat, prezentovat na stavebních výkresech...a v tu chvíli je lepší to dělat v ADT. Nebo máte speciální dwěg jen pro rendry a pak je asi jednodušší dělat to přes materiál ve VIZu....

Kroupík
19.06.2008, 15:24
momentalne se jedna jen o navrhy, takze k projekcni praci to nepotrebuju. Jde to tedy nejak snadno? Mimochodem, jakou mate zkusenost s tim co VIZ Render "utahne"? Konecne jsme dotvorila v ADT model a nepodarilo se mi ho dostat do VIZ Renderu... hlasilo to ruzne veci, od kriticke chyby po nedostatek pameti adt... zkratka jsem musela nektere veci vyhodit, abych to tam dostala... jinak po castech se otevre vsechno ale dohromady je to asi prilis velke...pocitac mam celkem slusny ,tak to snad neni hardwarem... pro predstavu se jedna o nakupni stredisko s parkovistem.... takze nic moc slozity barak s parkovistem, nejake lampy, stromy, auta...celkove to melo cca 15 MB v ADT, protoze ty auta to dost zvetsili ,ale nedostala jsem tam ani bez aut (cca 6 MB). nemate s tim nejakou zkusenost, jak treba zmenist objem souboru ,ael zachovat 3D prvky? Obzvlas ty auta?

Rostislav Říha
19.06.2008, 15:51
mam stejnou zkusenost. VIZ nepouzivame z presne stejnych duvodu, jako popisujete Vy. rendrujeme v accurenderu (www.accurender.com) - stoji to rozumne penize, umi to svitit HDRI, data to uklada do dwg a narozdil od vizrenderu do toho umim nacpat komplex baraku s nekolika sty byty.
nevim, jestli to pouzivate - my treba model dost optimalizujeme, napr u oken pouzivame v adt nahradu zasklivaciho prvku (6 odrazivych faces) jednim prvkem (1face) a podobne - zrychluje to rendering...
pokud se jedna o jednorazove renderovani, doporucuji jeste sw DeepExploration: vyexportujete model do .3ds, v DeepExploration spustite optimalizaci a mate 50% velikost modelu a stejny vizualni dojem.

Hotovy
20.06.2008, 09:38
Dobrý den, poprosím o radu pro naprostého začátečníka. Dokážu si ve stylu stěny nadefinovat např. vícevrstvé zdivo s dřevěným obkladem, ale už neumím vnější vrstvě přiřadit jako materiál dřevo. Lze mi poradit?

Kroupík
20.06.2008, 10:04
[QUOTE=Rostislav Říha]mam stejnou zkusenost. VIZ nepouzivame z presne stejnych duvodu, jako popisujete Vy. rendrujeme v accurenderu (www.accurender.com) - stoji to rozumne penize, umi to svitit HDRI, data to uklada do dwg a narozdil od vizrenderu do toho umim nacpat komplex baraku s nekolika sty byty.
nevim, jestli to pouzivate - my treba model dost optimalizujeme, napr u oken pouzivame v adt nahradu zasklivaciho prvku (6 odrazivych faces) jednim prvkem (1face) a podobne - zrychluje to rendering...
pokud se jedna o jednorazove renderovani, doporucuji jeste sw DeepExploration: vyexportujete model do .3ds, v DeepExploration spustite optimalizaci a mate 50% velikost modelu a stejny vizualni dojem.[/QUOTE]
Dobra zprava je, ze to neni zavada na mem vysilaci, ale spatna, ze jde vicemene o jednarazovou zalezitost, takze mi sef zadny novy program nekoupi.... tak ted nevim co s tim... :-(

Rostislav Říha
25.06.2008, 16:46
deep exploration je myslim v neomezenem demomodu funkcni 30 dnu...